2006-01-06, 13:42
Administrator
admins avatar
Jag låste den här tråden eftersom den var startad av ett troll:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=285403

Troll har inga rättigheter, och inlägg som postas av dessa bör raderas. Eftersom inlägget innehöll en text som raderats upprepade gånger (samtliga gånger postade av troll) och som var av intresse för övriga medlemmar, så uppstod helt plötsligt ett litet problem.

Jag vill inte förbjuda någon av er övriga att ställa frågor, och har inte heller för avsikt att "tysta" någon debatt eller diskussion.

Min kompromiss blev att dels besvara grundfrågorna i inlägget, och sedan låsa tråden. Men jag startar nu en ny tråd, så om övriga användare har kommentarer och synpunkter så kan de istället posta dem i den här tråden. På så sätt kan ni fortfarande diskutera fritt, samtidigt som forumet rensas rent från troll och trams.

One-liners och rena gnälltrådar kommer givetvis raderas, men de som har seriösa synpunkter på det som skrevs i tråden är mer än välkomna att ställa dem till mig. Jag ska försöka besvara dem så gott jag kan.

admin
2006-01-06, 14:11
Medlem
Byfånens avatar
Dock inte så insatt i ämnet, men vad jag förstår så är denna CharlieR 17 år (kvinna?) varför har då inte denne bannats med anledning av 18-årsregeln ?

Vore kul att se Admins syn på denna oreda, vad är roten till det onda och vad är det som vissa vill föra fram ?

Jag försöker förstå, men Cervantes förklarade fenomenet bättre i Don Quijote.
2006-01-06, 14:16
Medlem
farbror einars avatar
Jag undrar hur det kan komma sig att Tippi fortfarande kan vara moderator då han uppenbarligen ofredat och sexuellt trakasserat CharlieR? TD är inte typen som ljuger och skulle aldrig försöka framställa sig som ball eller som en som sprider skit om moderatorer för att vinna sympatier.

Detta som nu har framkommit är jävligt skevt då reglerna uppenbarligen inte gäller moderatorer.

Rätta mig om jag har fel A?
2006-01-06, 14:20
Medlem
Hispers avatar
Om man nu vill diskutera de frågor som tas upp i det famösa brevet som är riktat till dig, hur skall vi kunna göra det på ett vettigt sätt? Du kommer att hela tiden kunna hänvisa till det här med sekretess och det som sagts i Outlaw stannar där. Så vad finns det att diskutera och vad kan diskuteras rörande TDs brev som du kan svara på?

Om man ändå ser på vad som står i det omtalade brevet och drar en parallell med verkliga livet så skulle man kunna säga att moderatorerna är någon form av arbetsledare/mellanchefer och de vanliga medlemmarna är arbetarna. Om vi då har mellanchefer som antingen skickar bilder på sina genetalier till personalen eller spänner på någon ur personalen och sedan snackar om det i fikarummet, hur skulle det se ut? Om jag var deras chef, något som du är, så skulle jag definitivt läsa lusen av dem för att jag anser det gravt olämpligt, eventuellt avsätta dem, och parallellt med detta meddela alla, både mellancheferna(=modsen) och personalen (=medlemmarna) att detta inte är acceptabelt. Men du har uppenbarligen en annan syn på det hela? Blanda nu bara inte in en diskussion om ev. parbildningar som finns mellan olika människor för jag tror nog inte att det i det aktuella fallet är fråga om några etablerade förhållanden.
2006-01-06, 14:22
Bannlyst
Hade det varit Ok att knullrecensera en medlem i ett öppet forum?
2006-01-06, 14:27
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Dock inte så insatt i ämnet, men vad jag förstår så är denna CharlieR 17 år (kvinna?) varför har då inte denne bannats med anledning av 18-årsregeln ?

Användaren CharlieR är enligt egen utsago 18 år.
Ingen användare som säger sig vara över 18 år har blivit utkastad för att någan annan påstår motsatsen och i all välmening "tjallat" på sin kompis.

Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Vore kul att se Admins syn på denna oreda, vad är roten till det onda och vad är det som vissa vill föra fram ?

Andvändaren TD ogillar användaren CharlieR vilket resulterade i ett flertal regelbrott från TD:s sida. Detta resulterade i upprepade varningar vilket först resulterade i att TD förlorade sin moderatorstatus, och till sist blev bannlyst från forumet.

admin
2006-01-06, 14:27
Medlem
Samhains avatar
Jag är fullt medveten om att du sagt att Flashback inte är en demokrati men inte fan kan du vara nöjd med vad som försiggår på vad som kallats yttrandefrihetens sista bastiljon. Jag VET att du värnar det fria ordet och yttrandefriheten men när trådar försvinner och låses, kritiker tystas genom banning så känns det djävligt avlägset. Jag kan motvilligt acceptera att ett forum av FB:s storlek måste rätta sig efter lagar för att inte stängas ner men att därifrån gå till att inte tillåta kritik för att den kommer från användare som inte är "godkända" får Kim Il Sung att framstå som ultraliberal.

Handen på hjärtat nu Admin, är det här verkligen vad som avsågs när FB grundades? Var det för det här Jan Axelsson krigade mot myndigheter om piratkort och namnpublicering av våldtäktsmän?
2006-01-06, 14:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Jag undrar hur det kan komma sig att Tippi fortfarande kan vara moderator då han uppenbarligen ofredat och sexuellt trakasserat CharlieR?

????

När har Tippi ofredat användaren CharlieR sexuellt?

URL?

admin
2006-01-06, 14:30
Medlem
Boogie-ads avatar
Som farbrorn före mig säger så känns inte TD som den som skulle kasta ur sig saker som han gjorde inatt utan att det ligger fakta bakom.

Och givetvis måste reglerna gälla alla, så eftersom alla vet att CharlieR inte är 18år än så banna direkt, även om hon kommer igen samma dag som nån annan för det lär hon ju göra.
Sen undrar man ju faktiskt om bara hälften av det TD säger sig ha utspelats i Outlaw är fakta så blir man ju lite rädd, då har forumet verkligen kört av banan, eller anser du inte det Admin?

Man har ju sett lite grann av att vissa behandlas på ett sätt medans andra får smaka på piskan betydligt snabbare, och det känns inte som att det är så det ska vara, inte på FB..

Moderatorerna ska vara rättvisa och hålla ordning och inte bara låtsas att dom (givetvis inte alla men jag vill inte namnge) är nån sorts gudar som kan glida runt och säga och göra som dom vill, vi lär ju aldrig få ett ärligt svar vad som försigår i outlaw men jag tror att det ligger mycket i vad TD säger iaf.

Så kanske dags för en rensning, och att du Admin tar och läser igenom loggarna från outlaw rad för rad då borde du kunna ta ett klokt beslut, om du nu inte redan vet vad som sker men bara ignorerar det..

/Boogie
2006-01-06, 14:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
????

URL?

admin

har du läst brevet? där står det att tippi har skickat bilder på sin kuk till henne, inte för att jag bryr mej men det är nog det användaren avser med sin fråga..
2006-01-06, 14:32
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
????

URL?

admin

Därför att vi tror inte TP ljuger och vill smutskasta nån, just därför kanske du borde gå igenom loggarna i outlaw.

Eller skicka dom till mig så ska jag gå igenom dom och hittar jag nått så ska jag lägga upp dom på en annan sida och länka dom till dig så du får URL.
2006-01-06, 14:34
Bannlyst
Gäller denna tråd endast för någon incident involverande CharlieR eller är det allmänna frågor? Jag tycker att FB skulle ha en egen liten frågelåda!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in