Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-07, 07:52
  #1
Medlem
Hej, den här tråden handlar inte om olagliga preparat (dock om testo-boosters) men eftersom jag vet att dom mest erfarna biffare hänger här så tänkte jag att det är lika bra att posta här.

Det här kommer bli en ganska lång tråd, men jag hoppas ni har tålamod och kan hjälpa mig. Kanske först ska säga att jag är 27 år gammal, 178 lång och 75 kg tung.

ar tränat som vanligt ganska länge, med gainer som enda tillskott, men nu känner jag att det är dags för en förändring. Jag tänker börja med minst två tillskott till: Kreatin och LAGLIGT testesteron höjande preparat.

Jag kollade runt lite på bodybuilding .com där dom har många olika produkter fint kategoriserade. Vi börjar med testosteron. Det kommer bli några frågor om både testosteron och kreatin, och jag vore tacksam om ni kunde svara som jag frågar, dvs 1. Svar 2. Svar osv...och inte bara skriva ett enda klump svar. Tack!

Jag kollade runt lite och hittade en produkt som heter Gaspari Nutrition Novedex XT, som visst ska vara en bra testosteron höjare till ett rimligt pris. Nu till frågorna.

1. Fungerar dessa produkter?
2. Har ni någon bättre produkt att rekommendera?
3. Hur är det med bieffekter? Har långt hår och är jätte rädd för håravfall. Jag är 27 och har inte märkt av att jag blivit tunnhårigare. Det enda som hänt är att hårfästet krypit bakåt lite gran. Ingen i min släkt har problem med håravfall.
4. Vad händer efter 6 veckor då man ska ta en paus? Ökar inte östrogenet i kroppen då för att balansera?
5. Måste jag köpa en östrogen blockerare för att undvika bitch-tits och annat jobbigt?


Kreatin:
Jag är ganska lat av mig. I stället för att då och då dricka ett glas vatten bär jag istället runt en 1-liters flaska så jag slipper gå till kranen och fylla på så ofta. Tänkte det kunde vara smart att slå två flugor i en smäll och blanda i kreatin i vattnet.

Frågor:
1. Fungerar det om man gör som jag beskrev ovan, dvs tar lite kreatin under hela dagen och inte hela dosen på en gång?
2. Finns det några bieffekter med kreatin?
3. Kan man kombinera kreatin med testo-boostern ovan?
4. Som ni vet finns det typ 1 miljon olika sorters kreatin som alla påstår sig vara bäst. Jag är helt vilse i kreatin djungeln. Jag befinner mig inte heller i Sverige. Jag har photoshoppat lite och klippt ihop en bild på dom kreatin sorter som finns där jag bor. Dom oranga siffrorna under är priset i kinesiska RMB som är ungefär lika mycket värda som svenska kronor. Vore skysst om ni kunde rekommendera någon som är bra
Bild: mypicx.com/uploadimg/1774093885_09072009_1.jpg


Jag vet att det blivit väldigt mycket frågor nu,men jag hoppas att någon erfaren biffare kan ta sig tid och hjälpa mig.

Tack så hemskt mycket på förhand!!!
(Obs, jag kommer posta den här tråden på några andra forum också, så bli inte förvånade om ni ser samma tråd någon annan stans )
2009-09-07, 10:21
  #2
Medlem
Sök i träningsforumdelen och du skall finna svar. Kreatin o andra kosttillskott är kul i början och när du hållt på i två år så tröttnar du o går vidare till den här delen av forumet.

Happy training!
2009-09-07, 10:32
  #3
Medlem
Eftersom frågan rör lagliga tillskott så ska den ställas i kosttillskottsdelen!

Doping -> TKK /mod
2009-09-07, 10:52
  #4
Medlem
Methones avatar
Bieffekter? Testa Google.se!
Hur som helst... visst finns det, den vanligaste är väl smärre magproblem vad jag vet.
2009-09-07, 11:14
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Använd sökfunktionen.
Sen söker du lite till, sen läser du klistrade trådar etc.
Sen postar man nytt ämne.
Hänglås
/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback