Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 18:02
  #73
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
OK. Måste testa igen, det var länge sen jag drack tequila. Det var nån sorts drink, kanten på glaset var det salt på tror jag, den såg liksom frostad ut. Undrar om det inte var ett martiniglas också?

Måste ha varit en margarita, den mest klassiska av tequiladrinkar. Förbaskat god!
Citera
2016-11-18, 21:27
  #74
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Vilken tequila rekommenderas om man vill undvika det där sierra blasket? För det måste vara något av det vidrigaste jag smakat. Los tres tonos och don julio verkar folk ha snackat om här i tråden, är de något att satsa på?
Citera
2016-11-20, 20:36
  #75
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy.Vercetti
Vilken tequila rekommenderas om man vill undvika det där sierra blasket? För det måste vara något av det vidrigaste jag smakat. Los tres tonos och don julio verkar folk ha snackat om här i tråden, är de något att satsa på?
Sauza Silver funkar om du skall shotta eller blanda drinkar.

Los tres tonos är min hustequila, ett stänk vatten och så kan man smutta på den, ganska onödig att ha i drinkar om man tänker ha mindre än 80% tequila i dem.


Patrón Añejo är lite för dyr men det jag gillar med den är att den smakar som en vanligt vit tequila men gott.
Lyckades prova Hornitos Black Barrel, den var rolig, slutlagrad på nya fat gav smaker som påminde mer om lagrad rom och bourbon än tequila men med tequilatonerna i bakgrunden.
Citera
2016-11-21, 15:39
  #76
Medlem
Riktigt fin tequila ska man ju inte dricka med salt och citron. Det ska sippas och avnjutas rumstempererat. Tyvärr säljs ingen bra på systembolaget. Får inköpas i Tyskland istället...
Citera
2016-11-21, 18:58
  #77
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakoz
Riktigt fin tequila ska man ju inte dricka med salt och citron. Det ska sippas och avnjutas rumstempererat. Tyvärr säljs ingen bra på systembolaget. Får inköpas i Tyskland istället...

Finns några stycken i Systemets beställningssortiment.
Citera
2016-11-21, 21:59
  #78
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakoz
Riktigt fin tequila ska man ju inte dricka med salt och citron. Det ska sippas och avnjutas rumstempererat. Tyvärr säljs ingen bra på systembolaget. Får inköpas i Tyskland istället...

Jo men det gör det ju visst. Los tres tonos är en utmärkt tequila att ha hemma att sippa på och den är inte ens i BS. Inte den bästa, men det är väl motsvarande en vanlig bra baswhisky.
__________________
Senast redigerad av Brmc 2016-11-21 kl. 22:02.
Citera
2016-11-22, 18:37
  #79
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Sauza Silver funkar om du skall shotta eller blanda drinkar.

Los tres tonos är min hustequila, ett stänk vatten och så kan man smutta på den, ganska onödig att ha i drinkar om man tänker ha mindre än 80% tequila i dem.


Patrón Añejo är lite för dyr men det jag gillar med den är att den smakar som en vanligt vit tequila men gott.
Lyckades prova Hornitos Black Barrel, den var rolig, slutlagrad på nya fat gav smaker som påminde mer om lagrad rom och bourbon än tequila men med tequilatonerna i bakgrunden.
Tack för svaret, det blir nog att prova los tres tonos.
Citera
2016-12-18, 19:58
  #80
Medlem
drofasts avatar
Har förstört tequila totalt efter en kväll, det var ju en nice social dryck innan men nu är den bara plåga!
Citera
2016-12-19, 18:01
  #81
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drofast
Har förstört tequila totalt efter en kväll, det var ju en nice social dryck innan men nu är den bara plåga!

Testa en Patron istället för sierra (hatten) utan salt å citron å se fall du tycker detsamma!

Patron Reposado är rätt rolig imo!
Citera
2017-04-03, 22:54
  #82
Medlem
Cineastens avatar
Sen några år tillbaka har jag helt och hållet slutat köpa Sauza gold. Det är skit. Hellre lägger jag en slant extra på Reposado elker Anejo, dvs lagrad tequila. Genom årens lopp har jag hunnit testa ett antal och har hittat en del favoriter, främst Roca Patron Anejo, Herencia Mexicana Reposado, Reserva de Senor Reposado samt Fuenteseca Reserva Extra Anejo som jag köpte i New York för några år sen. Riktigt bra grejer.

Annars funkar även Los Tres Tonos Reposado och Anejo. När jag gör Frozen Margarita använder jag uteslutande reposado även om det är onödigt lyxigt. En del hävdarju bestämt att man ska använda tequila blanco till drinkar men jag håller inte med. Jag borde egentligen skrivit ned en lista över alla tequila jag testat med smakomdöme, pris od men det har aldrig blivit av. Dumt.
Citera
2017-06-12, 19:24
  #83
Medlem
griffin83s avatar
Jag tänkte köpa en tequila så att jag kan göra lite klassiska drinkar i sommar, finns det någon bra som är rimligt pris på?
Citera
2017-06-12, 20:02
  #84
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag tänkte köpa en tequila så att jag kan göra lite klassiska drinkar i sommar, finns det någon bra som är rimligt pris på?

Till drinkar brukar många använda nästan vad som helst. Det beror på vilka krav man själv har. Själv dricker jag nästan aldrig drinkar. Föredrar spriten ren. Lagrad. Dock är det också så att ju bättre ingredienser man använder, desto bättre blir resultatet. Gäller även vid drinkblandning.

Edit:

Anses det tillräckligt bra så ta någon som närmsta butik har hemma. Orkar man beställa så finns det massor i beställningssortimentet. De bästa är dock ganska dyra och bör drickas rena anser jag.
__________________
Senast redigerad av ganglere2 2017-06-12 kl. 20:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback