Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-09, 17:34
  #769
Medlem
E-sparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freitag.der.13.
Dels för att det är så djävulskt dyrt om man reser sällan och inte beställer ett halvår i förväg. Att det allt som oftast är något strul, försenade tåg, stillastående tåg och fan och hans moster.


Särskilt bekvämt är det inte heller att behöva byta tåg 3-4 gånger under resan, fastna jämte något lallande mongo eller skrikande ungar.


Föredrar att ta bilen även om det kan vara lite drygt att köra längre sträckor. Så oerhört mycket dyrare att ta bilen upplever jag inte att det blir om man inte har beställt biljetter långt i förväg.

Statens Jirigbuk

De har basunerat ut att släppa julens biljetter from 9/11 Katastrof!!! Sedan när man äntligen kommer in på sidan Kostar enkelresan nästan tusen spänn för fyra timmars åkning
Snacka om att verksamheten har spårat ur
Citera
2023-03-23, 20:47
  #770
Medlem
Jag har en fråga , det står "planerad bararbete" då jag skriver in Sundsvall-Ängelholm under juni. Det är alltså med andra ord omöjligt att åka tåg i en solig junidag till Ängelholm?

Får inte det här att gå ihop, det jag har hört är att man aldrig kan boka med sj 2-3 månader i förväg.

Sedan står det "ej valbart"

Har vi någon här som har åkt många tågresor och långt som student som kan förklara?
Citera
2023-03-23, 20:55
  #771
Medlem
SJ SJ Gamle vän!
Citera
2023-03-23, 23:49
  #772
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag har en fråga , det står "planerad bararbete" då jag skriver in Sundsvall-Ängelholm under juni. Det är alltså med andra ord omöjligt att åka tåg i en solig junidag till Ängelholm?

Får inte det här att gå ihop, det jag har hört är att man aldrig kan boka med sj 2-3 månader i förväg.

Sedan står det "ej valbart"

Har vi någon här som har åkt många tågresor och långt som student som kan förklara?
Detta betyder att banarbetet inte är färdigpanerat. Trafikverket är det som är senfärdiga här så detta är inte SJs fel. Lär gå att boka när det är färdigplanerat men det kan bli så att tåget kör annan väg eller att du får åka buss en sträcka.
Citera
2023-03-26, 20:59
  #773
Medlem
FuckSwedens avatar
Deras prissättning är ju helt åt helvete.

Ni som ska till Gävle från Stockholm - SE UPP! Kolla först biljettpriset till Söderhamn, det är oftast lägre.
Citera
2023-03-30, 17:04
  #774
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Deras prissättning är ju helt åt helvete.

Ni som ska till Gävle från Stockholm - SE UPP! Kolla först biljettpriset till Söderhamn, det är oftast lägre.


Ja, oftast är flyg mycket billigare än SJ. Så prissättningen är uppåt väggarna.
Citera
sj

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback