Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-18, 20:19
  #373
Medlem
Nu håller topplocket på att gå helt…

För ca 1år sen installerade jag Sonos i huset.

3st Play, en Sub. Två Ikea lampor och en bookshelf

För ca 3veckor sen började det fucka ur helt.

Den spelar upp 1-2sek på en låt. Sen blir det tyst. Och i appen säger den ”kan inte spela upp pga instabilt nätverk”

Har fiber in i huset och bredbandskollen ger mig 240/97 på samma Wi-Fi som Sonos är kopplat på.

Va i helvete är felet? Jag blir galen
Citera
2023-01-19, 14:59
  #374
Medlem
storm72s avatar
Har du testat att ansluta en av högtalarna med tråd till routern och köra över Sonos egna nätverk? Kankse flytta över de till 5ghz om dina produkter stöder det?

Citat:
Ursprungligen postat av Feilberg
Nu håller topplocket på att gå helt…

För ca 1år sen installerade jag Sonos i huset.

3st Play, en Sub. Två Ikea lampor och en bookshelf

För ca 3veckor sen började det fucka ur helt.

Den spelar upp 1-2sek på en låt. Sen blir det tyst. Och i appen säger den ”kan inte spela upp pga instabilt nätverk”

Har fiber in i huset och bredbandskollen ger mig 240/97 på samma Wi-Fi som Sonos är kopplat på.

Va i helvete är felet? Jag blir galen
Citera
2023-06-18, 16:06
  #375
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Hur stor skillnad blir det om man använder två Sonos One som surroundspeakers kontra att bara köra en Beam(Gen2)?

Svårt att svara på kanske men är det värt att lägga dom pengarna om man tittar mycket på film etc eller är det overkill att köra i en lägenhet?
Citera
2023-06-22, 16:57
  #376
Medlem
Har gen 1 system där en play 5 inte får ut ljudet i högtalaren. Däremot fungerar det om jag sätter i lirar på baksidan. Inget fel i nätverket alltså, den finns och spelar i systemet men ljudet kommer inte högtalaren. Anda högtalare fungerar klockrent. Någon här som har eller haft samma problem?
Citera
2023-07-31, 23:12
  #377
Medlem
Lanoos avatar
Hej på er.
Adderade ikväll en ARC och två ONE (gen2) i ett befintligt system och helt plötsligt är Spotify borta ur Sonos-appen. Jag har försökt lägga till Spotify på nytt. Men i listan över musiktjänster så finns inte Spotify.
Spotify-appen hittar dock alla högtalare och jag kan airplaya till dom.
Vad jag testat:
Ta bort Sonos appens tillåtelse att använda Spotify på mitt spotifykonto.
Flera olika enheter som har Sonosappen.
Startat om routern
Köra ett par Sonosprodukter med nätverkskabel


Edit: Visade sig att då de nya produkterna reggades så buggade mitt registrerade land hos Sonos ur. Så då försvann också Spotify-appen. Så fort jag uppdaterade mitt Sonoskonto med rätt adress så kom Spotify tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Lanoo 2023-07-31 kl. 23:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback