Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 19:51
  #1
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Så vad har ni för favoritkrogar i BKK? Alltifrån tips på enkel gatumat till fine dining.

Jag börjar någonstans mittemellan och konstaterar nöjt att min favorit-Fritz Bei Otto börjat med
Flammkuchen.

http://beiotto.com/
Citera
2012-11-01, 20:51
  #2
Medlem
Urijahs avatar
Bully's. Mellan Sukhumvit Soi 2 och Soi 4. Amerikansk bar med bra mat och ett bra öl sortiment.

La Casa. Italiensk restaurang vid hörnan av Sukumvit Soi 12. Kan vara Soi 10, minnet sviker lite.
Citera
2012-11-01, 21:13
  #3
Medlem
Lasse Berghagens avatar
När det gäller italienare så är ju Opus och Enoteca säkra kort.
Citera
2012-11-01, 21:25
  #4
Medlem
Jag gillar seafood så denna är en favorit http://www.somboonseafood.com
Brukar äta på ratchada brach
Citera
2012-11-02, 20:04
  #5
Medlem
ElNidos avatar
Vet ingenstanns man kan få en lika god Pad Thai som på Bkk's gator..
/fattig backpacker.
Citera
2012-11-03, 03:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido
Vet ingenstanns man kan få en lika god Pad Thai som på Bkk's gator..
/fattig backpacker.

Hemma hos mig är den rätt god också, fast eftersom jag inte får laga mat å sälja så får jag väl tipsa om Monsoon på Sukhumvit soi 8. Jag och mina vänner brukar äta där rätt ofta. Maten är väl inte i världsklass, men jag och min tjej åt fläskfile med potatisgratäng och lax med curly fries, till detta två sodavatten, slutade på under 800 kr.
Citera
2012-11-03, 10:28
  #7
Medlem
ElNidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Hemma hos mig är den rätt god också, fast eftersom jag inte får laga mat å sälja så får jag väl tipsa om Monsoon på Sukhumvit soi 8. Jag och mina vänner brukar äta där rätt ofta. Maten är väl inte i världsklass, men jag och min tjej åt fläskfile med potatisgratäng och lax med curly fries, till detta två sodavatten, slutade på under 800 kr.
Tycker 800kr låter ganska dyrt, i thailändska mått mätt.. Om det inte är en lyxrestaurang?
Citera
2012-11-04, 04:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElNido
Tycker 800kr låter ganska dyrt, i thailändska mått mätt.. Om det inte är en lyxrestaurang?

Jag ber om ursäkt, jag mende 800 Thb.
Citera
2012-11-07, 07:32
  #9
Medlem
Jag gillar Fuji som är en Japansk restaurang!
Bra mat där! Kostar en slant, men inte jätteöverdrivet!
Citera
2012-11-07, 07:35
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Jag gillar Fuji som är en Japansk restaurang!
Bra mat där! Kostar en slant, men inte jätteöverdrivet!

Fuji är bra tycker jag också, man vet vad man får, och inte allt för dyrt trots allt som du säger.

Kanske Lasse Berghagen har något annat förslag på Japanska (sushi)restauranger som är bättre än Fujikedjan?
Citera
2012-11-07, 11:14
  #11
Medlem
SPOOKYBO111s avatar
Jag käkade en svin god tom yam soap på ett ställe som heter noodle bar eller något liknande.

Har någon käkat på detta ställe?
Om jag minns rätt så ligger det vid Sukhumvit någonstans.
Citera
2012-11-07, 16:37
  #12
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Fuji är bra tycker jag också, man vet vad man får, och inte allt för dyrt trots allt som du säger.

Kanske Lasse Berghagen har något annat förslag på Japanska (sushi)restauranger som är bättre än Fujikedjan?

Av kedjorna säger jag Heiroku. Bra sushi (inte the real deal och helt autentisk, men bättre än Fuji) på löpande band, vilket ger en skön överblick. Finns på Central Worlds 7:e våning och några av de andra Central.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1999393

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback