Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-06, 18:39
  #1
Medlem
Hejsan.

Enda sen jag var liten har jag älskat TV-spel. jag har haft Gameboy, PS1, PS2, och nu har jag även PS3.

Grejen är den att jag nästan inte gillar att spela spel längre. Jag kan ha ett spel som jag tycker underhåller mig till en viss del, men jag har aldrig den där "måste spela mer"-känslan.

Jag har haft PS3:an i ett par år och ibland står den bara och samlar damm.

Spel som jag har till PS3:

Gta iv = har underhållt mig väldigt mycket, men det har alltid varit något som saknades, kanske en liten tråkig spel miljö, lite för litet. (San andreas är nog ett av de bästa spelen jag har spelat dock, och det är ett sånt spel jag saknar).

Uncharted 2: Verkar vara ett spel som attraherar många, jag blev underhållen, men det var inte den bästa underhållning och efter att man varvat spelet är det skittråkigt.

Little Big Planet: Fick det gratis på PSN, tog det för att det hade fått så bra recensioner osv, men det var nog det tråkigaste liret på länge.

Ratchet and Clank: fick också detta på PSN gratis, spelade igenom några banor men det var inget för mig.

Nu till mitt senaste inköp:

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City - Lirade igenom storyn på både tbogt och tlad, blev underhållen, men något saknades ändå. Har testat att lira multiplayer men på tlad är det nästan inga folk inne, och på tbogt finns det så tråkiga spelalternativ!

Tänkte köpa en XBOX360 och flasha det och se om jag hittar några spel som jag verkligen gillar.

Nu till mina frågor: Har någon känt på liknande vis? Har jag valt fel spel att spela?

MVH
Citera
2011-08-06, 18:42
  #2
Medlem
Cleptos avatar
Gillar du datorspel? Då är Starcraft 2 ett måste
Citera
2011-08-06, 18:44
  #3
Medlem
konsentrations avatar
Du kanske har blivit vuxen
Citera
2011-08-06, 18:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Hejsan.

Enda sen jag var liten har jag älskat TV-spel. jag har haft Gameboy, PS1, PS2, och nu har jag även PS3.

Grejen är den att jag nästan inte gillar att spela spel längre. Jag kan ha ett spel som jag tycker underhåller mig till en viss del, men jag har aldrig den där "måste spela mer"-känslan.

Jag har haft PS3:an i ett par år och ibland står den bara och samlar damm.

Spel som jag har till PS3:

Gta iv = har underhållt mig väldigt mycket, men det har alltid varit något som saknades, kanske en liten tråkig spel miljö, lite för litet. (San andreas är nog ett av de bästa spelen jag har spelat dock, och det är ett sånt spel jag saknar).

Uncharted 2: Verkar vara ett spel som attraherar många, jag blev underhållen, men det var inte den bästa underhållning och efter att man varvat spelet är det skittråkigt.

Little Big Planet: Fick det gratis på PSN, tog det för att det hade fått så bra recensioner osv, men det var nog det tråkigaste liret på länge.

Ratchet and Clank: fick också detta på PSN gratis, spelade igenom några banor men det var inget för mig.

Nu till mitt senaste inköp:

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City - Lirade igenom storyn på både tbogt och tlad, blev underhållen, men något saknades ändå. Har testat att lira multiplayer men på tlad är det nästan inga folk inne, och på tbogt finns det så tråkiga spelalternativ!

Tänkte köpa en XBOX360 och flasha det och se om jag hittar några spel som jag verkligen gillar.

Nu till mina frågor: Har någon känt på liknande vis? Har jag valt fel spel att spela?

MVH

Har haft en liknande känsla för ett tag sedan med den gick över för ett par månader sedan när jag fick reda på att skyrim ska komma ut , samt att jag har hittat andra roliga spel såsom "from dust" och har börjat spela bf vietnam.
Du hittar nog något spel som passar dig om ett tag ska du se.
Citera
2011-08-06, 18:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Gillar du datorspel? Då är Starcraft 2 ett måste

har lirat väldigt mkt cs, men har ingen motivation för det nu:/ Dock så skulle datorn inte palla det (starcraft2)
Citera
2011-08-06, 18:58
  #6
Medlem
FEFBGs avatar
Skaffa gta till pc. Jag vet att det egentligen är gjort för konsol men jag måste säga att tack vare mods och att man kan chatta online blir det jätte roligt!
Tycker annars att du borde gå helt och hållet gå över från Ps3 til pc
Citera
2011-08-06, 18:59
  #7
Medlem
TMac1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Hejsan.

Enda sen jag var liten har jag älskat TV-spel. jag har haft Gameboy, PS1, PS2, och nu har jag även PS3.

Grejen är den att jag nästan inte gillar att spela spel längre. Jag kan ha ett spel som jag tycker underhåller mig till en viss del, men jag har aldrig den där "måste spela mer"-känslan.

Jag har haft PS3:an i ett par år och ibland står den bara och samlar damm.

Spel som jag har till PS3:

Gta iv = har underhållt mig väldigt mycket, men det har alltid varit något som saknades, kanske en liten tråkig spel miljö, lite för litet. (San andreas är nog ett av de bästa spelen jag har spelat dock, och det är ett sånt spel jag saknar).

Uncharted 2: Verkar vara ett spel som attraherar många, jag blev underhållen, men det var inte den bästa underhållning och efter att man varvat spelet är det skittråkigt.

Little Big Planet: Fick det gratis på PSN, tog det för att det hade fått så bra recensioner osv, men det var nog det tråkigaste liret på länge.

Ratchet and Clank: fick också detta på PSN gratis, spelade igenom några banor men det var inget för mig.

Nu till mitt senaste inköp:

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City - Lirade igenom storyn på både tbogt och tlad, blev underhållen, men något saknades ändå. Har testat att lira multiplayer men på tlad är det nästan inga folk inne, och på tbogt finns det så tråkiga spelalternativ!

Tänkte köpa en XBOX360 och flasha det och se om jag hittar några spel som jag verkligen gillar.

Nu till mina frågor: Har någon känt på liknande vis? Har jag valt fel spel att spela?

MVH

Jag har i perioder känt exakt likadant som du gör..

Jag har haft en del konsoler, och ibland har jag en period jag spelar massa, och ibland en period då jag inte ens känner suget efter spelande..
Citera
2011-08-06, 19:02
  #8
Medlem
Ackis avatar
Jag känner igen mig, även om jag själv bara spelar datorspel. Förut levde jag nästan för det, numera blir det några rundor Battlefield2 då och då.

Det handlar nog om att man utvecklas som människa, det är inte alltid ett intresse håller i sig hela livet. Och ja, det är nog även så att man förr eller senare blir vuxen och inte har samma behov av att "leka" i spel och liknande.
Citera
2011-08-06, 19:06
  #9
Medlem
roflmaooos avatar
Känner att jag också har tappat att lust för spel :-(

lirade wow innan men slutade och nu spelar jag inte någonting. lite Minecraft till och från, men annars inget. verkar som att dagens spel blir bara tråkigare. känns som att de som skapar spelen bara göra allt för grafiken för att tjäna cash
Citera
2011-08-06, 19:07
  #10
Medlem
Har fått en uppfattning om att många verkar tro att jag är en nörd, så kan jag säga att jag inte är det. Tycker det är mkt roligare och hänga med polare i solen osv, men på en regnig/snöig dag kanske man vill vara för sig själv lite. De flesta av mina andra polare spelar World of Warcraft, men det tänker jag aldrig börja med. På sådana dagar brukade spel förgylla min vardag, men nu kan jag ligga och slöläsa på flashback hellre än å spela

Ett spel som jag längtar till är i alla fall nästa GTA.

Till er som tycker att jag borde köpa en pc ist: Jag tycker att FPS och strategi ska spelas på dator. Däremot är det 100 gånger roligare att sitta i en skön soffa och lira Bil,3rd person och sport spel på en konsoll.. jag har bara inte det där suget jag vill ha...
Citera
2011-08-06, 19:08
  #11
Medlem
ApaOnCracks avatar
Lira Dragon Age Origins då får du lite gamegams
Citera
2011-08-06, 19:08
  #12
Medlem
Var glad åt det, försök inte fastna utan satsa fullt på jobb/utbildning och vänner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback