Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-07, 18:05
  #1
Medlem
kung-eriks avatar
Hej kära FB =)
Har under sommaren gått upp ett par onödiga kilo känns det som. (är 183cm och väger nu 79-80 kg)
Har alltid sportat och legat på runt 75kg, men nu alltså ökat lite. Känner mig dock lite obekväm med det och vill bli av med skiten =)
Så min fråga, för att bränna fett vad är bäst, Intervall löpning i backe/Korta distanser med hög fart (givetvis värmer jag upp med ca 2km ren löpning innan intervallerna) eller helt enkelt ge sig ut och löpa 6-10km i blandad terräng?

Tack på förhand!
Citera
2009-09-07, 18:12
  #2
Medlem
Ät mindre om du vill gå ner i vikt. Att träna kondition förbränner typ nada jämnfört med att äta mindre. Att börja äta mindre och köra konditionsträning varje dag stressar kroppen en del, men testa det om du vill. Går du inte ner i vikt så sluta med konditionen och det kommer fungera.
Citera
2009-09-07, 18:17
  #3
Medlem
Samus-Arans avatar
Läs och Lär!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=864972
Citera
2009-09-07, 18:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ät mindre om du vill gå ner i vikt. Att träna kondition förbränner typ nada jämnfört med att äta mindre. Att börja äta mindre och köra konditionsträning varje dag stressar kroppen en del, men testa det om du vill. Går du inte ner i vikt så sluta med konditionen och det kommer fungera.

Hur hade du tänkt han skulle gå ner mer i vikt genom att sluta med konditionsträning? Ger konditionsträning kcal på något underligt sätt?

Till kung-erik.
Kcal underskott för att gå ner i vikt. Om nu detta sker genom att äta mindre eller träna mera är en annan sak. Jag skulle inte stirra mig blind på vad som är bäst att "bränna fett". Varva dina intervaller med distanspass, träna inte för många intervaller per vecka och variera även terrängen där du springer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback