Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-25, 20:23
  #6421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Fan du vet. Jag funderar på att hoppa av nu redan efter 12 dagar. Det kryllar i ansiktet. Saken är den att jag har effektivt behandlat med basiron och knappt haft några finnar. Men gå och kladda med det hela livet pallar jag inte. Så hoppade på den här skiten nu.

Tar 20 MG och väger 82 kg.

Hur länge håller den här attacken av finnar vanligtvis i sig?
Skall tilläggas att jag inte har varit hos läkaren, har skaffat fram skiten själv.

Edit: Tror ni jag kan smörja med basiron samtidigt som jag tar denna skiten?
Det är väldigt individuellt. Nu när du redan haft din "initial breakout" är det ju onödigt att hoppa över.

Dermatologer brukar generellt sett inte rekommendra benzoyl peroxid (ex. Basiron) vid användning av isotretinoin, men eftersom din dos är så låg borde det vara okej. Du kan ju pröva på ett litet område, och om det bränns/känns irriterande kan du sluta.
Citera
2015-08-25, 20:26
  #6422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Tror ni jag kan smörja med basiron samtidigt som jag tar denna skiten?

Skulle rekommendera att inte använda Basiron under tiden då huden blir så pass känslig när du käkar roa. Bättre att bara knapra på och låta medicinen göra sin verkan
Citera
2015-08-27, 10:02
  #6423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskStandard
Jag har frågat det förut, och jag frågar det igen: Hur lång tid efter avslutad kur tror ni det är chill att börja sola solarium lite lätt?

Det har gått 8 månader senjag slutade, personligen hade jag aldrig solat solarium än, men brun utan sol fungerar perfekt för mig går snabbt o är effektivt, brukade köra spray tan innan men billigare med detta..

Tror det är chill o sola solarium om du varit av kuren ett tag, vet inte hur lä ge du varit det nu men annars kan du ju bara fråga runt lite. Många lär nog säga att det inte är bra för ärren och så men om du nu är slät o fin så är det ju lugnt
Citera
2015-08-27, 13:36
  #6424
Medlem
Hur ofta behöver ni män gå på återbesök under behandlingen?
Citera
2015-08-27, 21:46
  #6425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur ofta behöver ni män gå på återbesök under behandlingen?

Har käkat medicinen i ungefär 3 månader och har gått på ett återbesök, men har en telefontid inbokad nästa vecka också
Citera
2015-08-28, 00:07
  #6426
Avstängd
SvenskStandards avatar
Då solade man solarium idag för första gången efter avslutad kur, känns skitbra
Citera
2015-08-29, 13:44
  #6427
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Hur ofta behöver ni män gå på återbesök under behandlingen?
Nu var det länge sen jag åt detta och jag minns knappt hur lång behandlingen var men jag tog nog 3 blodprover totalt under mina förmodade 6 månader jag gick på behandling. Ett års behandling har jag förstått är sällsynt och tillämpas endast i extremfall. Först är ett ett blodprov innan man får påbörja behandlingen, sen ett till efter att man påbörjat behandlingen för att se så att allt står rätt till, därefter 1-2 till.
Citera
2015-08-29, 15:21
  #6428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Nu var det länge sen jag åt detta och jag minns knappt hur lång behandlingen var men jag tog nog 3 blodprover totalt under mina förmodade 6 månader jag gick på behandling. Ett års behandling har jag förstått är sällsynt och tillämpas endast i extremfall. Först är ett ett blodprov innan man får påbörja behandlingen, sen ett till efter att man påbörjat behandlingen för att se så att allt står rätt till, därefter 1-2 till.
Så 3-4 återbesök till hudläkaren på ett halvår? Aldrig för att läkaren ska kolla läget?

Som kvinna måste man gå en gång i månaden. Även om det går fort är det ganska irriterande att behöva tränga in en ny tid varje månad, när man egentligen inte har möjlighet
Citera
2015-08-30, 12:34
  #6429
Medlem
Sweetie94s avatar
Ska börja min första kur nu på onsdag och känns lite jobbigt inför biverkningarna som troligen kommer.

Ska faktiskt som andra här uppdatera hur de går för mig. Då jag själv uppskattade att läsa era ''historier''

Hoppas att de går bra..
Citera
2015-08-30, 20:45
  #6430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetie94
Ska börja min första kur nu på onsdag och känns lite jobbigt inför biverkningarna som troligen kommer.

Ska faktiskt som andra här uppdatera hur de går för mig. Då jag själv uppskattade att läsa era ''historier''

Hoppas att de går bra..
Lycka till Köp Lypsyl
Citera
2015-08-31, 19:12
  #6431
Medlem
Någon som har erfarenhet med peeling efter isotretinoin?
Hur länge bör man vänta? De brukar ju säga sex månader, men det känns alldeles för länge. De säger ju också att man måste vara jätteförsiktig med huden, men jag använder 8% glykolsyra regelbundet, så litar inte riktigt på det där med sex månader. Har tänkt vänta minst tre månader i alla fall
Citera
2015-08-31, 19:47
  #6432
Medlem
Powers55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Fan du vet. Jag funderar på att hoppa av nu redan efter 12 dagar. Det kryllar i ansiktet. Saken är den att jag har effektivt behandlat med basiron och knappt haft några finnar. Men gå och kladda med det hela livet pallar jag inte. Så hoppade på den här skiten nu.

Tar 20 MG och väger 82 kg.

Hur länge håller den här attacken av finnar vanligtvis i sig?
Skall tilläggas att jag inte har varit hos läkaren, har skaffat fram skiten själv.

Edit: Tror ni jag kan smörja med basiron samtidigt som jag tar denna skiten?
Vart köpte du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback