Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-03, 11:09
  #205
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tänk istället, guu va många insekter dom måste ha ätit under sin livstid

Har du nån orsak att misstänka hög fuktighet?


Han tror nog att de lever på vatten!
Citera
2014-12-03, 11:10
  #206
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyn
Hallåj!!

Hmm asså efter att ha vaknat två nätter med två giganter precis över huvudet så känner jag inte glädjen över dem längre :-(

Nja huset är besiktigat av Anticimex för 1 år sedan utan anmärkning på fukt, däremot fanns då ingen torktumlare i huset tidigare, så kan fått effekt av att vi skaffade en, iof en kondenstummlare. Nog värt att se om en avfuktare suger upp nåt, kan låna en av en vän till o börja med. Oxh får väll se om det har effekt på spindlarna?


Det är insekterna som spindlarna lever på som du skall vara orolig över! Du måste alltså först ta reda på vad det finns för insekter där, varför och åtgärda det.
Citera
2018-05-20, 15:54
  #207
Medlem
Flyttade in i liten källarlägenhet på 20kvm i vintras. Under vintern har det förstås inte varit några problem. Men har nu börjat se alldeles för stora svarta spindlar på väggarna då och då. Har spindelfobi, och i en sådan liten lägenhet så känner jag mig konstant nervös över att en till ska dyka upp på väggen.

Har inte haft fönstret öppet speciellt mycket, men hoppas det är därifrån dom kommit in (köpt myggnät nu).

Hur som helst, min största oro är förstås att dom lägger/lagt ägg och en invasion är på G. Så jag funderar på spindelfällor. Dom jag hittat verkar dock inte locka till sig spindlar, utan man får bara hoppas att dom vandrar över dom. Skulle gärna ha ett par hundra som luktar gott för spindlar som jag kan skjuta in under soffan (och sen glömma bort).

Hatar detta. Gruvar mig för att återvända till lägenheten.
Citera
2018-06-25, 14:10
  #208
Medlem
Förstår din oro. Jag har också spindelfobi och flyttade in i lägenhet på bottenvåningen i ett ganska grönt område för två år sedan.
Har aldrig förnstren öppna och har inte sett en spindel här på 2 år, men plötsligt utan förklaring har jag vid tre tillfällen på drygt en vecka hittat äckliga spindlar i och vid sängen. Så nu har jag satt upp mitt tält i lägenheten och sover där. För det första fattar jag inte var dessa spindlar kommer i från, för det andra har jag inga insekter i hemmet så vad äter spindlarna? RYYYYS!
Citera
2018-07-16, 18:18
  #209
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Läser på Wikipedia att husspindlar kan bli 7,5 cm som störst. En sådan var det nog jag såg nere i krypgrunden en gång. Det nätet var stort och klibbigt. Tog bort det genom att vända på en sopkvast. Ville inte ta bort det med händerna.

Sprang på en jag tänkte ta hand som hussdjur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback