Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-14, 11:00
  #433
Avstängd
Några nya rön om öppning av Clock? Vore gott att få sätta tänderna i dessa nostalgi-burgare!
Citera
2019-05-20, 23:32
  #434
Medlem
johnnyknyckares avatar
Jag vill minnas att det stod i Härnötidningen ”Yuppie” att dom skulle öppna i gamla Frasses lokaler i början av Juni. Jag var in i lokalerna i April med en av ägarna, Rasoul och som det såg ut då insåg jag att det inte kommer öppna i Juni... lär bli någon månad senare.
__________________
Senast redigerad av johnnyknyckare 2019-05-20 kl. 23:34. Anledning: korrigeringar. Månad samt felstavningar.
Citera
2019-07-01, 23:26
  #435
Medlem
http://clock.se/

https://www.facebook.com/clockharnosand/
Citera
2019-07-02, 10:02
  #436
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasper
http://clock.se/

https://www.facebook.com/clockharnosand/

Jävlar vad deppiga burgarna såg ut på bilderna, ingen bra reklam direkt. I vanliga fall brukar de se saftiga och fina ut på bilderna och för jävliga ut i verkligheten, här får man väl hoppas att de har gjort tvärtom då...
Citera
2019-07-04, 16:00
  #437
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jävlar vad deppiga burgarna såg ut på bilderna, ingen bra reklam direkt. I vanliga fall brukar de se saftiga och fina ut på bilderna och för jävliga ut i verkligheten, här får man väl hoppas att de har gjort tvärtom då...
Sant.
Undrar om det var eller nuförtiden är 100% nötkött i hamburgarna?
Är det originalrecepten eller endast loggan man köpt?
(Jämför "Luxor" som nu är turkiskt.)
Citera
2019-07-04, 20:22
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Sant.
Undrar om det var eller nuförtiden är 100% nötkött i hamburgarna?
Är det originalrecepten eller endast loggan man köpt?
(Jämför "Luxor" som nu är turkiskt.)

Tror inte att de endast har köpt loggan. På deras Facebooksida:

Citat:
CLOCK ÅTERUPPSTÅR
20 år senare togs varumärket upp igen, och en ny era startar med en första restaurang i Härnösand. Återigen kan smakerna från förr med Big Clock, Big Dream och andra klassiker avnjutas.

Om Big Clock etc återuppstår, så skulle jag tro att de har köpt originalrecepten också. Annars skulle det bli svårt att servera Clocks klassiker. Än så länge är det rätt knapphändigt med information. Så vet inte om det är 100% nötkött etc.
Citera
2019-07-04, 21:29
  #439
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Sant.
Undrar om det var eller nuförtiden är 100% nötkött i hamburgarna?
Är det originalrecepten eller endast loggan man köpt?
(Jämför "Luxor" som nu är turkiskt.)

Jag minns inte Clock tillräckligt bra för att säga hur det var tidigare. Men någon högrev var det knappast, vilket det stod att det skulle vara nu. Hamburgare som fenomen har kommit ganska långt bara senaste 5-10 åren, tycka vad man vill om det men det gör att jag är rätt skeptisk till att återuppväcka 80-talsfenomen. Jag tror att det mesta är rosa dimmar för de som hyllar Clock, lite som när man ser om en gammal film som man tyckte var skitcool, men som man inser var rätt risig när man ser den som vuxen, van vid hur det brukar se ut i dag. Risken att det nya Clock floppar är nog rätt stor, konkurrensen är hård numera.
Citera
2019-07-05, 13:53
  #440
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jävlar vad deppiga burgarna såg ut på bilderna

Jag har för mig de sista clockburgarna var ännu sorgligare skapelser, iallafall den sista jag åt, någongång tidigt 90-tal i stockholm, en platt burgare som legat under värmelampan länge.
Citera
2019-07-05, 15:02
  #441
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag har för mig de sista clockburgarna var ännu sorgligare skapelser, iallafall den sista jag åt, någongång tidigt 90-tal i stockholm, en platt burgare som legat under värmelampan länge.

Ja, jag minns Clock som uselt sista gångerna jag var där. Dyrt var det också, i mina ögon ungefär samma meny som McDonalds men en tia dyrare av någon anledning. Det var förmodligen tunt med kunder mot slutet och det är aldrig bra för ett sånt ställe, det måste vara omsättning på grejerna.
Citera
2019-07-10, 13:47
  #442
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Sant.
Undrar om det var eller nuförtiden är 100% nötkött i hamburgarna?
Är det originalrecepten eller endast loggan man köpt?
(Jämför "Luxor" som nu är turkiskt.)
Tror också att det bara är varumärket och loggan de har köpt.
Hamburgar recepten är inte varumärksskyddade eller liknande. Möjligen om namnet på hamburgarna är skyddade.
Citera
2019-07-10, 15:49
  #443
Medlem
CPJesuss avatar
Så jäkla goda var dom inte.
Åt mest deras Pizza Hut-slices mot slutet då man var ung och fattig på den tiden.
Fast man kanske ska testa igen bara för nostalgins skull eller åtminstone för att se om det är gammalt eller nytt koncept på burgarna.
Lite lärpengar kan man ju alltid offra...
Citera
2019-07-10, 15:58
  #444
Medlem
Cheshirekattens avatar
Det bästa med Clock och som gjorde att man alltid valde Clock var deras milkshake med banan/choklad-smak. Överlägset bäst!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback