2005-12-14, 12:54
Medlem
Spaders avatar
Dvs stängas, och nyöppnade trådar ska ta deras plats. 3 för varje spel (då det har visat sig att dessa spel är bland de populäraste som diskuterats på FB). WoW-uppdelningen är klar, frågan är dock hur BF2-tråden ska delas upp.

WoW får tre grenar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

BF2 vet jag dock inte hur den ska delas upp. Jag har själv inte spelet och diskussionerna i den tråden växlar från det ena till det andra hela tiden känns det som. Men en support-del blir det nog.
Förslag?

/Spader
Citera
2005-12-14, 15:28
Medlem
PappaBoegs avatar
På senare tid har ju ganska många sidor i den tråden handlat om vilka som ska spela på vilken server och när. Jag föreslår en supporttråd, en var-spelar-ni-nu-tråd och en allmän tråd om taktik, fordon, vapen och banor.

Det kanske kan vara vettigt med en sticky också. Topic "WoW och Battlefield 2", innehållandes endast länkar till de olika trådarna. Det är ju inte omöjligt att några av dem knuffas till sida två, och då blir de lätta att hitta för nykomlingar och du slipper kuta runt med hänglåset.
Citera
2005-12-14, 15:56
Medlem
Olympiuss avatar
När kommer WoW-trådarna upp då?
Citera
2005-12-14, 16:57
Medlem
Låter som en sund idé. Blir det "klister" på trådarna då också eller?
Citera
2005-12-15, 00:10
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
När kommer WoW-trådarna upp då?
Så fort jag beslutat om lämpliga namn på BF2-trådarna; med er hjälp givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Låter som en sund idé. Blir det "klister" på trådarna då också eller?
Tycker jag med.
7 stickys blir för mycket men jag kan tänka mig en klistrad index-tråd likt det PappaBoeg föreslår.

Och för er som undrar varför jag gör detta nu:
Det har på senare tid (senaste veckorna) varit klagomål på att det är svårt att hänga med och/eller bli hörd i dessa populärare trådar - vilket jag har full förståelse för.

"Stor-trådar", som jag väljer att kalla dom (WoW-tråden, NFSMW-tråden osv), har visat sig vara bra för att samla diskussioner om enstaka spel/filmer och annat (Spelforumet är inte ensamt med stor-trådar). De leder till ordning och reda samt samlad och kompakt information. Den som söker behöver förhoppningsvis inte leta lika länge. Och det är därför jag försöker merga trådar när nya spel kommer ut, så vi slipper 5-10 trådar om olika detaljer/frågor. (samma händer i många andra forum - det är därför vi mods har merge-funktionen)

Nackdelen är dock, som ni sett, att dessa trådar har en bristningsgräns. När de blir allt för populära så blir det jobbigt att diskutera i dom.

Så min lösning på det här problemet är att dela upp dessa extraordinärt populära trådar i mindre "stor-trådar". En användare föreslog att underforum skulle skapas, men både jag och andra mods är emot det förslaget. (Tråden om detta finnes här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=275095 ) Förhoppningsvis löser framtida splitt det här problemet.

/Spader
Citera
2005-12-15, 06:55
Medlem
Olympiuss avatar
Går det inte att fixa typ en index tråd för varje spel. I den finns 3 länkar till det vi kom fram till att skapa trådar om, fast dessa trådar ligger gömda någonstans.
Förstår nån?
Citera
2005-12-15, 08:57
Medlem
Draugs Hargs avatar
Mina förslag på vad de tre BF2-trådarna ska innehålla:
  • Tekniska problem, support, (allmänna frågor).
    Taktik och banor i största allmänhet.
    "Vilken-server-spelar-ni-på-tråd"

Under Taktik så syftar jag naturligtvis på hur man får ihop den ultimata over-all gruppen, är det verkligen bra att bara döna in i fiendens läger med en bunt stridsvagnar utan support? Jaja, ni förstår hoppas jag
Citera
2005-12-15, 13:38
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Går det inte att fixa typ en index tråd för varje spel. I den finns 3 länkar till det vi kom fram till att skapa trådar om, fast dessa trådar ligger gömda någonstans.
Förstår nån?
Jo det låter som en bra idé.
Men 3 trådar om varje spel blir för mycket. För tillfället finns det 3 trådar som är "över"-populära. BF2-tråden, WoW-tråden och tråden om GTA:SA.
Den sistnämda har dock dött ut i princip så en uppdelning där är kanske inte så lämpligt.

Men ett index med länkar till alla sånna där "stor-trådar" är en bra idé.
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Mina förslag på vad de tre BF2-trådarna ska innehålla:
  • Tekniska problem, support, (allmänna frågor).
    Taktik och banor i största allmänhet.
    "Vilken-server-spelar-ni-på-tråd"

Under Taktik så syftar jag naturligtvis på hur man får ihop den ultimata over-all gruppen, är det verkligen bra att bara döna in i fiendens läger med en bunt stridsvagnar utan support? Jaja, ni förstår hoppas jag
Låter okay. En "vilken server lirar ni på" är ett måste.

Finskriv +tillägg:

BF2: Support och allmänt prat
BF2: Vilken server lirar ni på?
BF2: Banor, vapen och taktik

/Spader
Citera
2005-12-15, 15:59
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
blablabla

WoW får tre grenar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

blablabla

/Spader

Hur hade du tänkte fördela de grenarna om inte med en tråd för varje gren, då?
Citera
2005-12-16, 15:49
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Hur hade du tänkte fördela de grenarna om inte med en tråd för varje gren, då?
Det är just det som är tanken - att det ska vara 3 vardera trådar för varje spel.

EDIT: Drar igång projektet nu

/Spader
Citera
2005-12-17, 14:41
Medlem
Agent Coopers avatar
Vi är väl en handfull vapentokiga boys som hänger i BF2 tråden. Det är utan att ljuga den tråd jag hänger och spanar i mest just nu. Om någon ställer en fråga om spelet så är man snabb att svara, då det snabbt märks vem som är ny i tråden.
Tanken att dela upp tråden är god. Men jag tror ärligt talat, att det kommer göra saken svårare!
Mvh/ Coop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in