Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-28, 19:31
  #1
Medlem
Hej,

Medelålders man här som alltid har haft lite svårt med att hålla tillbaka utlösningen (förutom en period efter en separation när jag va ganska nere och låg med med massa tinderdejter, då hade jag typ svårt att komma). Jag har ALDRIG haft svårt att få upp den, snarare tvärt om, men vid penetrationssex går det väldigt fort för mig, jag är förvisso hård en stund efter men det är ju inte lika kul att jucka när man redan kommit. Ofta är orgasmen rätt klen också.

När jag fyllde 41 gick mina algoritmer på instagram bananas och i princip all reklam jag får är för potensmedel och appar för att träna upp bäckenbotten för att få kontroll över stånd och utlösning. De är rätt dyra men jag är redo att testa om de funkar. Någon som kan bekräfta eller dementera vad apparna lovar? Har laddat ner Dr Kegel men inte dragit igång någon prenumeration än. Någon som har någon länk med ett gratis träningsschema?

Och som svar till alla som säger att det inte är så viktigt för tjejen, jag vet. Jag och min sambo har bra sex, när det väl sker, men jag hade tyckt det skulle vara roligt att kunna knulla lite längre.
Citera
2023-09-28, 20:16
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Du behöver inte någon app. Det är samma muskler du ska träna som du använder när du pissar och behöver/vill stoppa strålen i några sekunder.

Träna medan du pissar så du kan hantera rätt muskler och sedan tränar du dessa på samma sätt som du tränar en handled med lättare vikt.
Citera
2023-09-28, 20:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du behöver inte någon app. Det är samma muskler du ska träna som du använder när du pissar och behöver/vill stoppa strålen i några sekunder.

Träna medan du pissar så du kan hantera rätt muskler och sedan tränar du dessa på samma sätt som du tränar en handled med lättare vikt.

Det är väl lite det jag tänkte att det var. Knipövningar helt enkelt!

Kan du specificera lite närmre hur du menar med ”tränar en handled med lättare vikt”? Många repitioner i seten?
Citera
2023-09-28, 20:58
  #4
Medlem
Faszoms avatar
Bara att träna regelbundet. Meningen är att du måste lära dig kontrollera orgasmen med hjälp av knipen. Känna av när du är nära att komma.
Det är svårare än drt låter. Har själv hållit på med kegelövjingar 8 flera år. Helt ärligt känner hag minimalt med resultat.
Citera
2023-11-21, 19:48
  #5
Medlem
Faszoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hej,

Medelålders man här som alltid har haft lite svårt med att hålla tillbaka utlösningen (förutom en period efter en separation när jag va ganska nere och låg med med massa tinderdejter, då hade jag typ svårt att komma). Jag har ALDRIG haft svårt att få upp den, snarare tvärt om, men vid penetrationssex går det väldigt fort för mig, jag är förvisso hård en stund efter men det är ju inte lika kul att jucka när man redan kommit. Ofta är orgasmen rätt klen också.

När jag fyllde 41 gick mina algoritmer på instagram bananas och i princip all reklam jag får är för potensmedel och appar för att träna upp bäckenbotten för att få kontroll över stånd och utlösning. De är rätt dyra men jag är redo att testa om de funkar. Någon som kan bekräfta eller dementera vad apparna lovar? Har laddat ner Dr Kegel men inte dragit igång någon prenumeration än. Någon som har någon länk med ett gratis träningsschema?

Och som svar till alla som säger att det inte är så viktigt för tjejen, jag vet. Jag och min sambo har bra sex, när det väl sker, men jag hade tyckt det skulle vara roligt att kunna knulla lite längre.

Hur har dett gått?

Vore kul att höra med andra fladhbackare som kört seriöst med kegel. Vad derad erfarenhet är.
Citera
2023-11-21, 20:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hej,

Medelålders man här som alltid har haft lite svårt med att hålla tillbaka utlösningen (förutom en period efter en separation när jag va ganska nere och låg med med massa tinderdejter, då hade jag typ svårt att komma). Jag har ALDRIG haft svårt att få upp den, snarare tvärt om, men vid penetrationssex går det väldigt fort för mig, jag är förvisso hård en stund efter men det är ju inte lika kul att jucka när man redan kommit. Ofta är orgasmen rätt klen också.

När jag fyllde 41 gick mina algoritmer på instagram bananas och i princip all reklam jag får är för potensmedel och appar för att träna upp bäckenbotten för att få kontroll över stånd och utlösning. De är rätt dyra men jag är redo att testa om de funkar. Någon som kan bekräfta eller dementera vad apparna lovar? Har laddat ner Dr Kegel men inte dragit igång någon prenumeration än. Någon som har någon länk med ett gratis träningsschema?

Och som svar till alla som säger att det inte är så viktigt för tjejen, jag vet. Jag och min sambo har bra sex, när det väl sker, men jag hade tyckt det skulle vara roligt att kunna knulla lite längre.
Har du ens testat att sakta in eller pausa för att sedan fortsätta?
Citera
2023-11-22, 22:28
  #7
Medlem
heavyloadzs avatar
Dra en runk nån timme innan ligget så e du good to go.
Citera
2023-11-25, 06:56
  #8
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Hej,

Medelålders man här som alltid har haft lite svårt med att hålla tillbaka utlösningen (förutom en period efter en separation när jag va ganska nere och låg med med massa tinderdejter, då hade jag typ svårt att komma). Jag har ALDRIG haft svårt att få upp den, snarare tvärt om, men vid penetrationssex går det väldigt fort för mig, jag är förvisso hård en stund efter men det är ju inte lika kul att jucka när man redan kommit. Ofta är orgasmen rätt klen också.

När jag fyllde 41 gick mina algoritmer på instagram bananas och i princip all reklam jag får är för potensmedel och appar för att träna upp bäckenbotten för att få kontroll över stånd och utlösning. De är rätt dyra men jag är redo att testa om de funkar. Någon som kan bekräfta eller dementera vad apparna lovar? Har laddat ner Dr Kegel men inte dragit igång någon prenumeration än. Någon som har någon länk med ett gratis träningsschema?

Och som svar till alla som säger att det inte är så viktigt för tjejen, jag vet. Jag och min sambo har bra sex, när det väl sker, men jag hade tyckt det skulle vara roligt att kunna knulla lite längre.

Jag är 42 å en teknik jag brukar köra är "tillfälligt avbrott" typ i 30 sekunder innan jag känner att det snart ska gå för mig sen går jag på igen. Jag har dock inte problem med för tidig utlösning men jag vill precis som du knulla lite längre å om man lär sig den tekniken så kan man hålla på längre. Det samma när man runkar å när man snuvar sig på orgasmen första gången så går den dubbelt upp när jag kommer.
Det behövs inga träningsappar bara teknik, å jag tränar regelbundet på gym.
Citera
2023-12-09, 23:25
  #9
Avstängd
Kegels kan enkelt skapa en obalans, vilket kan resultera i "hard flaccid", där ollonet och andra delar av penis inte kan hålla blod.

Det som krävs då är att man samtidigt gör den motsatta övningen, reverse kegels, där du trycker ut kiss vilket gör att området slappnar av. Annars är det stretchningar som gäller.

Men ja, det fungerar bra. Bäst är väl att helt enkelt kontrollera andningen någorlunda och hålla nere spasmerna i bajbryggan.
Citera
2023-12-11, 21:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Hur har dett gått?

Vore kul att höra med andra fladhbackare som kört seriöst med kegel. Vad derad erfarenhet är.

Har inte testat kegel och har i ärlighetens namn knappt haft sex på hela hösten så hade ändå inte kunnat ge någon recension ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2023-12-11, 21:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Kegels kan enkelt skapa en obalans, vilket kan resultera i "hard flaccid", där ollonet och andra delar av penis inte kan hålla blod.

Det som krävs då är att man samtidigt gör den motsatta övningen, reverse kegels, där du trycker ut kiss vilket gör att området slappnar av. Annars är det stretchningar som gäller.

Men ja, det fungerar bra. Bäst är väl att helt enkelt kontrollera andningen någorlunda och hålla nere spasmerna i bajbryggan.

Det låter ju inte så trevligt. Och de där reversed, gör man dem varje gång man kissar eller?

Vilken typ av stretch syftar du på?
Citera
2023-12-11, 22:13
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Det låter ju inte så trevligt. Och de där reversed, gör man dem varje gång man kissar eller?

Vilken typ av stretch syftar du på?

Reversed kegels kan du göra hela tiden, då det slappnar av BC muskeln. Problem uppkommer vid obalans och för stark BC muskel, så då är det bra om man använder sig av reverse kegels också.

Finns mängder av stretchningar för skitbryggan, så bara att googla pelvic floor stretches.

För starkare stånd är nog IC den bästa muskeln att träna, då det är den som håller inne blodet vid just stånd, men den är även svårast att lokalisera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback