Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-29, 01:23
  #157
Medlem
Citat:
Grymt! Håll oss väl uppdaterade!

Absolut! :-)

Citat:
De flesta inlägg i din resa The American Way fungerar inte, eller är det bara för mig? Vore grymt roligt att läsa då jag själv gör sträckan med början på måndag

Intressant! På cykel alltså? Vilken rutt?

Jag har donat lite med sidan och det är vissa inlägg som inte fungerar. Dock kan man gå in på de fyra bilderna i toppen på startsidan och läsa om mina turer. Där hittar du även American Way -som en enda lång berättelse.

Här: http://www.lostcyclist.com/cycling/

De andra inläggen tar jag nog bort snart.. hm..
__________________
Senast redigerad av fujian 2012-12-29 kl. 01:24. Anledning: hjärnsläpp
Citera
2013-01-01, 21:41
  #158
Medlem
Grymt som fan! Hoppas själv på att kunna resa mycket i framtiden
Citera
2013-01-02, 00:28
  #159
Medlem
starkopramens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag nådde till sist Panama. Kom dit i mitten på maj efter att ha cyklat 12 000 kilometer från Kanada. Sen dess har jag varit hemma och jobbat. Resan fortsätter nu på nyår då jag drar till Chile. Här är planen för 2013: http://www.lostcyclist.com/2012/12/27/sky-high-intro/

Och mitt CV som tråden egentligen handlar om:http://www.lostcyclist.com/cv/

Mvh

Underbart att du äntligen är tillbaks med uppdateringar i en av de mest inspirerande trådarna här någonsin. Kommer att fortsätta att följa dina äventyr med stort intresse. Cykla lugnt
Citera
2013-01-16, 22:19
  #160
Medlem
H.Vetinaris avatar
Jag är enormt imponerad, en sak jag undrar är hur du har tänkt dig att anpassa dig till ett "vanligt" liv sen när du cyklat klart.

Jag har själv varit ute och rest i flera år (inte i närheten av lika äventyrligt som du själv såklart) och jag blir otroligt uttråkad så fort jag kommer hem till vardagen i Sverige.
Och nu så oroar jag mig lite för hur det kommer att bli när jag tröttnat på att resa runt men samtidigt tycker det är väldigt trist att stannat på samma ställe någon längre period.

Har du någonsin tänkt i dom banorna?
Citera
2013-01-23, 17:52
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Absolut! :-)



Intressant! På cykel alltså? Vilken rutt?

Jag har donat lite med sidan och det är vissa inlägg som inte fungerar. Dock kan man gå in på de fyra bilderna i toppen på startsidan och läsa om mina turer. Där hittar du även American Way -som en enda lång berättelse.

Här: http://www.lostcyclist.com/cycling/

De andra inläggen tar jag nog bort snart.. hm..


du är otroligt imponerande. jag cyklade 120 mil i somras genom tyskland från norr till söder för utmaningens skull och för att jag älskar att cykla. men den bedriften känns som ett grässtrå i en hage när jag ser vad du har gjort. helt fantastiskt, rock on.
Citera
2013-01-23, 22:49
  #162
Medlem
Presentpappers avatar
Detta var riktigt intressant att läsa om! Även otroligt fina bilder.
Citera
2013-02-17, 14:49
  #163
Medlem
SirSaWas avatar
En inspiration och förebild är vad du är!
Citera
2015-01-17, 10:03
  #164
Medlem
Jag lovade att hålla er uppdaterade. Nu har det gått två år sen mitt förra inlägg. Under 2013 befann jag mig mycket i Sydamerika där jag cyklade runt och besteg några berg (Det högsta och roligaste var 6759 meter höga Bonete Chico i Argentina.) Senare halvan av 2013 och första halvan av 2014 var jag hemma och jobbade. Sen flög jag till Namibia och cyklade runt Kalahariöknen i södra Afrika. Den resan blev ca 7000 km och gick genom Namibia, SA, Lesotho, Swaziland, Mocambique, Zimbabwe och Zambia. Innan jag var i Afrika så gjorde jag en dryg månad i Sverige och Norge.

Nu har jag precis kommit hem till Sverige, men sticker till Sydostasien om ett par veckor. Huvudmålen är Myanmar/Burma och Filippinerna. Kanske Indonesien också, Sulawesi framförallt. Vet inte än.

Mina siffror ser ut så här nu: 88 länder - 87 000 cyklade km - 62 bilder.

Här: http://www.lostcyclist.com/cv/

Tack
Citera
2015-01-17, 13:35
  #165
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag lovade att hålla er uppdaterade. Nu har det gått två år sen mitt förra inlägg. Under 2013 befann jag mig mycket i Sydamerika där jag cyklade runt och besteg några berg (Det högsta och roligaste var 6759 meter höga Bonete Chico i Argentina.) Senare halvan av 2013 och första halvan av 2014 var jag hemma och jobbade. Sen flög jag till Namibia och cyklade runt Kalahariöknen i södra Afrika. Den resan blev ca 7000 km och gick genom Namibia, SA, Lesotho, Swaziland, Mocambique, Zimbabwe och Zambia. Innan jag var i Afrika så gjorde jag en dryg månad i Sverige och Norge.

Nu har jag precis kommit hem till Sverige, men sticker till Sydostasien om ett par veckor. Huvudmålen är Myanmar/Burma och Filippinerna. Kanske Indonesien också, Sulawesi framförallt. Vet inte än.

Mina siffror ser ut så här nu: 88 länder - 87 000 cyklade km - 62 bilder.

Här: http://www.lostcyclist.com/cv/

Tack

Du som brukar spy så mycket galla över SoA i trådarna här på Flashback

Sticker till Filippinerna om några dagar och förmodligen till Burma när visumet går ut. Blir du sugen på ett par gratis öl så är det bara att PMa så lovar jag att bjuda dig på några stycken i utbyte mot några sköna resehistorier om jag är i närheten.
Citera
2015-01-18, 12:35
  #166
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Jag lovade att hålla er uppdaterade. Nu har det gått två år sen mitt förra inlägg. Under 2013 befann jag mig mycket i Sydamerika där jag cyklade runt och besteg några berg (Det högsta och roligaste var 6759 meter höga Bonete Chico i Argentina.) Senare halvan av 2013 och första halvan av 2014 var jag hemma och jobbade. Sen flög jag till Namibia och cyklade runt Kalahariöknen i södra Afrika. Den resan blev ca 7000 km och gick genom Namibia, SA, Lesotho, Swaziland, Mocambique, Zimbabwe och Zambia. Innan jag var i Afrika så gjorde jag en dryg månad i Sverige och Norge.

Nu har jag precis kommit hem till Sverige, men sticker till Sydostasien om ett par veckor. Huvudmålen är Myanmar/Burma och Filippinerna. Kanske Indonesien också, Sulawesi framförallt. Vet inte än.

Mina siffror ser ut så här nu: 88 länder - 87 000 cyklade km - 62 bilder.

Här: http://www.lostcyclist.com/cv/


Tack

Härligt liv du lever!

Lite nyfiken bra; vad jobbar du med när du är hemma i Sverige? Hur får du folk att anställa dig under så korta perioder bara? Eller tar du tjänstledigt?

Snart 100 länder för dig. Imponerande. Tror du att du kommer kunna besöka alla länder i hela världen?
Citera
2015-01-18, 13:37
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Du som brukar spy så mycket galla över SoA i trådarna här på Flashback

Sticker till Filippinerna om några dagar och förmodligen till Burma när visumet går ut. Blir du sugen på ett par gratis öl så är det bara att PMa så lovar jag att bjuda dig på några stycken i utbyte mot några sköna resehistorier om jag är i närheten.

Haha! Kanske förtjänar jag det där. Men ja, jag spyr en del galla, men inte över SOA utan över den negativa turistnäringen som förstört så mycket av SOA. Onekligen skulle hela världen må bra av om folk spred ut sitt resande lite mer. Jag förstår mig liksom inte på backpackers som i sin tur spyr galla över charterturismen - och så gör de om samma misstag själva. Jag brukar säga att SOA är perfekt för semester men dåligt för äventyr. Vill man verkligen uppleva äventyr, vi låter ordet vara odefinierat, så finns det betydligt bättre hörn av världen. Men en del kanske tycker bada och sola och dricka öl med andra turister ÄR äventyrligt, vad vet jag.

Nu är jag ganska sliten sen Afrika och ser fram mot att ta det lugnt ett tag. Dock känner jag mig själv och vet att jag kommer bli uttråkad där nere efter några veckor. Så jag ska försöka ta mig till avlägsna områden av Myanmar till exempel. Bortanför Yangon, Bagan, Mandalay och Inlesjön. Det ska bli intressant!

Tack för ölerbjudandet! :-)

Citat:
Härligt liv du lever!

Lite nyfiken bra; vad jobbar du med när du är hemma i Sverige? Hur får du folk att anställa dig under så korta perioder bara? Eller tar du tjänstledigt?

Snart 100 länder för dig. Imponerande. Tror du att du kommer kunna besöka alla länder i hela världen?

Nej, ingen tjänstledighet. Jag har aldrig haft en fast anställning och jag hoppas jag aldrig kommer att ha det. Jag brukar börja med att skaffa sommarjobb och sen ser jag till att välja platser inom områden där man kanske kan bli timanställd eller så. De sista femton åren har jag varvat tre olika arbetsplatser; industrin och två olika riktningar inom vården. Jag känner folk där nu och de vet att jag bara stannar några månader varje gång, troligen gör det att de anställer mig mer lättvindigt. Dessutom skrev jag en bok förra året (får nog inte länka, men ni hittar den på min hemsida), dessutom får jag lite utrustningsspons ibland och t o m någon hundring donerat titt som tätt. Plus att jag lever billigt när jag reser. Det går helt enkelt inte åt mycket pengar.

Jag kommer inte besöka alla länder iom att jag finner länder som Bahamas och Fiji och andra små önationer i Karibien och Stilla havet näst intill helt ointressanta. Då åker jag helllre tillbaka till länder som Namibia, USA, Pakistan, Indonesien osv.
__________________
Senast redigerad av fujian 2015-01-18 kl. 13:45.
Citera
2015-01-18, 22:30
  #168
Medlem
Traveller2007s avatar
Sugen på att beställa din bok...bra mycket mer att läsa i boken än på din sida antar jag?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1669691

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback