Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 23:26
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tror hon mest bara är uppmärksamhetskåt och vill sticka ut rejält. En ungdomsgrej som fortfarande lever kvar. Plus att hon eventuellt har nån grad av asperger.

Alla söker ju uppmärksamhet i någon form, så att spela katt för att få uppmärksamhet är ingen bra förklaring, det kan man få på bättre sätt då det bara genererar dålig uppmärksamhet.

Vilken psykisk störning hon har är nog ganska svårdefinierat..
Citera
2018-10-21, 23:42
  #134
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyPonny
Alla söker ju uppmärksamhet i någon form, så att spela katt för att få uppmärksamhet är ingen bra förklaring, det kan man få på bättre sätt då det bara genererar dålig uppmärksamhet.

Vilken psykisk störning hon har är nog ganska svårdefinierat..

Hon borde ha sig en så fet örfil över sina morrhår att hon hjulae ut ur kattlådan. Jag är helt för att man får älska vem man vill och klä ut sig till kvinna om man är man och till och med leva som det motsatta könet. Men en människa kan fan aldrig bli katt. Men det är inget som ett ordentligt kok stryk inte kan råda bot på som farsan sa innan han spöa upp grannkärringen.
Citera
2020-12-01, 11:35
  #135
Medlem
blowns avatar
Jag har fascinerats av Pao sedan hon var med i Outsiders. Jag har till och med lagt mig till med att svara "hur känns det att vara människa?" i situationer där någon gör något bisarrt eller ställer en konstig fråga.
Idag drog jag åter Pao till minnet, och nyfikenheten kom som ett brev på posten. Är hon fortfarande katt? Hur mår hon idag? Vad gör hennes hona och hane?

Några svar tycks jag kunna få av att besöka hennes twitter som flitigt uppdateras!
Publik twitter: https://twitter.com/HermitShadowpao
Stängd twitter: https://twitter.com/Panterdjuret
Pao tycks inte längre bära öron. På de fåtalet bilder på henne själv verkar hon istället mer identifiera sig som en manga-karaktär. Hon har en katt hemma, vilket går stick i stäv med hennes tidigare känslor om att katter inkräktar på hennes revir. Hon verkar teckna någon form av persona ofta, som också är hennes profilbild, och då är det en varg-aktig varelse med horn.

Hennes fysiska välmående verkar dessvärre gå utför. Värk och sveda. Rullstol var med på någon bild. Generellt verkar hon dock må bra, psykiskt. Föga förvånande får man nog dra slutsatsen att Pao faktiskt är människa, och att alla andra idéer varit villfarelser. Jag skulle gissa att hon haft problem att passa in hela sitt liv och fann trygghet i en låtsasidentitet som hon kände sig nödgad att fortsätta med för att inte förlora de vänskaper och kontakter det gett. Många år har gått och hon har trots allt vuxit ifrån det, verkar det som. Eller så är det hennes kropp som säger ifrån och hindrar henne att leva ett liv på golvet utan stolar. Eller kanske en kombination. Vad vet jag.
Edit: Jag missade att läsa hennes bio!
Citat:
Disabled hEDS spoonie; storyteller; medic. There are monsters living in my skull; I'm one of them. - Unless we're close, follow @HermitShadowpao. - They/Them
Klassisk tumblr-lingo. Men nu verkar det vara flera individer i huvudet och "they/them" som pronomen. I dessa kretsar verkar det vara en enorm prestige i diagnoser. Man samlar på sig verkliga och overkliga diagnoser på löpande band och gör allt för att hänga med i de senaste hippaste psykiska sjukdomarna. I tror att det i stor utsträckning handlar om kultur, och att man "utvecklar" eller spelar dessa psykiska åkommor för att passa in i ett sammanhang.
__________________
Senast redigerad av blown 2020-12-01 kl. 12:02.
Citera
2024-04-12, 11:57
  #136
Medlem
cosmic_dancers avatar
Undrar vad människan gör nuförtiden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback