Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-24, 16:44
  #1
Medlem
Aviarts avatar
Inspirerad av tråden i CB-forat så startar jag en tråd som avhandlar tillgång/pris/kvalitet utomlands.

Själv skulle jag vilja veta hur det är med svamp i Barcelona, någon som har erfarenheter från Barca?

Isåfall, var får man tag i svamp?
Citera
2011-01-24, 16:59
  #2
Medlem
topsids avatar
Ta dig till stranden som går längs "ronda del litoral" och sätt dig där, på dagen så går det en massa indier där och säljer dricka och turist prylar. När det har blivit kväll så kommer samma indier och viskar "marijuana" och "cocaine" testa att fråga dessa. Testa också att fråga negrerna som bygger sandslott. Jag var visserligen där när det var högsäsong, vet inte hur det är såhär års.
Citera
2011-01-24, 17:01
  #3
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Ta dig till stranden som går längs "ronda del litoral" och sätt dig där, på dagen så går det en massa indier där och säljer dricka och turist prylar. När det har blivit kväll så kommer samma indier och viskar "marijuana" och "cocaine" testa att fråga dessa. Testa också att fråga negrerna som bygger sandslott. Jag var visserligen där när det var högsäsong, vet inte hur det är såhär års.

Tack för tipset. Rapporterar om hur det går
Citera
2011-01-24, 19:25
  #4
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Hur är det i Amsterdam om man inte vill ha tryfflar? Går det tex att få tag på 4-ho-met?
Citera
2011-01-25, 22:48
  #5
Medlem
ZyClaves avatar
Hur det är med just svamp och hallucinogener i barcelona vet ja inte, men är säkert någon av alla pakistanier på stranden som vill sälja knark som vet någon ^^
Citera
2011-01-26, 13:16
  #6
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Ta dig till stranden som går längs "ronda del litoral" och sätt dig där, på dagen så går det en massa indier där och säljer dricka och turist prylar. När det har blivit kväll så kommer samma indier och viskar "marijuana" och "cocaine" testa att fråga dessa. Testa också att fråga negrerna som bygger sandslott. Jag var visserligen där när det var högsäsong, vet inte hur det är såhär års.
Värt att nämna är dock att dessa herrar inte är bland de mest pålitliga figurer man kan stöta på. Risken för att du blir lurad är nog ganska så stor, tyvärr. Skulle nog hellre rekommendera att du tar kontakt med någon som säljer på någon klubb, de kan nog hjälpa dig.

P.S. Goda kunskaper i spanska är att föredra, helt klart.
Citera
2011-01-26, 13:47
  #7
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Hur är det i Amsterdam om man inte vill ha tryfflar? Går det tex att få tag på 4-ho-met?

Tryfflar finns i alla smartshops och även mindre tobaksbutiker inne i centrala Amsterdam. Svamp kan finnas om man frågar sig fram snyggt på smartshops det med, trots att det inte är lagligt. Tryfflarna kostar mellan 15-20 euro per låda. Rekommenderat är att göra te på dem för att slippa illamåendet!

4-ho-met har jag ingen aning om hur det är - men i RLD har polackerna 2-cb så möjligheterna finns. I Amsterdam finns väl för övrigt allting, beroende på hur man letar...
Citera
2011-01-27, 15:34
  #8
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Tryfflar finns i alla smartshops och även mindre tobaksbutiker inne i centrala Amsterdam. Svamp kan finnas om man frågar sig fram snyggt på smartshops det med, trots att det inte är lagligt. Tryfflarna kostar mellan 15-20 euro per låda. Rekommenderat är att göra te på dem för att slippa illamåendet!

4-ho-met har jag ingen aning om hur det är - men i RLD har polackerna 2-cb så möjligheterna finns. I Amsterdam finns väl för övrigt allting, beroende på hur man letar...

Tack för svaret! Hur frågar man sig fram på ett snyggt sätt i smartshopsen? Och om jag vill få tag i 2-cb, är det bara att dra till RLD och fråga runt?
Citera
2011-01-27, 17:46
  #9
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Tack för svaret! Hur frågar man sig fram på ett snyggt sätt i smartshopsen? Och om jag vill få tag i 2-cb, är det bara att dra till RLD och fråga runt?

Tipset är att gå in nyktra och börja titta på growboxarna. Fråga lite kort om dem men verka inte köpsugna. Säg att ni är sugna på att ta någonting idag men inte är för sugna på tryfflarna då ni redan har prövat dem. Ibland har de svamp och ibland inte - men räkna med att det är bra mycket dyrare än vad tryfflarna är. Senast blev jag erbjuden att köpa svampchoklad.

RDL är alltid en chansning då man ofta kan bli blåst, men kort och gott så är det bara att fråga sig fram. Fråga runt på barer går också bra men håll snacket om kemikalierna utanför coffeeshopsen - man kommer längst på respekt när det gäller sådant. Om du nu ska köpa i RDL så be alltid om smakprov först. Köp enbart från det du får smaka utav för att undvika att bli blåst.

Sen kan jag lova att tryfflarna de har nu är bra mycket bättre än för något år sedan. Gör man te på dem så slipper du illamåendet helt och hållet. De flesta hotell har ju en vattenkokare eller så på rummet.
Citera
2011-01-27, 17:55
  #10
Medlem
zumgallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Inspirerad av tråden i CB-forat så startar jag en tråd som avhandlar tillgång/pris/kvalitet utomlands.

Själv skulle jag vilja veta hur det är med svamp i Barcelona, någon som har erfarenheter från Barca?

Isåfall, var får man tag i svamp?


Jag skulle rekommendera dig att dra till "plaça george orwell (plaza del tripi)" dar hanger en del skojfriska manniskor. Att ha lite kunskaper i spanska ar att foredra, annars ar chansen stor att du blir hustlad. Det basta ar att ha en kran som kan styra. Svamp kostar inte sa mycket, har for mig min polare erbjod mig en grow box med fardig svamp for 20€. Lsd kostar inte heller sa mycket, allt beror pa vem du kanner.

Men har du ingen kran/van som kan hjalpa sa tipsar jag dig om ovan-namnda plaça.
Citera
2011-01-27, 18:25
  #11
Medlem
simonpimonpoos avatar
Hur ser det ut i Berlin?
Citera
2011-01-27, 18:29
  #12
Avstängd
Braxen82s avatar
Vad är skillnad på svamp och tryffel??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback