Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-19, 21:16
  #1
Medlem
litensorks avatar
Hej , vill säga att jag inte är jätteduktig på detta med övervakning.

Det är så att jag fått en uppgift att ett övervakningssystem på ett medelstort företag. Detta ska förhindra främst dieseltjuvar då det finns en del men ochså annat som vertygstjuvar. systemet ska max kosta ca 15000. något förslag?
Citera
2011-06-19, 21:50
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Anställ en vaktmästare, en grinig sur jävel!
Citera
2011-06-19, 22:01
  #3
Medlem
litensorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Anställ en vaktmästare, en grinig sur jävel!
(y)
Citera
2011-06-20, 10:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
Hej , vill säga att jag inte är jätteduktig på detta med övervakning.

Det är så att jag fått en uppgift att ett övervakningssystem på ett medelstort företag. Detta ska förhindra främst dieseltjuvar då det finns en del men ochså annat som vertygstjuvar. systemet ska max kosta ca 15000. något förslag?

Lite mer information så skulle vi nog kunna hjälpa till
Hur stor är området som behöver bevakas där det finns möjlighet att ta diesel?
Samma sak där det finns möjlighet att plocka på sig verktyg?
Hur långa avstånd pratar vi?


Mvh
Citera
2011-06-20, 11:18
  #5
Medlem
litensorks avatar
Området är ca 100x200 meter stort. Det finns ungefär ett 20 tal maskiner ute under nätter . På helger betydligt fler. Det finns väldigt många verktyg , dyra sådana . För något är sedan var det väldigt mycket tjuvar men detta har exkulerat lite, detta efter att vi satt upp stora staket. Trots det fortsätter de , främst från grannarna. Vi har redan nu övervakningskameror. Dock såg man inte mycket på dessa. Jag vill helst ha direkt till SOS för ni vet ju hur sega polisen är annars . Jaja dags att jobba igen, elvakaffet är slut.
Citera
2011-06-21, 09:31
  #6
Medlem
litensorks avatar
Kom igen , någon här inne måste väl kunna något?
Citera
2011-06-21, 18:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
Hej , vill säga att jag inte är jätteduktig på detta med övervakning.

Det är så att jag fått en uppgift att ett övervakningssystem på ett medelstort företag. Detta ska förhindra främst dieseltjuvar då det finns en del men också annat som verktygstjuvar. systemet ska max kosta ca 15000. något förslag?


Hmm... 15 000. Är inte längre i larmtekniker branschen, men kan försöka hjälpa dig.

Mitt tipps är följande:
Gå till ett larmföretag och förfråga dom vad dom tar för det du efterfrågar. Har du tur och det är ärliga människor kanske du kan få ett bra pris för allting. Dom kanske har en inspelare på lager som bara ligger och dammar(det du efterfrågar låter som en utan IP och få kanaler så) eller liknande.

För det första så kräver du i klartext följande:

1x(om inte mer?) Kamera som självfallet skall fungera utomhus. Denna kommer kräva ett hus eller liknande för att tåla regn/snö och temp skillnader. Förutom ovanstående lär du vilja filma på natten också.
Även finns det otroligt mycket kameror i otroligt många kvalité'r. Allt har med pengar att göra.

Så för 15 000 Blir det inte många kameror om ni nu inte lyckas komma åt en jävligt billig inspelare.

Det hade varit annat om vi pratade om simpla kameror inomhus...

Bor du I Stockholm / göteborg / Malmö så kan jag rekommendera ett par företag jag har jobbat med. Pma så skickar jag info.


Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av litensork
Området är ca 100x200 meter stort. Det finns ungefär ett 20 tal maskiner ute under nätter . På helger betydligt fler. Det finns väldigt många verktyg , dyra sådana . För något är sedan var det väldigt mycket tjuvar men detta har exkulerat lite, detta efter att vi satt upp stora staket. Trots det fortsätter de , främst från grannarna. Vi har redan nu övervakningskameror. Dock såg man inte mycket på dessa. Jag vill helst ha direkt till SOS för ni vet ju hur sega polisen är annars . Jaja dags att jobba igen, elvakaffet är slut.

Jahja, ni har redan kameror? Gött.

Det VARJE larmföretag förmodligen kommer rekommendera för er är Linjedäckare. Linjedäckare fungerar EXAKT som på film, utan "lasern" då. En mottagare sitter på ena sidan och en utsändare på den andra.

Det jag kan rekommendera dock för den summan pengar ni har är förmodligen GE Security's nya Utomhus IR-däckare. MYYYYYCKEt billigare än en linjedäckare, dock svårare att installera.

så kontakta dom . De flesta av Sveriges larmtekniker handlar utav dom också, därav kan ni nog få tipps om firmor om ni behöver hjälp.
__________________
Senast redigerad av Rosesred 2011-06-21 kl. 18:49.
Citera
2011-06-21, 19:36
  #8
Medlem
litensorks avatar
tack så hemskt mycket . jag tror att det är case closed återkommer om hjälp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback