• 1
  • 2
2004-12-02, 20:40
Medlem
Praktik hos brödbagare!
Ät inte bröd från (vad jag vet) mindre kända bagare, när ja praktiserade på ett bageri så såg jag alldrig nån som tvätta händerna + att bröd/smet som tappats på golv åkte i påsarna igen och då va inte golvet rent, utan man klampade rätt ut från ett ner pissat toa golv till bullarna, man såg riktigt att mjölet och pisset på golvet började baka sina egna bullar så att säga

Äckelfactor 8+

ALLTSÅ VARNING FÖR BRÖD FRÅN OKÄND/MINDRE KÄNDA BAGERIER!

Ät inte detta?
Varför?
Beskriv äckelhets faktor 1-10
Citera
2004-12-02, 20:43
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -xXx-
Praktik hos brödbagare!
Ät inte bröd från (vad jag vet) mindre kända bagare, när ja praktiserade på ett bageri så såg jag alldrig nån som tvätta händerna + att bröd/smet som tappats på golv åkte i påsarna igen och då va inte golvet rent, utan man klampade rätt ut från ett ner pissat toa golv till bullarna, man såg riktigt att mjölet och pisset på golvet började baka sina egna bullar så att säga

Äckelfactor 8+

ALLTSÅ VARNING FÖR BRÖD FRÅN OKÄND/MINDRE KÄNDA BAGERIER!

Ät inte detta?
Varför?
Beskriv äckelhets faktor 1-10

Ät inte svarta oliver, dom innehåller mer fett än gröna.

Äckelhetsfaktor: 0
Citera
2004-12-02, 20:46
Medlem
LadyTieras avatar
flyttas till mat från övrigt med en tillsägelse till användaren för felpostning.
Citera
2004-12-02, 20:51
Medlem
Klickens avatar
Köpte ris en gång på Willys. Något riktigt billigt från något u-land. Hur som helst så kokade jag upp det. Hivade upp lite på tallriken och satte mig och åt. Så plötsligt fick jag syn på något brunt. Pillade bort det och fortsatte äta. Fick då en ordentlig utskällning av min kära mor som talade om för mig att det var vanligt ris som bara var lite missfärgat. Men jag åt inte upp det, istället tryckte brorsan in det i käften. Och lika snabbt som han stoppade in det, lika snabbt kom det ut. Kollade lite närmare på vad det var för något som han stoppat i sig och upptäckte att det var en tand! Och ingen fresch tand direkt. Brun och jäklig. Kan säga att det var absolut sista gången det handlades på Willys. Betalar hellre några kronor extra och får en bättre vara på gamla hederliga ICA.

Äckelfactor: 8
Citera
2004-12-02, 21:07
Moderator
Evil Eds avatar
Filmjölk, produkten, smaken, konstistensen, FY FAN !

Äckelhetsfaktor 10 +
Citera
2004-12-02, 21:16
Medlem
kurdiss avatar
Köpte en billig konstig korv på en turkaffär i närområdet.
Senare på kvällen när den skulle ätas fastnade något i munnen på mig, när jag tar ut det ser det ut som en blodådra.

Äckelfaktor +10
Citera
2004-12-02, 22:05
Medlem
vagators avatar
Ät aldrig mat på restaurang! I alla fall inte om ni är känsliga för snusk. Det spelar ingen roll hur fin restaurangen är, servitörer och kockar är smutsiga och chansen att maten är det är stor. Har själv jobbat på en del ställen och tro mig, hygienen sköts inte. Har till och med varit med om att mat som gästen inte ätit upp " återanvändts " av köket. Och detta var på ett hyfsat fint ställe.
Citera
2004-12-02, 22:26
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vagator
Ät aldrig mat på restaurang! I alla fall inte om ni är känsliga för snusk. Det spelar ingen roll hur fin restaurangen är, servitörer och kockar är smutsiga och chansen att maten är det är stor. Har själv jobbat på en del ställen och tro mig, hygienen sköts inte. Har till och med varit med om att mat som gästen inte ätit upp " återanvändts " av köket. Och detta var på ett hyfsat fint ställe.

falskt.

Min biologiska far som har en restaurang på irland skulle hellre släng maten än att servera något som utsatts för snusk eller liknande, han serverar aldrig något som han själv inte skulle vilja äta och hans köksmedhjälpare får det hett om öronen om de på något sätt "smutsar ner maten" eller liknande.
Citera
2004-12-02, 22:29
Medlem
Klickens avatar
Känner ett X-antal kockar och har till och med knäckt extra på lite olika resturanger och mina erfarenheter är att hygienen är extremt noga. Ingen rör maten utan att ha tvättat händerna helt enkelt.
Citera
2004-12-02, 22:42
Medlem
Billy13s avatar
Måste avråda folk från att äta ris och bearnaissesås. Det kan verka frestande om man inte har någon annan sås hemma, men det är inte gott.

Helt klart en 10:a på äckelskalan.
Citera
2004-12-02, 23:05
Medlem
vagators avatar
Citat:
Okej! Erkänner tog i lite väl hårt kanske. Kan inte dra alla över en kam. Men faktumet är att restaurang snusket är ganska så utbrett. här i Göteborg läser man rätt ofta i tidningarna om restauranger som får böter eller stängs i perioder pga bristande hygien.
Personligen är jag inte så noga av mig och äter ofta ute.
Ett tips dock: ät inte julbord på de billigaste lokalerna. Den maten har vanligtvis varit med ett tag...
Citera
2004-12-03, 00:49
Medlem
nollnittons avatar
Citat:
Okej! Erkänner tog i lite väl hårt kanske. Kan inte dra alla över en kam. Men faktumet är att restaurang snusket är ganska så utbrett. här i Göteborg läser man rätt ofta i tidningarna om restauranger som får böter eller stängs i perioder pga bristande hygien.
Personligen är jag inte så noga av mig och äter ofta ute.
Ett tips dock: ät inte julbord på de billigaste lokalerna. Den maten har vanligtvis varit med ett tag...
Jag har pratktiserat på en invandrarrestaurang där personalen roade sig med att fritera flugor i fritösen..

En 5:a på äckelskalan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in