Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-08, 16:23
  #1
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Det är väl dags ungefär nu att börja.

Stats:
Man
28 år
183 cm
80 kg
BF ca 16-18
Mått:
Överarm V 36 cm flex
Överarm H 37 cmflex
Bröstkorg 105 cm
Lår 55 cm
Mage 93 cm

Bakgrund:
Har tränat 5-6 år, i början periodvis men seriösare för varje år. Dock aldrig varit särskilt påläst och misskött kosten ganska ofta. Som tur är har intresset ökat och läser mkt, har inte blivit någon utbildning inom träning kost ännu men hoppas på det i framtiden.

Väg till målet:
Kommer träna enligt 3-1-3 schema, kan variera dock beroende på hur det känns i kroppen. Kommer trappa upp i strikthet angående kost ju närmare juni jag kommer. Kosten är viktigare är träningen i mitt tycke och kommer därför att fokusera främst på det, tycker det är jävligt skönt att träna som tur är så det kommer gå bra det med. Kör med 12 reps på alla övningar utom mage där det blir fler. Håller mig till mellan 4-6 set per övning. Tungt men inte för tungt, känner av lite så jag inte skadar mig. Råkade göra det förra året med axeln och det var riktigt pissigt.
Glömde tilläga att jag kommer äta ca 200g protein om dagen och 8g omega3. Det är väl dom två sakerna som ska följas hårdast. Viktnedgången kommer gå sakta/stå still tills 1a mars. Då börjar nedgången på allvar. Har inget behov av att tde ska gå snabbare egentligen.

Mål:
Har anlag för bukfetma (som så många andra) och har aldrig haft magrutor. Var nära förrförra året och då slet jag som ett djur, var nära men gav upp i slutet då jag "nöjde mig".
Så med lite ökad muskelmassa detta året och mer motivation så siktar jag på nivån 6-7 % kroppsfett. Slutdatum är satt till 1:a Juni 2011. Detta borde se riktigt bra ut och framhåva ordentliga rutor.

Förrförra året. närmast jag varit magrutor.
http://img193.imageshack.us/i/jag35.jpg/

Framsida spänd, (tog nån oflexad med men jag såg fan gravid ut så den lägger jag fan inte upp alltså )
http://img191.imageshack.us/i/jag36.jpg/

Ryggen flexad.
http://img19.imageshack.us/i/jag37.jpg/

Vill ni följa lr kommentera så varsågoda, är främst ett sätt för mig själv att boosta mig lite att lyckas om jag har 'ögonen' på mig.

Ha de!
__________________
Senast redigerad av DisposableGarbage4 2011-02-08 kl. 16:39.
Citera
2011-02-08, 21:48
  #2
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Sådär blev cardiopass idag på gymmet, idag var det sjukt mkt folk vilket var drygt. alla löpband upptagna nästan hela tiden.

Cyklade 250 kcal
Löpband 750 kcal

Brukar alltid försöka köra minst 1000 kcal förbränning när jag kör cardio, allt under ser jag som värdelöst i princip.

Insett ikväll dock att godissuget är lite väl starkt fortfarande så det kommer nog bli lite fuskande de närmsta veckorna p åden fronten.
Citera
2011-02-08, 21:55
  #3
Medlem
Blinkares avatar
Vill absolut inte vara dryg nu men med de måtten och den vikten är du säker på att du ska deffa i år? Jag skulle bygga satan och deffa till nästa sommar!

MVh
Citera
2011-02-08, 22:00
  #4
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Vill absolut inte vara dryg nu men med de måtten och den vikten är du säker på att du ska deffa i år? Jag skulle bygga satan och deffa till nästa sommar!

MVh

Hehe de är lugnt, väntade på att den frågan skulle komma
Vet att det hade varit bra med mer musklemassa men jag mår psykiskt mycket bättre när jag är mer rippad. Självförtroendet sjunker ju mer fett jag ansamlar och det går fort dit när jag bulkar/inte kör cardio. Så för min egen skull så föredrar jag att ha mindre muskler men ett mer rippat utseende. var mkt smalare förr i tiden så jämfört med nu så är jag rena biffen haha.
Så så ligger det till, tack för frågan! Min första kommentar
Citera
2011-02-08, 22:05
  #5
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Hehe de är lugnt, väntade på att den frågan skulle komma
Vet att det hade varit bra med mer musklemassa men jag mår psykiskt mycket bättre när jag är mer rippad. Självförtroendet sjunker ju mer fett jag ansamlar och det går fort dit när jag bulkar/inte kör cardio. Så för min egen skull så föredrar jag att ha mindre muskler men ett mer rippat utseende. var mkt smalare förr i tiden så jämfört med nu så är jag rena biffen haha.
Så så ligger det till, tack för frågan! Min första kommentar

Jag menade nog mer bygga på balans! Du är absolut inte fet och med mer muskler kommer du se mer rippad ut.

Victor b. skrev först i min journal och han är min amigo forever!

Mvh
Citera
2011-02-08, 22:09
  #6
Medlem
@Blinkare

Det är ett helvete att bygga när man startar med bf>20% inte nog med att man känner sig fetare med var dag, musklerna man faktiskt lyckas bygga syns inte. Det krävs alltså helt sjuka mängder motivation för att orka.

Skulle gjort precis som TS, gå ned till ca. 10% BF för att sedan leangaina, dvs. INTE grisbulka utan försöka gå upp så långsamt det bara går (för att kanske, med sjuk tur lyckas MINSKA BF% under bulk)

Har testat bägge delar, och kan säga att utgå från 10% BF oavsett vikt är väldigt mycket lättare än att start på 20 för att gå till 25 och sedan ner.
Citera
2011-02-08, 22:12
  #7
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Jag menade nog mer bygga på balans! Du är absolut inte fet och med mer muskler kommer du se mer rippad ut.

Victor b. skrev först i min journal och han är min amigo forever!

Mvh

Mmm får bli balans fram tills mars ungefär, sen 2 mån deff och sen när jag är klar med det så blir de att börja göra rätt från början. Dvs träna bra och ligga på balans året ut och få bättre förutsättningar tills nästa år.

Hehe ja jag var inne å läste lite hos dig , antar att du är min amigo nu då haha!

ps, kollade på bilderna och blev rätt avis på nr 3 tror ja de var där man såg ådrorna på vänsterarmen såna vill ja med ha!. ds
__________________
Senast redigerad av DisposableGarbage4 2011-02-08 kl. 22:13. Anledning: glömde
Citera
2011-02-08, 22:20
  #8
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
@Blinkare

Det är ett helvete att bygga när man startar med bf>20% inte nog med att man känner sig fetare med var dag, musklerna man faktiskt lyckas bygga syns inte. Det krävs alltså helt sjuka mängder motivation för att orka.

Skulle gjort precis som TS, gå ned till ca. 10% BF för att sedan leangaina, dvs. INTE grisbulka utan försöka gå upp så långsamt det bara går (för att kanske, med sjuk tur lyckas MINSKA BF% under bulk)

Har testat bägge delar, och kan säga att utgå från 10% BF oavsett vikt är väldigt mycket lättare än att start på 20 för att gå till 25 och sedan ner.

Yeeaayy great minds think alike haha nä men kul att nån funderat i samma banor. Började inse det för bara några månader sen typ att 'fan jag kan inte bulka såhär jag blir bara tjock ju'. Man lägger på sig fett som fan och en del muskler men sen när fettet ska bort så känns det som att man får slita som ett djur bara för att ta bort sånt som man medvetet lagt på sig.
Säger inte att det är fel att bulka, är man stor med mycket muskler och kan lyfta riktigt tungt är det nog en fördel att bulka, sen har man ju en massa muskler som bränner bort fettet snabbare sen under deffen.

oj shit nu spånande jag iväg rejält.. ooopppss. de var inte meningen, kollar på the dark knight på bluray samtidigt så jag märkte inte riktigt att jag skrev samtidigt
Citera
2011-02-08, 22:21
  #9
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
@Blinkare

Det är ett helvete att bygga när man startar med bf>20% inte nog med att man känner sig fetare med var dag, musklerna man faktiskt lyckas bygga syns inte. Det krävs alltså helt sjuka mängder motivation för att orka.

Skulle gjort precis som TS, gå ned till ca. 10% BF för att sedan leangaina, dvs. INTE grisbulka utan försöka gå upp så långsamt det bara går (för att kanske, med sjuk tur lyckas MINSKA BF% under bulk)

Har testat bägge delar, och kan säga att utgå från 10% BF oavsett vikt är väldigt mycket lättare än att start på 20 för att gå till 25 och sedan ner.

Hmm! Inte bulka balansera så skulle jag ha gjort!

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Mmm får bli balans fram tills mars ungefär, sen 2 mån deff och sen när jag är klar med det så blir de att börja göra rätt från början. Dvs träna bra och ligga på balans året ut och få bättre förutsättningar tills nästa år.

Hehe ja jag var inne å läste lite hos dig , antar att du är min amigo nu då haha!

ps, kollade på bilderna och blev rätt avis på nr 3 tror ja de var där man såg ådrorna på vänsterarmen såna vill ja med ha!. ds

Haha! De där bilderna är gamla! Deffade ner mig till

<-- och bulkade upp mig igen och nu deffar jag igen.

Japp! Man har alltid ett speciellt band till sin första kommenterare!

Mvh
Citera
2011-02-08, 22:32
  #10
Medlem
@blinkare

Ja, och det är jättelätt att "balansera" när man ser ut som du, när det är en motivation att se sig själv i spegeln bara det. Men försök minnas tiden då du var liten / inte deffad, var det lika lätt att tänka "balansera" då? När varje gram muskler verkade ta en evighet.


Somsagt, det är alltid lättare att bygga vid låg fettprocent än vid hög. Om man nu inte är professionell då man har erfarenheten att inte drabbas psykiskt. Det är just det som fuckar sig, psyket, om man är ett "fetto" (bf>10%) och ska bygga :P
Citera
2011-02-08, 22:40
  #11
Medlem
Blinkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
@blinkare

Ja, och det är jättelätt att "balansera" när man ser ut som du, när det är en motivation att se sig själv i spegeln bara det. Men försök minnas tiden då du var liten / inte deffad, var det lika lätt att tänka "balansera" då? När varje gram muskler verkade ta en evighet.


Somsagt, det är alltid lättare att bygga vid låg fettprocent än vid hög. Om man nu inte är professionell då man har erfarenheten att inte drabbas psykiskt. Det är just det som fuckar sig, psyket, om man är ett "fetto" (bf>10%) och ska bygga :P

Du kanske har rätt! Jag säger inte emot dig. Du vet säkert vad du pratar om.

Han får göra det som känns bäst för honom och det är tydligen deff! Så då säger jag lycka till och jag kommer försöka hjälpa dig så gott det går.

Mvh

Mvh
Citera
2011-02-08, 22:48
  #12
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blinkare
Haha! De där bilderna är gamla! Deffade ner mig till

<--

Vad käkade du under deffen ungefär? och hur tränade du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback