Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-11, 22:11
  #1
Medlem
ellivos avatar
Tja tja.

Jag är så sjukt kär i min tjejkompis jag haft väldigt nära under snart 4 år. Problemet är att jag inte vågat berätta mina exakta känslor. Jag kom på att jag verkligen måste göra nåt åt min situation inatt när jag låg med henne och skedade och kände på hennes underbara mage och hennes fantastiskt sexiga ben. Hon är tjejen för mig.

För att ge er lite bakgrundsinfo kan jag säga att det hänt att vi strulat/tagit på varandra några gånger i onyktert tillstånd. Det har alltid blivit lite tense mellan oss under någon vecka efter sådana här "incidenter". Jag och hon har alltid haft en spänning mellan oss och jag har på senaste tiden fått lite, vad jag uppfattat det som, hints om att hon skulle kunna tänka sig något mellan oss. Exempelvis gick jag här om dagen och skämtade om en kväll då jag druckit aldelles för mycket och stog och klängde på henne. Jag sa något i stil med "Föll du inte för mina charmiga stötar den kvällen alltså?" Varpå hon svarar "Kanske om du skulle varit nykter...". Inatt när hon skulle välja säng valde hon den JAG låg i. Det har hon alltid gjort.

Jag vet att det känns geeky att haka upp sig på småsaker hon säger, men samtidigt vill jag kunna säga hur jag känner för henne utan att förstöra hela vår vänskap. Hon är en grym tjej och jag tycker så jävla mycket om henne.

Jag kan inte gå runt med den här känslan av ovisshet längre. Jag blir också väldigt svartsjuk när hon pratar om andra killar hon är på G med, men visar det såklart inte.

Hur ska jag lägga fram något sånt här för henne? Vad ska jag säga och vad har ni för erfarenheter ang. vänskap -> kärlek?
Citera
2010-06-11, 22:20
  #2
Avstängd
TairyHesticless avatar
Vänta, vänta.. Så du sover i samma säng som en tjej utan att ha sex?
What's up with that?!
Citera
2010-06-11, 22:23
  #3
Medlem
ellivos avatar
För det första låg det en annan kompis i en säng två meter ifrån oss. För det andra är vi ju vänner. Det som är problemet...
Citera
2010-06-11, 22:29
  #4
Medlem
Jävla spel ni håller på med, sluta krångla till det och grow a pair.
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
Hur ska jag lägga fram något sånt här för henne? Vad ska jag säga
"Jag är kär i dig".
Citera
2010-06-11, 22:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TairyHesticles
Vänta, vänta.. Så du sover i samma säng som en tjej utan att ha sex?
What's up with that?!


Haha. DÄR min vän har du ditt svar. Det e packat o klart bara du kan visa upp dina känslor n shizzle!
Citera
2010-06-11, 22:33
  #6
Medlem
Innersts avatar
Du kommer inte att vilja vara vän med henne.. eller jo de kommer du ,.. omskrivning du kommer inte att klara av att vara vän med henne om du är kär i henne särskilt mycke längre ändå.

Di it clean, säg som det är.

Nobbar hon så är de tyvärr "hadebrahej" som gäller..

en kompisrelation där ena parten äf förälskad i den andre funkar inte.. Come clean och hoppas på de bästa, skiter de sig. släpp henne både som förälskelse och kompis.
Citera
2010-06-11, 22:36
  #7
Avstängd
TairyHesticless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
För det första låg det en annan kompis i en säng två meter ifrån oss. För det andra är vi ju vänner. Det som är problemet...
Men sluta var vän med henne då! Hon vill ha vänskap, du vill knulla. Gör det klart för henne.
Citera
2010-06-11, 22:43
  #8
Medlem
Jag har inget bra tips om hur du ska berätta det, men vill bara säga att jag tycker absolut att du ska göra det. Jag ångrar att jag inte vågade berätta om mina känslor för en kompis. Vi gick i samma klass i gymnasiet och träffades även mycket utanför skolan. I början av vår vänskap hade jag inga sådana känslor, men ju bättre vi lärde känna varandra desto mer intresserad blev jag. Nu i efterhand när jag funderat över det så fanns det många tillfällen då det kunde hänt något, men ingen av oss vågade ta ett första steg. Tyvärr gled vi ifrån varandra efter gymnasiet men jag funderar fortfarande över om det kunde ha blivit vi (han är verkligen min drömkille, kanske vågar jag ta kontakt nu?). Det jag ville ha sagt i alla fall är att våga, våga prata med henne om hur du känner. Kanske känner hon likadant?
Citera
2010-06-11, 22:54
  #9
Medlem
ellivos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerst
Du kommer inte att vilja vara vän med henne.. eller jo de kommer du ,.. omskrivning du kommer inte att klara av att vara vän med henne om du är kär i henne särskilt mycke längre ändå.

Di it clean, säg som det är.

Nobbar hon så är de tyvärr "hadebrahej" som gäller..

en kompisrelation där ena parten äf förälskad i den andre funkar inte.. Come clean och hoppas på de bästa, skiter de sig. släpp henne både som förälskelse och kompis.

Hon är med i vårt lilla gäng på 6 personer som brukar hänga mycket med varandra. Så att säga tackohej vid ett eventuellt failure känns inte aktuellt
Citera
2010-06-11, 22:55
  #10
Medlem
Chikatilos avatar
Det finns inget bra (eller bättre) sätt att säga det. Utan det gäller bara att du säger det.

Jag var i samma läge som du är nu. Kär i min tjejkompis sen 3 år tillbaks. Jag sa vad jag kände, är ni tillsammans med henne. Gick och velade rätt länge, men sen tog jag mig i kragen och bara sa det. Vi är nu tillsammans.

Bara få det ur dig så löser det sig ska du se. Hon är ju trots allt din vän, hon kommer ju inte vilja såra dina känslor. Right?
Citera
2010-06-11, 23:02
  #11
Medlem
Innersts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellivo
Hon är med i vårt lilla gäng på 6 personer som brukar hänga mycket med varandra. Så att säga tackohej vid ett eventuellt failure känns inte aktuellt

Aj fan

Avdramatisera de helad å.. bjud ut henne på en date.. e hon intresserad så kommer hon ta det som en date, om inte så är de bara en kul grej ni gör tillsammans... käka midda eller nåt sånt trams som brudar gillar :P

Under den kvällen så hintar du lite försiktigt att en "förändring i er relationsstatus" kanske kan vara intressant, med andra ord kör lite raggningsgrejer på henne som du i normala fall itne gör .. typ fina kläder, snygg i håret å jadijadi ... e hon på samma plan som dig så kommer de förmofligen bli fler sånt här.. är hon inte det så får du en sift kväll med en skön brud å hon får en soft kväll med en polare som har fått för sig att han skall casha hela kalaset :P
Citera
2010-06-12, 00:48
  #12
Medlem
snippsters avatar
Come clean bara.

Det värsta som kan hända är att hon bara gillar dig som kompis, jag menar hon lär ju knappast bli förbannad eller så. Och eftersom ni redan är vänner så gillar hon dig ju bevisligen som människa och det är ju inget som ditt avslöjande kommer ändra på, om du är orolig att du kommer förlora henne helt menar jag.

Var nyligen i en liknande situation som inte slutade lika lyckligt som för många andra här, jag råkade alltså ut för det som du är orolig över(?), rejection. Men vi gillar ju varann (har varit vänner länge, som ni) och livet fortsätter liksom. Vänner kan ta sig igenom sånt med.

Du har mer att vinna än förlora på´t.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback