Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 11:40
  #169
Medlem
Nasalt och att bomba skiten är väl nästintill omöjligt?
IV så borde det väl gå i form av någon hjärnblödning, har en bekant som körde över 1g iv (daglig missbrukare) men hon skakade och föll ihop. Vaknade efter några min med en extrem huvudvärk.

Hon själv misstänkte nån smäll i skallen men körde vidare med ett litet streck i näsan och mådde bra igen
Citera
2017-05-01, 01:58
  #170
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag har aldrig tagit en od på tjack, men en gång när jag hade tagit kanske för mycket och fyllt på för ofta så blev jag illamående och började att spy. Jag hade även den gången tagit subutex innan jag drog igång tjackracet. Men jag är säker på att man kan få en överdos med dödligt utgång på tjack, precis som man kan göra på de flesta droger.
Citera
2017-05-03, 20:37
  #171
Avstängd
VARJAZs avatar
Har aldrig överdoserat så jag slocknat, men skjutit i mig för mkt många ggr och då blir det världens hjärtklappning och paranoia i flera timmar framåt om jag inte har benzo.
Citera
2020-08-16, 21:31
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Toxicology
Toxic if swallowed, inhaled or absorbed through the skin. May cause dependence.
Toxicity data
(The meaning of any toxicological abbreviations which appear in this section is given here.)

ORL-DOG LD50 23 mg kg-1

http://msds.chem.ox.ac.uk/AM/amphetamine_sulfate.html

Vi säger att det är 25mg/kg istället då det är lättare att räkna på. Då blir LD50 om man väger 80 kg 2 gram, det är inte så jävla mycket. Nu är detta iofs oral administration, det tas upp bättre i snoken så blir nog lite mindre tillochmed!
Skulle bara vilja säga att det är 2 fram på en gång som kan döda dig, för tar du 100mg i taget varannan var tredje timme så kan du inte uppnå en överdos som leder till döden om ditt hjärta inte ballar ur för det är försvagat.
Citera
2020-08-16, 21:35
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag har aldrig tagit en od på tjack, men en gång när jag hade tagit kanske för mycket och fyllt på för ofta så blev jag illamående och började att spy. Jag hade även den gången tagit subutex innan jag drog igång tjackracet. Men jag är säker på att man kan få en överdos med dödligt utgång på tjack, precis som man kan göra på de flesta droger.
Det är absolut möjligt att dö, men som du och dem flesta som snortar för man inte.
Har tjackraceat så många gånger, och jag har vart med om mild överdos vilket är att man somnar, det gjorde jag på 1 gram R jag snortade det under kort tid för jag ville ha intensiv kick hela tiden.

Men så att alla förstår, LD50 är när man intar allt på en gång, inte om man delar upp det över 1-2-3 dagar.

Mvh Glad tjackis
Citera
2020-08-17, 17:09
  #174
Medlem
Nkpgisits avatar
Överdos går såklart. En överdos brukar för mig innehålla huvudvärk och yrsel. Om jag slår i mig för kraftig dos så spyr jag ibland och kan få migrän.
Citera
2020-08-17, 21:29
  #175
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minikristaller
Skulle bara vilja säga att det är 2 fram på en gång som kan döda dig, för tar du 100mg i taget varannan var tredje timme så kan du inte uppnå en överdos som leder till döden om ditt hjärta inte ballar ur för det är försvagat.

Lägg till att det är 2gram rent amfetamin

Det motsvara väl säkert 4 gram tjack som anses vara kanonbra .

Så svälj inte en fyra fem tjack på en och samma gång :
Citera
2020-08-17, 21:37
  #176
Medlem
Distingerads avatar
Om jag inte minns fel så är LD50 sisådär 14gram för amfetamin.

Men det behöver inte betyda särskilt mycket - man kan lätt dö på mindre än så beroende på förutsättningar osv.

Men generellt sätt så är det svårt att ODa på tjack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback