Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-07, 19:44
  #1
Medlem
Efter klartecken från ett mod i den här sektionen så tänkte jag skapa en samlingstråd där allting om Burger King kan hamna.

Tänkte pröva en Whooper Pepper nästa gång jag käkar där, är det någon som prövat den som kan göra ett utlåtande angående hur värt det är?
Citera
2011-04-07, 21:12
  #2
Medlem
Kan ju som gammal burgerflippare säga att Pepper är en galet populär hamburgare som lämnade en stor saknad efter sig då den slutade som kampanj på den restaurangen jag jobbade.

Efter att ätit en hamburgare om dagen i ungefär ett halvår (ifrån BK såklart...) skulle jag förslå just kampanjerna såsom California Whopper, Whopper Garlic, Whopper Pinjata med fler. Kom ihåg att alltid be om extra lök, tomat eller vad nu som lockar mest, då det är "have it your way" och därmed gratis med extra tillbehör
Citera
2011-04-07, 21:45
  #3
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugntmedmig
Kan ju som gammal burgerflippare säga att Pepper är en galet populär hamburgare som lämnade en stor saknad efter sig då den slutade som kampanj på den restaurangen jag jobbade.
Whopper Pepper tillhör numera det ordinarie sortimentet och är den bästa burgaren BK har!
http://www.burgerking.se/produkter/h...hopper-pepper/
Istället för att betala extra för ost på sin vanliga Whopper får man här ost och jalapeños, gott!
Citera
2011-04-08, 19:27
  #4
Medlem
Förr störde jag mig på att Whopper Pepper hade skivad feferoni istället för jalapeno, men nu när det jalapenooverload överalltså saknar jag faktiskt den där feferonin.

Något jag verkligen saknar är för övrigt 1990-talets Whopper Garlic, med vitlöksmajonnäs som mig veterligen blandades till (av färdig majo + pressad vitlok, alltså) lokalt på restaurangerna. SÅ jäkla god! Tyvärr övergick de sedan till att använda någon färdig vitlökssås istället, och det var en försämring av gigantiska mått. Man kunde även få den där goda vitlöksmajon som dipsås, om man bad snällt.
Citera
2011-04-09, 09:50
  #5
Medlem
XeQteRs avatar
Jag framhåller Burger King som det överlägset bästa hamburgarekedjan.

De har stora hamburgare.
De görs på beställning.
Pommes fritesen är godare på Burger King.
"Stilig" inredning i förhållande till de andra hamburgerkedjorna.

Jag äter alltid Whopper Pepper Meal när jag har vägarna förbi. Oslagbar helt enkelt.
Citera
2011-04-09, 10:36
  #6
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugntmedmig
då det är "have it your way" och därmed gratis med extra tillbehör

Jag får alltid betala extra för jalapeño ju?
Citera
2011-04-09, 10:59
  #7
Medlem
Jag älskar jalapenos, men whopper pepper var bra mycket godare för något år sedan då det var fefferonis på istället. BK har godast pommes frites, annars föredrar jag max.
Citera
2011-04-13, 21:49
  #8
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Jag får alltid betala extra för jalapeño ju?


Gäller bara ingredienserna som redan finns på burgaren
Citera
2011-04-13, 22:46
  #9
Medlem
XeQteRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Gäller bara ingredienserna som redan finns på burgaren

Vad menar du? Att det som ingår i hamburgaren kan man begära extra mycket av utan extra kostnad?
Citera
2011-04-13, 22:52
  #10
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeQteR
Vad menar du? Att det som ingår i hamburgaren kan man begära extra mycket av utan extra kostnad?

Av de vanliga ingredienserna, d.v.s tomat, dressing, sallad, gurka och det där så kan du få extra om du vill utan kostnad. Ska du ha mer bacon, en extra skiva kött eller liknande så tar de oftast en liten summa för det, dock inte alltid har jag märkt, men det varierar väl beroende på vilket humör de är på.

Så har det alltid fungerat för mig i vilket fall!
Citera
2011-04-13, 23:23
  #11
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekis
Jag älskar jalapenos, men whopper pepper var bra mycket godare för något år sedan då det var fefferonis på istället. BK har godast pommes frites, annars föredrar jag max.
Vad tycker du och ni andra BK-lovers om Whopper More Pepper då?
http://www.burgerking.se/produkter/a...r-more-pepper/
Citera
2011-04-14, 17:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Vad tycker du och ni andra BK-lovers om Whopper More Pepper då?
http://www.burgerking.se/produkter/a...r-more-pepper/

Sitter här och har nyss ätit Whooper Pepper, stark, men inte stark nog. Otroligt god hur som helst.

Återkommer med utlåtande så fort jag satt i mig den bredvid, den beryktade Whooper More Pepper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback