Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-16, 21:12
  #1
Medlem
Lavris avatar
Tjena, ska snart fara iväg på min första LSD tripp och vill ha tips och lite ideér hur jag kan genomföra detta på ett säkert, och behagligt sätt. Läst LSD Faqen och även sökt och kollat på andras LSD debut men jag känner att det inte tilltalar mig..direkt.

Ålder: 18
Längd: 1.84
Vikt: 75-80kg
Tidigare erfarenheter: Alkohol, Cannabis, Oxycontin och är inte ''färsk'' på något av det om man säger så.

Jag har planerat att trippen ska vara hemma hos min polare, än så länge är vi 2 men jag funderar på om vi ska vara 2 eller 3 som trippar eventuellt (obligatoriskt?) en sitter.

Vill gärna höra er åsikter om hur set & settingen etc, för att göra denna tripp så lyckad som möjligt!

Tack på förhand.
Citera
2010-05-16, 21:34
  #2
Medlem
Dr.Chingchongs avatar
Set å setting är bara att slappna av och se fram mot trippen och inte sitta å tänka att man ska tvinga i sig skiten. Ta inte för mycket och ha kul
Citera
2010-05-16, 21:49
  #3
Medlem
zickans avatar
Citat:
Läst LSD Faqen och även sökt och kollat på andras LSD debut men jag känner att det inte tilltalar mig..direkt.

Vad är det som gör att du inte tilltalas av FAQn och andras beskrivningar?

Förberedelser kan, precis i likhet med upplevelsen du får, delas in i inre och yttre. Det betyder med andra ord att försöka se till att ha ditt sinne (inre) fritt från distraktioner, konflikter, ångest osv. Och din omgivning (yttre) fri från personer, miljöer, störningsmoment osv som du inte gillar och fylld av saker du gillar.

Problemet är att du aldrig helt kan förbereda dig, dels för att du inte är medveten om vad djupet av ditt sinne håller för dig. Dels för att du inte kan kontrollera omgivningen helt. Dessutom kan trippen av varierande grad bli inre respektive yttre dominerad.

Egentligen finns det som jag ser det bara ett sätt att verkligen vara förberedd, och det är att träna sin uppmärksamhet och inre observatör så till den milda grad att vad som än händer i "sinnesbiografen" under trippen så kan du fortfarande behålla en grad av medvetenhet. Det är ju något du tränar upp över tid med exempelvis meditation.

Själv har jag märkt en avsevärd skillnad i trippupplevelser efter att jag med större och större förmåga kan observera vad som händer.
Citera
2010-05-16, 22:48
  #4
Medlem
Lavris avatar
Citat:
Vad är det som gör att du inte tilltalas av FAQn och andras beskrivningar

Jag föredrar när informationen talas ''direkt'' till mig personligen, känner mig aningen säkrare då och jag som sagt vill vara förberedd.

Tack för svaren båda två.

Vi har båda förberett det och båda två är på väldigt bra humör och känner att livet rullar precis som det ska, om inte ännu bättre så det inre är väl lugnt så att säga.

Vi kommer ha lägenheten för oss själva och det är en väldigt mysig lägenhet i ett relativt lugnt stockholms område.

Båda som du säger inre & yttre känns väldigt bra, känns som att det inte är så mycket mer att tänka på förutom att ta det lugnt egentligen.

Dock är jag väldigt öppen för fler tips och vill gärna veta hur en sitter skall agera
Citera
2010-05-16, 23:50
  #5
Medlem
zickans avatar
En sak till gällande förberedelser på psykadelia. Jag brukar alltid uttala ett syfte med trippen oavsett om det syftet är "att ha skrattfest med polarna" eller "att läka emotionella sår som uppstått i barndomen".

Rörande sitter. MAPS har publicerat en video som visar vad en sitter bör göra om en "situation" uppstår. Filmen är ganska löjlig med dåligt skådespel, men innehållet är inte helt fel.

http://www.youtube.com/watch?v=1aBjoARwlOY

Dom sammanfattar sitterns uppgift med någon som har en tuff upplevelse så här:

1. Create a safe space
2. Sit, don't guide
3.Talk through, don't talk down
4. Difficult is not necessarily bad

Innan något uppstår tycker jag sittern bör hålla sig så mycket som möjligt i bakgrunden om inte annat är uttalat. Vi var tre som trippade en gång med en sitter som konstant frågade om allt var OK, började göra narr av stukade saker som folk sa osv. Ingen höjdare.
Citera
2010-05-17, 00:24
  #6
Avstängd
thelilgringos avatar
En dryg sitter kan förstöra ganska rejält, men jag skulle ändå rekommendera en då det är eran första gång. En som kan hjälpa ifall nån skulle börja må dåligt, eller bara hålla reda på klockan och att ni inte gör nånting korkat, även om risken är liten. Lek inte fear and loathing, utan håll er till normala doser.
Citera
2010-05-17, 06:35
  #7
Medlem
Lavris avatar
MAPS-videon var bra tycker jag, tack!

Ja, jag ska väl fråga en av dom lugnare och mysigare personen jag känner om dom vill sitta åt oss dock är dom i vår vänkrets inte alls drog erfarna och skulle bli snarare förvånade och chockade om jag berättade att vi skulle ta LSD, dock så finns det ett fåtal även som tagit det men jag tror inte dom skulle vara intresserade av att sitta/ha möjlighet till det för tillfället.

Trippen (om allt går som det ska) ska vi åka på ikväll.
Citera
2010-05-17, 07:27
  #8
Medlem
Lavris avatar
Även gjort min egna lilla lista..hehe

http://open.spotify.com/user/lavri/p...3KpKbrhDh6pwfW
Citera
2010-05-17, 12:06
  #9
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavri
Även gjort min egna lilla lista..hehe

http://open.spotify.com/user/lavri/p...3KpKbrhDh6pwfW

Lite Pink Floyd också sedan är du redo!
Citera
2010-05-17, 13:20
  #10
Medlem
Pillertrillares avatar
lägg upp en tripprapport om kvällen också
Citera
2010-05-17, 17:05
  #11
Medlem
Lavris avatar
Just intagit den första halvan av vår nyinköpta shiva! Nöjd som fan!
Citera
2010-05-17, 19:25
  #12
Medlem
Lavris avatar
tack grabbar den där nollan kan inte få mig ur balans och bli onice det rimmar. återkommer med tripppartort imorgon
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback