2016-04-08, 13:53
Medlem
droolers avatar
Själv har jag ingen uppfattning.

Vi har bara bussar i hålan jag lever i. SJ hittar man på några mil avstånd. Om man når Sj-station då är lika bra att fortsätta med buss. Man hinner i tid IAF.

Måste testa SJ någon gång. Har man konduktörskor i minikjol?

Drooler Bussresenären
Citera
2016-05-02, 22:04
Medlem
Sj är fan värst. Dom är så dyra så de är pinsamt. Har en tjej som bor långt bort och ja måste ta tåget varannan helg. Då får jag betala 700 kr varje gång, utan sittplats. Va fan liksom?
Citera
2016-05-03, 21:15
Bannlyst
Jag tycker SJ är jättebra. Jag fick en jävla ångest när jag satt i en vanlig kupé. Massor med mammor med sina fula ungar och leksaker som piper och låter. Gick iväg till bistron. Där började jag samtala med en tågvärdinna om mitt läge. Helt plötsligt gick hon fram och gav mig en kram och sade att jag såg ut som en nallebjörn. En annan värdinna lovade oss en gratis plats i tysta kupén. Fick en klapp på axeln av hon som kallade mig en nallebjörn och så gick vi till den tysta kupén. Den var verkligen tyst och ångesten avtog. Jätteskönt.

Men om jag skall klaga litet så är dom alltid försenade. Alltid något jävla signalfel eller vad det heter.
Citera
2016-05-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storadolmen
Jag tycker SJ är jättebra. Jag fick en jävla ångest när jag satt i en vanlig kupé. Massor med mammor med sina fula ungar och leksaker som piper och låter. Gick iväg till bistron. Där började jag samtala med en tågvärdinna om mitt läge. Helt plötsligt gick hon fram och gav mig en kram och sade att jag såg ut som en nallebjörn. En annan värdinna lovade oss en gratis plats i tysta kupén. Fick en klapp på axeln av hon som kallade mig en nallebjörn och så gick vi till den tysta kupén. Den var verkligen tyst och ångesten avtog. Jätteskönt.

Men om jag skall klaga litet så är dom alltid försenade. Alltid något jävla signalfel eller vad det heter.
De var de konstigaste ja hört.

Priserna är ju åt helvete dyra!
Citera
2016-07-01, 12:59
Medlem
MartinStLouiss avatar
Håller med om att priserna är på tok för dyra. Jag hade tänkt boka en resa mellan Stockholm - Göteborg Enligt deras hemsida så ska de ha Billiga sommarresor fr. 95:- så jag hade ju hoppats att kunna hitta billiga priser men hittar ingenting. Det är ju billigare o resa med buss till Göteborg.
Citera
2016-07-01, 18:43
Medlem
Tycker det är lätt att lura SJ med hjälp av kommunala busskort om samarbete finns.
Annars undrar jag varför och när de slutade med kontanthantering!?

Också måste jag gnälla hur oresonligt deras koncept om att det är generellt 66% billigare att åka söder i landet än att åka norr (tur: 400kr(söder/större stad), retur 2 dagar senare(norr): 1100)
Citera
2016-08-07, 02:46
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Annars undrar jag varför och när de slutade med kontanthantering!?

Det här är väldigt svårt att förstå. För det första kan många minderåriga inte betala på nätet, och det kan vara så att det finns ingen kiosk vid stationen eller den är stängd. Många vill också betala med kontanter även om man har ett kort, bl.a. jag. Och för det andra är det möjligt att man kommer till tåget i tid, men hinner inte köpa en biljett. Då skulle man kunna ta det tåget och bara betala sedan en tilläggsavgift.
Citera
2016-08-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Det här är väldigt svårt att förstå. För det första kan många minderåriga inte betala på nätet, och det kan vara så att det finns ingen kiosk vid stationen eller den är stängd. Många vill också betala med kontanter även om man har ett kort, bl.a. jag. Och för det andra är det möjligt att man kommer till tåget i tid, men hinner inte köpa en biljett. Då skulle man kunna ta det tåget och bara betala sedan en tilläggsavgift.
Precis. Och andra (jag) äger inte ens kort, det förstör något monumentalt när de tvingar en att planka om jag inte reser från en större stad. Bra gjort!
Citera
2016-08-07, 10:50
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Också måste jag gnälla hur oresonligt deras koncept om att det är generellt 66% billigare att åka söder i landet än att åka norr (tur: 400kr(söder/större stad), retur 2 dagar senare(norr): 1100)

Tack för det! Det var det vansinnigaste biljettkoncept jag hört.
Citera
2016-08-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Tack för det! Det var det vansinnigaste biljettkoncept jag hört.
Tror att det är enkel matematisk algoritm som bestämmer priset, utbud och efterfrågan.
Citera
2016-08-07, 14:47
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Tror att det är enkel matematisk algoritm som bestämmer priset, utbud och efterfrågan.

Men hur skulle efterfrågan kunna vara större söderut än norrut?
Citera
2016-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Men hur skulle efterfrågan kunna vara större söderut än norrut?
Är det så märkligt att större städer får.fler besökare och slukar mer folk?
Utöver det tror jag algoritmen baserar sig på att resan ska gå runt för företaget. Vilket leder till svindyra resor enbart nödsatta köper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in