2005-12-16, 16:12
Medlem
Spaders avatar
Battlefield 2 tråden delas nu upp i tre delar:
-BF2: Support och allmänt prat
-BF2: Banor, vapen och taktik
-BF2: Vilken server lirar ni på?

...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.

De andra två trådarna finnes här:

BF2: Support och allmänt prat
BF2: Vilken server lirar ni på?

Notera: Gamla WoW-tråden kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.

/Spader
Citera
2005-12-16, 22:33
Medlem
Storlommens avatar
Fick inget svar i förra tråden, hoppas på ett svar här istället.

Jag har en liten fundering angående upplåsning av SF-vapen.

Jag har ca 6000p och har låst upp 4 bössor i vanliga BF2. Medic, Assualt, Support och Spec Ops. En vänlig människa fixade en "ful upplåsning". Alltså han lirade en stund med mitt konto på sitt BF2 Special Forces. Nu till problemet. Jag fick bara två upplåsningar i SF (Medic och Assualt). Borde man inte få lika många upplåsningar i SF som i BF2?

"Lev fort dö ful! - Micke Dubois"
Citera
2005-12-17, 08:30
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Battlefield 2 tråden delas nu upp i tre delar:
-BF2: Support och allmänt prat
-BF2: Banor, vapen och taktik
-BF2: Vilken server lirar ni på?

...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.

De andra två trådarna finnes här:

BF2: Support och allmänt prat
BF2: Vilken server lirar ni på?

Notera: Gamla WoW-tråden kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.

/Spader

Vem har sagt att det är svårt att diskutera spelet i en tråd? För det första så dom flesta inte intresserade av diskutera spelet egentligen, utan snarare att man vill hålla kontakten med andra likasinnade. Och jag har inte upplevt att det skulle vara några problem att diskutera nåt specifikt av spelet i en och samma tråd. Som det blir nu så är det 3 strådar man måste hålla rätt på och det blir inte bättre. Då får du klistra dom eller nåt.
Citera
2005-12-17, 14:26
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Vem har sagt att det är svårt att diskutera spelet i en tråd? För det första så dom flesta inte intresserade av diskutera spelet egentligen, utan snarare att man vill hålla kontakten med andra likasinnade. Och jag har inte upplevt att det skulle vara några problem att diskutera nåt specifikt av spelet i en och samma tråd. Som det blir nu så är det 3 strådar man måste hålla rätt på och det blir inte bättre. Då får du klistra dom eller nåt.
En del användare har klagat på att det är svårt att bli hörd och/eller hänga med i WoW-tråden respektive BF2-tråden pga deras storlekar.
Alla trådar finns med i det klistrade indexet (interna länkar). (BF2-trådarna ligger för övrigt längst upp i tråden).

Diskussioner om den här uppdelningen har varit igång i nästan 2 veckor, först i denna tråd:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=275095
och slutligen i denna: http://www.flashback.org/showthread.php?t=278146

Har du fler frågor så får du gärna ställa dom i http://www.flashback.org/showthread.php?t=278146 eller via PM.

/Spader
Citera
2005-12-18, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storlommen
Fick inget svar i förra tråden, hoppas på ett svar här istället.

Jag har en liten fundering angående upplåsning av SF-vapen.

Jag har ca 6000p och har låst upp 4 bössor i vanliga BF2. Medic, Assualt, Support och Spec Ops. En vänlig människa fixade en "ful upplåsning". Alltså han lirade en stund med mitt konto på sitt BF2 Special Forces. Nu till problemet. Jag fick bara två upplåsningar i SF (Medic och Assualt). Borde man inte få lika många upplåsningar i SF som i BF2?

"Lev fort dö ful! - Micke Dubois"

Ett kort svar kan du väl få i alla fall: Det är riktigt med två i SF över 5000 poäng, du får en tredje i SF och även en till i vanliga BF2 vid 8000 poäng.
Efter det blir det segt, 20000 poäng. Spela på!
Citera
2005-12-19, 00:58
Medlem
Storlommens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. G
Ett kort svar kan du väl få i alla fall: Det är riktigt med två i SF över 5000 poäng, du får en tredje i SF och även en till i vanliga BF2 vid 8000 poäng.
Efter det blir det segt, 20000 poäng. Spela på!

Tackar "Herr G". Jag trodde det var samma gränser för SF som för vaniga BF2. Då får jag ta å spela ihop 2000p till då innan jag kan "ful" upplåsa supportbössan.

Eller ska man välja Spec Opsen kanske...fast den jag låst upp i BF2 gillar jag ju redan skarpt...hmmm...livet är inte lätt ibland
Citera
2005-12-19, 09:29
Medlem
Cobra Styles avatar
Postade mitt förra inlägg i fel BF tråd tror jag så jag får väl dubbelposta här . Har insett att jag spelat rätt korkat på Wake innan när jag bara köttat fram på vägarna rätt in i FI och dött. Nu så avancerar jag ist med jeep nere vid vattenbrynet och lägger mig i en buske bakom Fi och plockar dem 1 & 1. Efter man hamnat bakom FI linje så skapar jag alltid en squad som jag bjuder in massa folk till . Är de smarta o joinar så får de en spawnpunkt bakom linjen och kan hjälpa till att plocka FI bakifrån eller bara cappa basen.

Gött oxå när man kan springa fram bakom en FI tanks och spränga den när den mejar ner ens polare.
Eller gömma sig vid AAn i basen och vänta på att ngn hoppar in i heli/plan och sedan bara skjuta ner dem innan de lämnat marken .

Skall bli kul att se hur mkt bättre support och sniperbössan blir efter kommande patch . Kanske blir rätt lätt att sänka en heli med supporten nu eftersom de skall sänka skyddet på alla flyg.
Citera
2005-12-19, 15:41
Medlem
Gothenburgers avatar
Vill gärna slå ett slag för "Dynamisk spawning" Snacka om att man kan sätta tryck på motståndarna bara alla i gruppen är lite alerta. Bör ju helst vara en fullproppad squad också.

En annan bra grej är att vänta med att spawna in direkt så fort spelet börjar eller efter det att du dött. Bättre då att en (1st) snubbe tar sig till aktuell bas själv, för att sedan ge spawncommando till resten av gruppen. På så vis undviker man att ge, tex Mr G , chansen till en massa gratispoäng bara för att gruppen sitter i en fullproppad APC. Detta kan med fördel göras med helikopter. Gruppchefen tar upp trupphelin till ca 500 feet för att sedan göra ett HALO drop ner på basen man har för avsikt att intaga för tillfället. Därefter spawnar alla andra in. Grejen med ett HALO är att du kan jumpa ur helikoptern en jäkla bra bit från basen. På den höjden så når du väldigt långt på kartan genom "glidflygning". På Kubra dam tex, så når man MEC sidans "Intag" en bra bit söder om dammen från 500 ft:s höjd.

Var bara det
Citera
2005-12-19, 16:58
Medlem
Nej nej! Lyssna inte på honom. APC:n är ju tillverkad för ändamålet att frakta hela squads snabbt och säkert... det säger ju sig självt!

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Storlommen
Tackar "Herr G". Jag trodde det var samma gränser för SF som för vaniga BF2. Då får jag ta å spela ihop 2000p till då innan jag kan "ful" upplåsa supportbössan.

Eller ska man välja Spec Opsen kanske...fast den jag låst upp i BF2 gillar jag ju redan skarpt...hmmm...livet är inte lätt ibland

Har hört många som tycker PKM är bättre än nya Supportbössan.
Jag tog Spec-ops nya. Jag tycker den är likvärdig med BF2-upplåsningen förutom en sak som iaf jag gillar bättre. Rödpunktssiktet.
Assaultupplåsningen i SF kommer dock alltid först som viktigast val.
Citera
2005-12-19, 17:34
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
En annan bra grej är att vänta med att spawna in direkt så fort spelet börjar eller efter det att du dött. Bättre då att en (1st) snubbe tar sig till aktuell bas själv, för att sedan ge spawncommando till resten av gruppen.

Det är det många squad ledare missar.
Istället för att springa direkt på en flagga. Så kan det vara bra att ligga lite i skymmundan och låta medlemarna i squaden spawna på dig. Poängkåt som man är, så missar man ofta det!
Citera
2005-12-19, 17:39
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
En annan bra grej är att vänta med att spawna in direkt så fort spelet börjar eller efter det att du dött. Bättre då att en (1st) snubbe tar sig till aktuell bas själv, för att sedan ge spawncommando till resten av gruppen. På så vis undviker man att ge, tex Mr G , chansen till en massa gratispoäng bara för att gruppen sitter i en fullproppad APC. Detta kan med fördel göras med helikopter. Gruppchefen tar upp trupphelin till ca 500 feet för att sedan göra ett HALO drop ner på basen man har för avsikt att intaga för tillfället. Därefter spawnar alla andra in. Grejen med ett HALO är att du kan jumpa ur helikoptern en jäkla bra bit från basen. På den höjden så når du väldigt långt på kartan genom "glidflygning". På Kubra dam tex, så når man MEC sidans "Intag" en bra bit söder om dammen från 500 ft:s höjd.

Var bara det

Jävla bra tips där , skall börja med detta på de kartor där man är som mest utsatt som US på Wake mm när alla proppar en BH full och sedan kommer en pilot o får 12 kills , Skall vänta till ngn kommit iland och spawna på honom.

alt köra HALO grejen.
Citera
2005-12-19, 20:28
Medlem
the_demons avatar
hur fan siktar man med bomberna när man flyger?

Någon som har klurat ut det än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in