• 1
  • 2
2008-04-23, 13:10
Administrator
admins avatar
Vi har uppdaterat reglerna på Flashback Forum.
De nya reglerna gäller från och med idag.

http://www.flashback.org/rules/

admin
Citera
2008-04-23, 13:16
Medlem
SweTechs avatar
En kort tolkningsfråga,

Citat:
1.02. Diskussioner om illegal avkodning av tv-signaler är förbjudna

Diskussioner gällande illegal avkodning av tv-signaler (till exempel piratkort, cardsharing, dreambox) är förbjudna. Det är inte heller tillåtet att länka till webbsidor relaterade till detta ämne.

Diskussioner om streamad tv över internet i syfte att på illegal väg få tillgång till nordiska bolags sändningar eller sändningar där nordiska bolag har primärrättigheter är inte heller tillåtna.

Brott mot denna regel kan leda till avstängning från forumet.

Betyder det att det är helt ok att posta länkar för streamad media t.ex NHL matcher som idag endast sänds via NASN (ej nordiskt bolag) eller tv serier som ännu inte är uppköpta av ett nordiskt bolag?
Citera
2008-04-23, 13:20
Medlem
Apropå:

Citat:
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Är det då även förbjudet att avsiktligt förvränga eller uppdikta information t ex om hur man gör en bomb (vilket kan riskera att folk skadar sig), eller dylikt, som jag föreslog här?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=653160

Citat:
Det finns en massa bra infotrådar på fb, t ex "läxhjälpstråden" i matteforumet där man kan få mycket nyttig hjälp (har fått det flera ggr, tack för det). Dock kunde ju sån info sabbas av att nån gick in och ljög medvetet. Säg t ex om man vill veta nåt om nån kemisk substans eller nåt, då kunde såna lögner vara farliga.

Vad mer är, själva möjligheten att det finns såna lögner minskar ju användbarheten också av den stora majoriteten sanningsenliga tips, eftersom man inte kan utesluta möjligheten att dom är falska.

Jag kunde inte finna nåt i reglerna som tog upp detta. Borde inte såna medvetna lögner vara förbjudna? (Jag talar förstås enbart om såna infotrådar, inte om trådar i revisionistforumet, etc).
Citera
2008-04-23, 13:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
En kort tolkningsfråga,

Betyder det att det är helt ok att posta länkar för streamad media t.ex NHL matcher som idag endast sänds via NASN (ej nordiskt bolag) eller tv serier som ännu inte är uppköpta av ett nordiskt bolag?

Detta är den tolkning som jag och mina medmods i sport kommer följa, om jag inte är helt ute och snurrar:

Streaming av matchsändning som nordiskt bolag har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som nordiskt bolag visserligen sänder men som de inte har "förstahandsrättigheter" till = tillåtet.
Streaming av ett specifikt nordiskt bolags matchsändning som de inte har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som inget nordiskt bolag har rättigheter till = tillåtet.

D v s att efterfråga Allsvenskan, Elitserien, Finska Elitserien, Superligaen, Tippeligaen, o s v är absolut förbjutet, att efterfråga Champions League, Olympiska Spelen, Fotbolls-VM, o s v är tillåtet så länge man inte specifikt frågar efter en nordisk kanals sändning.

/feldgrau
Citera
2008-04-23, 13:37
Bannlyst

Detta gäller från 15 upp till 18 också?
Citera
2008-04-23, 13:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Detta gäller från 15 upp till 18 också?
Det var under 18 år sist jag kollade...
Citera
2008-04-23, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det var under 18 år sist jag kollade...

Ja, precis men det är engelska regler då?
Citera
2008-04-23, 13:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ja, precis men det är engelska regler då?
Reglerna är på svenska för det svenska forumet. Jag kan inte göra någon annan tolkning av detta.
Citera
2008-04-23, 13:47
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Reglerna är på svenska för det svenska forumet. Jag kan inte göra någon annan tolkning av detta.

Gränsen för sex är 15 i Sverige, över det är de fullt lagligt. Engelsk lag säger 16.
Senast redigerad av Ett Hund 2008-04-23 kl. 13:49.
Citera
2008-04-23, 13:56
Medlem
Citat:
Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
Skönt! Nu råder det inga oenigheter om det längre. Det är ju en fördel om modsen är eniga.

Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.
Även alvedon och liknande? Är inte det lite överdrivet?

Inga fler sådana här trådar då, men andra ord:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=656750

Citat:
1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet
Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.
Det låter bra, men lär väl kanske bli svår att sättas i praktiken. Blir frågan var gränsen går en tolkningsfråga?

För övrigt, skönt med lite uppdateringar!
Citera
2008-04-23, 14:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Citat:
1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet
Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.
Det låter bra, men lär väl kanske bli svår att sättas i praktiken. Blir frågan var gränsen går en tolkningsfråga?

Jo det blir en tolkningsfråga precis som det har varit i de gamla reglerna också angående hot och trakasserier. Det blir helt enkelt en omrösning där alla moderatorer har möjlighet att säga sitt. Man kan givetvis skicka ett pm till en moderator om man känner sig trakasserad eller hotad på något sätt så tas det upp i outlaw.
Citera
2008-04-23, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jo det blir en tolkningsfråga precis som det har varit i de gamla reglerna också angående hot och trakasserier. Det blir helt enkelt en omrösning där alla moderatorer har möjlighet att säga sitt. Man kan givetvis skicka ett pm till en moderator om man känner sig trakasserad eller hotad på något sätt så tas det upp i outlaw.
Okej, det låter ju bra. Bara mods tar det på allvar om man hör av sig, istället för att säga att det krävs mer för att det ska bli någon åtgärd och inte tar upp frågan i outlaw.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in