Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-04-20, 17:55
  #1
Medlem
Snibelsnors avatar
Denna fråga ör bara hypotetisk jag gillar mitt liv.

men om du skulle vilja ta livet av dig men en blomma som du kan odla vilken blomma skulle du förtära?

jag väljer nog Ricin. fast verkar smärtsamt dock
Citera
2010-04-20, 17:58
  #2
Medlem
cannaBes avatar
Cannabis
Citera
2010-04-20, 18:02
  #3
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
Denna fråga ör bara hypotetisk jag gillar mitt liv.

men om du skulle vilja ta livet av dig men en blomma som du kan odla vilken blomma skulle du förtära?

jag väljer nog Ricin. fast verkar smärtsamt dock

Måste man äta hela växten? Annars så skulle jag utvinna opiumet ur papaver somniferum och sedan överdosera det.
Om man måste äta hela väten föredrar jag nog dock valt att försöka ta livet av mig med en lljekonvalj, bara för att min moder tjatade om deras giftighet så mycket när jag var ett barn.
Citera
2010-04-20, 18:05
  #4
Medlem
Snibelsnors avatar
opium överdos. skulle inte det vara ett jävla jobb att ta fram så mycket. liljor e det så giftigt? canabis går det ens dö på:P
Citera
2010-04-20, 21:57
  #5
Moderator
najass avatar
Man behöver inte odla för att få tag på mycket giftiga växter. Vi har flera som är dödligt giftiga i Sverige. Några av de värsta är tex:
Belladonna (Atropa belladonna)
Nordisk stormhatt (Aconitum lycoctonum).
Odört (Conium maculatum).
Sprängört (Cicuta virosa)

För att inte tala om vissa av våra svampar...

Vad gäller vilken man skulle välja, så hade jag nog tagit odört, som lär vara bedövande och lugnande. Dock ska den smaka för jävligt. När Sokrates tömde giftbägaren var det bland annat odört i den.
Citera
2010-04-20, 23:43
  #6
Medlem
Morvalions avatar
Den nordiska stormhatten är annars vår giftigaste kärlväxt, men vetefan om jag skulle vilja käka den. Tydligen så skall förgiftningssymptomen vara vidriga.
Citera
2010-04-21, 23:12
  #7
Medlem
Stormhatt och Liljekonvalj.
Citera
2010-04-21, 23:29
  #8
Medlem
Finn-Fans avatar
En överdriven dos änglatrumpet kanske
Vet dock inte om man dör av det...
Citera
2010-04-21, 23:42
  #9
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Cannabis

Ska du göra rep av plantan och hänga dig?
Citera
2010-04-22, 08:29
  #10
Medlem
Snibelsnors avatar
malen odört och malen recin blandat med alkohol verkar ju vara optimalt
Citera
2010-05-14, 14:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morvalion
Den nordiska stormhatten är annars vår giftigaste kärlväxt, men vetefan om jag skulle vilja käka den. Tydligen så skall förgiftningssymptomen vara vidriga.

Är inte det sprängört?
Citera
2010-05-14, 15:18
  #12
Medlem
Eliza CTs avatar
Julros borde nog gå. Har inte smakat men en katt vi haft ville gärna tugga på bladen. Nej, jag tillät inte katten det utan fick offra plantan.
Liljekonvaljbladen var han också på så även den krukan fick slängas. (jag försökte alltså få en tidig vårblomning på balkongen också, blev bara snödroppar kvar.)
Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback