• 1
  • 2
2006-05-25, 01:43
Medlem
Har ni sett eller hört talas om några otrevliga saker som förekommer eller har förekommit vid tillverkning av mat i Sverige?

Själv har jag hört talas om att det förekommer på Dafgårds där man gör färdigmat mm. att en del lägger loskor och grejer i maten. (Alltså som inte märks för den som äter skiten).

Sen lär det vara typ halvkass och närmast möglig ost som blir till ostbågar.

Tell me more
Citera
2006-05-25, 01:50
Medlem
Squalos avatar
You använd samma tråd som alla andra.

Eller är du någon form av stroppig jävel som inte kan skriva i samma tråd som alla andra och måste skapa en egen?
Citera
2006-05-25, 01:52
Medlem
Vet inte om du är bekant med Rydbergs? Dom har iaf en korvfabrik här i uddevalla, dom kanske gör nått annat än korv också men dom är kända för grillkorven "Uddevallaren".

Har hört från kompisar m,m. som sommarjobbat i fabriken att det är inte så nog ifall man sölar på golvet. Då är det ju bara att plocka upp köttet och mala ner det. Ingen som märker....eller?

För ca: ett år sedan blev det ett väldans rabbalder då nån gubbe hade grillat korv och tagit ett bett i korven så hans tand sprack. Tydligen skulle det då funnits ett par griständer i korven.

Hur som helst äter jag fortfarande "Uddevallaren". Det är tamejfan den goaste korven jag vet, trots all skit jag har hört.
Citera
2006-05-25, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
You använd samma tråd som alla andra.

Eller är du någon form av stroppig jävel som inte kan skriva i samma tråd som alla andra och måste skapa en egen?

Länka den då din mupp!
Citera
2006-05-25, 02:08
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Länka den då din mupp!
Här ditt träsktroll: http://www.flashback.org/showthread.php?t=165298
Citera
2006-05-25, 02:11
Medlem
Rauzs avatar
Min kompis jobbade på Marabou med att sortera in chockladbitarna i Aladdin-askar...tydligen hamnade bitarna rätt ofta i hakkors-mönster
Citera
2006-05-25, 02:13
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Min kompis jobbade på Marabou med att sortera in chockladbitarna i Aladdin-askar...tydligen hamnade bitarna rätt ofta i hakkors-mönster
Yeah, sure. Har du kollat i en sån ask någon gång?
Citera
2006-05-25, 02:17
Medlem
systems avatar
Angående äckelheter med mat så vetefan varför jag tittar in här. Jag mår illa bara jag ser en expedit servera mat med samma fingrar som denna håller pengarna med. Då jag protesterar fattar de ingenting.
”Fy fan” brukar jag tänka. Inte konstigt att restauranger får underkänt vid inspektioner av hälsovårdsmyndigheter.
Citera
2006-05-25, 02:21
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Yeah, sure. Har du kollat i en sån ask någon gång?
Hur menar du? Fem-sex bitar i höjd och typ tio i bredd - borde gå bra?
Antalet bitar räcker nog också bra om man tar från båda lager.
Citera
2006-05-25, 02:27
Medlem
P.Gs avatar
Vi har nog alla sett de där äckliga korvarna som ligger och rullar på grillen dagarna i ända hos Pressbyrån, Sleven samt div. bensinmackar.
Citera
2006-05-25, 02:35
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi har nog alla sett de där äckliga korvarna som ligger och rullar på grillen dagarna i ända hos Pressbyrån, Sleven samt div. bensinmackar.
Men finns det vettigt folk som äter dessa? Förutom de som går i reflexfärgade kläder, alltså..
Citera
2006-05-25, 02:38
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Men finns det vettigt folk som äter dessa? Förutom de som går i reflexfärgade kläder, alltså..
Tyvärr finns det folk som gör det - helt sjukt.
Fast dom flesta vet väl att dom finns där bara för att personalen ska kunna räknas som restauranganställda och därigenom inte vara berättigade till OB-tillägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in