Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-06, 11:12
  #37
Medlem
trueforgoods avatar
Gäller inte mig själv, men en polare har fått permanenta skador på hjärtat av 1-2 års missbruk av tjack. Har han slutat? Nej, självklart inte
Citera
2018-10-06, 13:04
  #38
Medlem
Jag har inte använt amfetamin särskilt mycket och har inte märkt några fysiska biverkningar.
Läser man forskningen som finns så är det framförallt höga doser som sliter på hjärtat och kroppen. Sen är det också så att kombinationen amfetamin och koffein är extra skadlig. Adrenalinet skjuter i höjden. Nästan allt icke-medicinskt amfetamin är bankat med koffein. Så det är verkligen rekommenderat att tvätta det i aceton för att få bort koffeinet och annat som blandats i.
Citera
2018-10-07, 12:44
  #39
Avstängd
GentlemanMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Gäller inte mig själv, men en polare har fått permanenta skador på hjärtat av 1-2 års missbruk av tjack. Har han slutat? Nej, självklart inte
Det kan inte vara så att din vän, kanske behäftad av pseudologia fantastica, helt enkelt ljuger?
Citera
2018-10-07, 12:48
  #40
Avstängd
GentlemanMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
Jag har inte använt amfetamin särskilt mycket och har inte märkt några fysiska biverkningar.
Läser man forskningen som finns så är det framförallt höga doser som sliter på hjärtat och kroppen. Sen är det också så att kombinationen amfetamin och koffein är extra skadlig. Adrenalinet skjuter i höjden. Nästan allt icke-medicinskt amfetamin är bankat med koffein. Så det är verkligen rekommenderat att tvätta det i aceton för att få bort koffeinet och annat som blandats i.
Äh! En panna tjack, en kanna kaffe och ett paket cigg - det gör mig påtänd glad och pigg!

Visst rycker det i muskler och har sig när jag är nykter - men vem fan är det?!
Citera
2018-10-07, 21:10
  #41
Medlem
Inget jag kan påpeka. Dock använder jag sällan droger längre för jag tycker det inte värt att må så pass bra för att sedan falla ner till ett sämre välmående än vad man mådde innan man tog drogen för ett tag.
Citera
2018-10-07, 23:53
  #42
Avstängd
GentlemanMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Inget jag kan påpeka. Dock använder jag sällan droger längre för jag tycker det inte värt att må så pass bra för att sedan falla ner till ett sämre välmående än vad man mådde innan man tog drogen för ett tag.
Därför, min vän - köper man mer tjack! Fullkomligt meningslöst att köra en dag - när man kan köra en hel vecka! Eller kanske två, tre veckor!
Citera
2018-11-03, 12:23
  #43
Medlem
adhdXparanoas avatar
Vad jag upplevt och även hört så får man inte så mycket skador av just amfetaminet om man bara brukar den drogen det är när man börjar blanda in massa andra olika droger och substanser i sitt brukande som det börjar märkas fysiskt. Såklart även psykiskt men nu vad de inte de som var frågan

Ha de gött där ute och punda lugnt!
//ADHDx100
Citera
2018-11-22, 00:13
  #44
Medlem
Muskelryck och paranojs vid längre bruk..
Citera
2018-11-26, 01:54
  #45
Medlem
Lucky-Mans avatar
Tics, kliar mig på fejset. Måste jobba hårt för att inte hålla på o klia mig i fejset offentligt, det blir en kamp.
Citera
2018-11-28, 16:38
  #46
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdXparanoa
Vad jag upplevt och även hört så får man inte så mycket skador av just amfetaminet om man bara brukar den drogen det är när man börjar blanda in massa andra olika droger och substanser i sitt brukande som det börjar märkas fysiskt. Såklart även psykiskt men nu vad de inte de som var frågan

Ha de gött där ute och punda lugnt!
//ADHDx100

Ligger nog en del i detta. Det som gett mig mest problem med kroppen är utan tvekan katinoner och pyrostims.

Känner en person som fick lägga ned drogerna helt till följd av ett missbruk av mephedron/4-MMC. Det sliter hårt på hjärtat.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback