Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-19, 20:38
  #553
Medlem
CyberIngmars avatar
Såldes det alkohol på original Clock förr i tiden? Det är anledningen till att Clock lägger ner i Härnösand. Clock får ej förnyat utskänkningstillstånd. Det har dragits in.

Jag var inte med på den tiden när Clock styrdes av staten.
Citera
2024-03-19, 20:59
  #554
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Såldes det alkohol på original Clock förr i tiden? Det är anledningen till att Clock lägger ner i Härnösand. Clock får ej förnyat utskänkningstillstånd. Det har dragits in.

Jag var inte med på den tiden när Clock styrdes av staten.

Haha ne det fanns ingen alkohol då. Clock var ungefär som mcdonalds och burger king. Har för mig dom hade tv inne i restaurangen om jag inte missminner mig.
Citera
2024-04-07, 23:44
  #555
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag åt min sista meny på denna kedja i slutet av 90-talet. Jag har inga positiva minnen av kedjan. Det var mediokra burgare med översaltade pommes frites. Jag minns att jag tyckte Clock var det sämsta alternativet. Dit gick man bara när inget annat fanns i närheten.
Citera
2024-04-07, 23:56
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag åt min sista meny på denna kedja i slutet av 90-talet. Jag har inga positiva minnen av kedjan. Det var mediokra burgare med översaltade pommes frites. Jag minns att jag tyckte Clock var det sämsta alternativet. Dit gick man bara när inget annat fanns i närheten.

Kul att de fanns närmere än ex. McDonalds och Big Burger (nu BK).
Citera
2024-04-08, 00:00
  #557
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Kul att de fanns närmere än ex. McDonalds och Big Burger (nu BK).

Det kommer jag också ihåg. Småstäder och köpingar som inte hade de stora kedjorna, hade däremot Clock.
Citera
2024-04-08, 00:02
  #558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Det kommer jag också ihåg. Småstäder och köpingar som inte hade de stora kedjorna, hade däremot Clock.

jAha menade lite sarkastiskt. Typ innerstadsbo i STHLM.

Bor man lite lantligare i en mindre stad så var Clock säkert närmere.
Citera
2024-04-22, 22:13
  #559
Medlem
Clock väcker verkligen barndomsminnen. Så synd att det inte finns kvar.
Citera
2024-04-23, 07:48
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravuna
Clock väcker verkligen barndomsminnen. Så synd att det inte finns kvar.
Ja, denna tråd gav mig minnen från min barndomstid när jag åkte på resa till Stockholm för att besöka huvudstaden och sedan äta burgare och pommes inne på Clock.

Inget dåligt med kedjan, men som alltid är när staten är inblandad eller valfritt företag utan större drivkraft av franchise och de inte vet vad de gör så blir styret en blek soppa och man får svårt att konkurrera med de större jättarna.

Ser man det komparativt så har ju svenska Max lyckats bättre i sin kamp och jag går hellre alla gånger till en svensk grill eller svensk franchise än att ge pengar till BK eller MCD.
Citera
2024-04-23, 08:22
  #561
Medlem
Låg det en Clock i Visby? Har också fina, om än diffusa minnen.
Citera
2024-04-23, 14:17
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, denna tråd gav mig minnen från min barndomstid när jag åkte på resa till Stockholm för att besöka huvudstaden och sedan äta burgare och pommes inne på Clock.

Inget dåligt med kedjan, men som alltid är när staten är inblandad eller valfritt företag utan större drivkraft av franchise och de inte vet vad de gör så blir styret en blek soppa och man får svårt att konkurrera med de större jättarna.

Ser man det komparativt så har ju svenska Max lyckats bättre i sin kamp och jag går hellre alla gånger till en svensk grill eller svensk franchise än att ge pengar till BK eller MCD.

Håller med. Max har dessutom så mycket godare och fräschare burgare.
Citera
2024-04-26, 23:17
  #563
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Praktiserade på Clock, Östermalmstorg. Chefen där lärde mig allt jag kan! Sova på jobbet, stryka skjortor och hämta posten. Detta var 1987, Belinda Carlisle låt gick på repeat från videobandet på tvn i restaurangen. Magnus Härenstam åt där när jag jobbade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback