Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-08, 12:09
  #1
Medlem
Kalmantos avatar
Hallå!

Polarn, som älskar denna drog, påstod förut att det är fullständigt omöjligt att överdosera amfetamin till den grad att man kolapsar och dör. I värsta fall e man vaken i en vecka men värre än så blir det inte.

Läste igår lite varstans att metaamfetaminet ökat och blablabla... Metanfetamin som då enligt tidningarna är betydligt starkare än amfetamin och därför "så oerhört mycket farligare".

Om man inte kan överdosera amfetamin, hur kan det då vara så jäkla mycket farligare med metamfetamin? Eller ja, går det att överdosera denna drog då eller vad?
Citera
2009-09-08, 12:11
  #2
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Hallå!

Polarn, som älskar denna drog, påstod förut att det är fullständigt omöjligt att överdosera amfetamin till den grad att man kolapsar och dör. I värsta fall e man vaken i en vecka men värre än så blir det inte.

Läste igår lite varstans att metaamfetaminet ökat och blablabla... Metanfetamin som då enligt tidningarna är betydligt starkare än amfetamin och därför "så oerhört mycket farligare".

Om man inte kan överdosera amfetamin, hur kan det då vara så jäkla mycket farligare med metamfetamin?
Det är ju självklart att du kan överdosera med en dödlig utgång. Speciellt vid IV intag.
Citera
2009-09-08, 12:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Hallå!

Polarn, som älskar denna drog, påstod förut att det är fullständigt omöjligt att överdosera amfetamin till den grad att man kolapsar och dör. I värsta fall e man vaken i en vecka men värre än så blir det inte.

Läste igår lite varstans att metaamfetaminet ökat och blablabla... Metanfetamin som då enligt tidningarna är betydligt starkare än amfetamin och därför "så oerhört mycket farligare".

Om man inte kan överdosera amfetamin, hur kan det då vara så jäkla mycket farligare med metamfetamin? Eller ja, går det att överdosera denna drog då eller vad?
Din polare snackar skit.
Citera
2009-09-08, 12:11
  #4
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Hallå!

Polarn, som älskar denna drog, påstod förut att det är fullständigt omöjligt att överdosera amfetamin till den grad att man kolapsar och dör. I värsta fall e man vaken i en vecka men värre än så blir det inte.

Läste igår lite varstans att metaamfetaminet ökat och blablabla... Metanfetamin som då enligt tidningarna är betydligt starkare än amfetamin och därför "så oerhört mycket farligare".

Om man inte kan överdosera amfetamin, hur kan det då vara så jäkla mycket farligare med metamfetamin?


"Överdos av amfetamin kan leda till dödsfall. Dödsfallen orsakas av att blodtrycket höjs vilket kan ge hjärnblödning, kramper eller hjärtattack."

dock skrivit på någon antidrog hemsida så de kan mycket väl bara vara skitsnack
Citera
2009-09-08, 12:14
  #5
Medlem
Kalmantos avatar
Men va fan snackar min polare för jävla skit då? Tro det eller ej men han har hållit på med tjack en jävla massa år nu... Kan det vara önsketänkande från hans sida?
Citera
2009-09-08, 12:16
  #6
Medlem
Arch_Angels avatar
det vanligaste vid överdos på tjack är ju att man däckar. Det har jag sett via IV. en dödlig utgång har jag aldrig hört talas om men rent teoretiskt så ifall kroppen är slut innan så tror jag det är möjligt

snortar du det så tror jag faktiskt det är omöjligt att dö
Citera
2009-09-08, 12:18
  #7
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
det vanligaste vid överdos på tjack är ju att man däckar. Det har jag sett via IV. en dödlig utgång har jag aldrig hört talas om men rent teoretiskt så ifall kroppen är slut innan så tror jag det är möjligt

snortar du det så tror jag faktiskt det är omöjligt att dö
Svenskt skit tjack kan vara omöjligt att dö av att snorta. Men får du rent tjack så går det att dö av snortning också!
Citera
2009-09-08, 12:23
  #8
Medlem
Det är väl klart att det måste gå att överdosera tjack med dödlig utgång? Det är ju en relativt säker drog vad jag läst (aldrig testat... tyvärr), men det är väl klart att det måste gå att överdosera?

"Konstigt" att inte en sån här drog får vara laglig isåfall om det nu är så väldans ofarligt... visst, beroendepotential har den ju men det har ju å andra sidan allt! Skulle hellre bli beroende av tjack än sprit...
Citera
2009-09-08, 12:25
  #9
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Svenskt skit tjack kan vara omöjligt att dö av att snorta. Men får du rent tjack så går det att dö av snortning också!

har sett folk som däckat i toan när dom skjutit fruktansvärt ren tjack sen stigit upp efter ett par minuter & få den kraften genom näsan som IV gör, helt omöjligt. då måste du ha nån brevid dej som håller fast dej å på nå underligt vänster bara matar tjack genom näsan. Bombar du det det ellr dricker kan jag oxå tänka mej men även där så tror jag kräkreflexen slår in

ganska meningslös diskution för ingen sida kommer hitta något konkret till deras försvar. detta blir ju en ren spekulationstråd
__________________
Senast redigerad av Arch_Angel 2009-09-08 kl. 12:28.
Citera
2009-09-08, 12:32
  #10
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
har sett folk som däckat i toan när dom skjutit fruktansvärt ren tjack sen stigit upp efter ett par minuter & få den kraften genom näsan som IV gör, helt omöjligt. då måste du ha nån brevid dej som håller fast dej å på nå underligt vänster bara matar tjack genom näsan. Bombar du det det ellr dricker kan jag oxå tänka mej men även där så tror jag kräkreflexen slår in

ganska meningslös diskution för ingen sida kommer hitta något konkret till deras försvar. detta blir ju en ren spekulationstråd
Toxicology
Toxic if swallowed, inhaled or absorbed through the skin. May cause dependence.
Toxicity data
(The meaning of any toxicological abbreviations which appear in this section is given here.)

ORL-DOG LD50 23 mg kg-1

http://msds.chem.ox.ac.uk/AM/amphetamine_sulfate.html

Vi säger att det är 25mg/kg istället då det är lättare att räkna på. Då blir LD50 om man väger 80 kg 2 gram, det är inte så jävla mycket. Nu är detta iofs oral administration, det tas upp bättre i snoken så blir nog lite mindre tillochmed!
Citera
2009-09-08, 12:35
  #11
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennie_thief
Toxicology
Toxic if swallowed, inhaled or absorbed through the skin. May cause dependence.
Toxicity data
(The meaning of any toxicological abbreviations which appear in this section is given here.)

ORL-DOG LD50 23 mg kg-1

http://msds.chem.ox.ac.uk/AM/amphetamine_sulfate.html

Vi säger att det är 25mg/kg istället då det är lättare att räkna på. Då blir LD50 om man väger 80 kg 2 gram, det är inte så jävla mycket. Nu är detta iofs oral administration, det tas upp bättre i snoken så blir nog lite mindre tillochmed!

På en hund ja. Tror du att dom testar med svenskt skittjack eller medicinskt rent?
Citera
2009-09-08, 12:38
  #12
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
På en hund ja. Tror du att dom testar med svenskt skittjack eller medicinskt rent?
Ja, ge mig en rapport där de testat på människor! Klart att det är medicinskt rent. Sa ju förfan nyss att det inte går att ODa nasalt med svenskt skittjack. (och med det menar jag väldigt utbankat, så ingen kan säga att det finns nästintill rent)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback