2006-08-20, 16:00
Medlem
Någon som har någon aning om hur man ska göra? Vill lära mig blåsa rökringar. ;D Tips på hur vilken teknik man ska använda.
Citera
2006-08-20, 16:02
Medlem
micaeles avatar
Forma munnen som ett o och blås ut korta stötar, prova med olika sorters tobak tills det fungerar. Jag tycker det är enklast med cigariller.
Citera
2006-08-20, 16:09
Medlem
micaele: Mkay, ska försöka. Blir det tjockare rök av cigariller?
Citera
2006-08-20, 16:14
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giwen
micaele: Mkay, ska försöka. Blir det tjockare rök av cigariller?
Om det är så för alla vet jag icke, jag tycker dock att cigarrer och cigariller är enklare att göra rökringar med. Dessutom är det godare att röka.
Ett råd är att inte dra halsbloss om du vill göra rökringar, röken tunnas ut ordentligt av att vara en vända i lungorna.
Citera
2006-08-20, 22:27
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Forma munnen som ett o och blås ut korta stötar, prova med olika sorters tobak tills det fungerar. Jag tycker det är enklast med cigariller.

Jag brukar INTE blåsa, utan bara stänga munnen lite i en hastig rörelse, har alltid funkat för mig.
Citera
2006-08-26, 15:28
Moderator
tobess avatar
OT raderat. Spekulationer om trådskaparens ålder undanbedes då det INTE är topic.

/Moderator
Citera
2006-08-26, 15:32
Moderator
tobess avatar
För övrigt så kanske trådskaparen hittar svaret i denna tråd:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=322615
Citera
2006-08-26, 16:14
Medlem
pooboxxxs avatar
Min teknik: Dra in röken (halsbloss), öppna munnen så mycket du kan samtidigt som du formar läpparna som ett o, andas ut sakta så att det kommer lagom med rök. Använd sedan undre käken för att "putta" ut röken i form av en ring.

Är nog lättare att lära sig om du hittar någon som kan visa dig.
Citera
2006-08-26, 16:33
Medlem
lakanopals avatar
Det är absolut inte så svårt som vissa tror det är. Jag tycker det fungerar allra bäst med cigariller eller cigarrer.

Du tar ett munbloss. Efter du gjort det lutar du dig bakåt så att munnen pekar rakt uppåt. (Det är lättast så) Sedan öppnar du munnen och spänner tungan, och läpparna. Det är tungan som bildar hålet i rökringen, så försök att få tungan att "sväva" (Brist på bättre ord) i munnen, alltså inte nudda någonstans. Sedan kommer det svåra att förklara. Du ska "klucka" (Brist på bättre ord igen...) ut röken. Inte blåsa. Du trycker ut röken med hjälp av halsen.

Lärde mig faktiskt detta för 1 vecka sen!

Hoppas det hjälper dig lite i alla fall.
Citera
2006-08-26, 16:48
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giwen
Någon som har någon aning om hur man ska göra? Vill lära mig blåsa rökringar. ;D Tips på hur vilken teknik man ska använda.

Hejsan lättast sättet att lära sig är att röka vattenpipa. Som alla andra har sagt ska du bara forma läpparna som ett o och blåsa ut VÄLDIGT lite rök. Tog mig 60 mins med vattenpipan sen kunde jag göra perfekta ringar.
Citera
2006-09-01, 23:55
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Rök som vanligt och fyll ditt sinne med Angeline Jolie...

Funkar varje gång.
Citera
2006-09-02, 00:09
Medlem
Man kan även hålla cigaretten eller vad det nu är vertikalt och sedan snabbt stöta den upp och ner, upprepa detta ett flertal gånger, så har du snart ett flertal fina rökringar svävandes ovan dig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in