Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 18:24
  #937
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur stort var det, och vad menar du med diamantformad?


Storlek är svårt att uppskatta men ett par meter långt iaf

Gällane formen föreställ dig två koner med bottnar mot varandra
Citera
2018-02-21, 09:15
  #938
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Ett märkligt avlångt svart diamantformat objekt långsamt svävandes runt 100 meter över marken
Roterade och guppade klumpigt i mitten blinkade objektet rött gult och grönt.

Sågs över Bryssel i somras har inte berättat det för en levande själ men tänkt på det sen dess.

Är helt övertygad om att jag såg något märkligt ingen aning om vad det kan ha varit.

Det var inte ett tefat utan ett som påpekat ett avlångt diamantformat objekt, det "stod upp" i luften alltså vertikalt avlångt, i mitten syntes en roterande del med blinkande ljus i gult grönt och rött . Svårt att uppskatta storlek då jag satt på min balkong och objektet måste varit ett 100 tal meter därifrån.

Svävade sakta iväg tills det inte längre syntes.

Skriver här för att det faktiskt stör mig lite är säker på att jag såg något men vad det var har jag inte en aning om.

Eventuella logiska förklaringar;
En söndrig men fortfarande någorlunda funktionsduglig drönare?
En så kallad "Chinese lantern"
Väderfenomen?

Det låter som att du har sett en tr3b. Googla på det och sök på youtube så ser du om det ungefär stämmer överens med vad du såg.

Tr3b är skapad genom reverse enginering av ufo som kraschat eller skjutits ned av USAF, Us air force.

Det finns också teorier om att USAF tagit tekniken från nazisterna som eperimenterade med antigravitation och nya kraftfulla vapen.
Citera
2018-03-17, 20:19
  #939
Medlem
Ryggdunkarens avatar
Vad är det jag fångat på film?

Är det ett flygplan? Borde det i så fall inte bli ett längre ”moln/rök” spår efter flygplanet? Som man annars brukar se.

Tycker den behåller samma ”vita” så att säga när den förflyttar sig.

Film: https://streamable.com/ho7h0

Bild:
https://imgur.com/AHAOHON
https://imgur.com/ps3zYrg
Citera
2018-03-17, 20:34
  #940
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggdunkaren
Vad är det jag fångat på film?

Är det ett flygplan? Borde det i så fall inte bli ett längre ”moln/rök” spår efter flygplanet? Som man annars brukar se.

Tycker den behåller samma ”vita” så att säga när den förflyttar sig.

Film: https://streamable.com/ho7h0

Bild:
https://imgur.com/AHAOHON
https://imgur.com/ps3zYrg
Ett flygplan till 100%. Inga k-strimmor är de andra lika i princip.

Vissa ligger kvar länge och bildar cirrusmoln, andra försvinner direkt och ibland blir det ingenting.
Vissa är kilometerlånga andra är ett par meter.
Allt beror på fuktigheten, vindar och temperatur i luften.
Citera
2018-04-03, 22:51
  #941
Medlem
Tänkte passa på att skriva en händelse som hände när jag var runt 12-13 år gammal.

Jag och min mor samt våran hund var ute på promenad i Boden. Detta var runt 2002 skulle jag gissa.

Jag har alltid varit intresserad av rymden sen liten, det var stjärnklart och jag förklarade för min mor om stjärnor och hur stor chansen till liv i universum är osv osv osv.

Medan vi pratar kommer ett föremål på ca 2-3 mil avstånd skulle jag uppskatta det.

Föremålet är ganska stort, betydligt större än flygplan.

Färgerna skiftar i blå/grön/orange.

Min mor trodde det var en plan som skulle störta, det färdades över himlen hela vägen från väst till öst.

Hastigheten är svår att bedöma men vi såg detta i ca 20 sekunder, det var knäpptyst och försvann ner bakom ett berg i staden.

Komet / bolid är enligt mig uteslutet.
Militära flyg är även det uteslutet då jag jobbar inom detta nu.

Vad det däremot var kan varken jag eller min mor svara på än idag, jag är mest glad att vi fick se detta tillsammans och att det var en väldigt annorlunda upplevelse, extra sjukt med tanke på vad vi gick och pratade om.

Mvh
Citera
2018-04-12, 21:23
  #942
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det finns en enda superstark stjärna ganska lågt i väster på himmelen. Är det Venus igen?
Citera
2018-05-14, 14:31
  #943
Avstängd
Skulle hämta mina barn på skolan. Idag är det en fin dag så jag gick dit direkt från ett vårdopp i älven och torkade skönt i solen på trappan intill skolans matsal. En klass kommer springande mot matsalen i vild stoj och stim, en flicka går långsamt en bit bakom de andra, jag känner igen henne då jag bodde granne med hennes mamma för några år sedan. Hon vinkar till mig men tittar uppåt och gestikulerar med armarna "kolla!", uppåt. Jag hann se en absolut matt svart, mycket stor flygande sak. Dess form hann jag inte direkt se utöver att den var relativt tunn i konstruktionen men däremot väldigt bred, 10-12 meter? Den lyfte sedan iväg ljudlöst. Inte något som tydde på nåt slags utsläpp. Flickan sa när hon kom närmare "Visst var det där ett helt riktigt rymdskepp?" Varvid jag inte ens fick fram ett svar.

Detta hände i en by nära RFN-basen i Älvsby kommun. De kanske testar någon ny ljudlös farkost, vad vet jag? Nån annan kanske vet vad de gör där.

Har aldrig sett något så massivt i luften på så nära håll tidigare.

JAG ÄR ÄNNU ARG ATT JAG INTE HADE LUREN.. Men jag hade ju just kommit från vårdoppet. Jävla flyt.
__________________
Senast redigerad av mangalam 2018-05-14 kl. 14:34.
Citera
2018-07-15, 17:44
  #944
Medlem
Såg ett rombformat/diamantformat föremål glidandes genom luften 1 minut innan det försvann förbi trädtopparna 9/6-18 ~21:25.
Har bild men så dåligt pixlad att man inte kan se vad det är... ovanför ett centrum i sthlm. Kan skicka bild i pm om någon är intresserad.
Dåligt pixlade bilder självfallet när det gäller ufon, svårt ändå att få bra bilder på längre avstånd på detta föremål med en sämre mobil.
Höjd ca 2m, bredd i mitten ca 1,3m avstånd ca 250-270m. Ta beräkningen med en nypa salt. såg ut såhär -> ✦
Helt svart, gled genom luften, såg föremålet tydligt, kunde dock inte urskilja vad det var. Inga ljus, ingen helikopter/flygplan/drönare, inga vingar eller liknande. Närmsta verkliga förklaringen är om det skulle vara en ballong men kanterna var extremt skarpa samt såg ut att vara metalliskt eller plast.
__________________
Senast redigerad av Impox 2018-07-15 kl. 18:00.
Citera
2018-07-15, 18:04
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Ett märkligt avlångt svart diamantformat objekt långsamt svävandes runt 100 meter över marken
Roterade och guppade klumpigt i mitten blinkade objektet rött gult och grönt.

Sågs över Bryssel i somras har inte berättat det för en levande själ men tänkt på det sen dess.

Är helt övertygad om att jag såg något märkligt ingen aning om vad det kan ha varit.

Det var inte ett tefat utan ett som påpekat ett avlångt diamantformat objekt, det "stod upp" i luften alltså vertikalt avlångt, i mitten syntes en roterande del med blinkande ljus i gult grönt och rött . Svårt att uppskatta storlek då jag satt på min balkong och objektet måste varit ett 100 tal meter därifrån.

Svävade sakta iväg tills det inte längre syntes.

Skriver här för att det faktiskt stör mig lite är säker på att jag såg något men vad det var har jag inte en aning om.

Eventuella logiska förklaringar;
En söndrig men fortfarande någorlunda funktionsduglig drönare?
En så kallad "Chinese lantern"
Väderfenomen?
Om du kollar mitt inlägg ovan ser det ut som vi sett ungefär samma sak.
Citera
2018-07-17, 15:01
  #946
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Impox
Om du kollar mitt inlägg ovan ser det ut som vi sett ungefär samma sak.

Låter onekligen intressant du kan inte slänga upp bilden så resten av tråden kan se, känner att jag hade lite svårt att beskriva objektet i skrift.
Citera
2018-07-18, 01:16
  #947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Låter onekligen intressant du kan inte slänga upp bilden så resten av tråden kan se, känner att jag hade lite svårt att beskriva objektet i skrift.
https://postimg.cc/image/5sqsxdnlt/
Pricken i mitten. Vet ej om någon teknikkunnig kanske skulle kunna få fram mer detaljer ur bilden. Har fler bilder av samma kvalitét(tyvärr). Den var närmre från början och ångrar att jag ej fotade asap...
Den var längre på höjden än på bredden så om det skulle ha varit en ballong(vilket känns konstigt iom dess skarpa kanter och metalliska utséende) så hade den behövt en vikt inuti ballongen längst ner för att hålla balansen(var alltså ingen vikt utanpå eftersom jag såg objektet tydligt). Detta eftersom det var en "uppåtpekande triangel" on-top en lika stor nedåtpekande triangel. Nedriktningen på triangeln var i fas med uppriktningen i förhållande till gravitationen.
__________________
Senast redigerad av Impox 2018-07-18 kl. 01:32.
Citera
2018-07-18, 18:56
  #948
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Impox
https://postimg.cc/image/5sqsxdnlt/
Pricken i mitten. Vet ej om någon teknikkunnig kanske skulle kunna få fram mer detaljer ur bilden. Har fler bilder av samma kvalitét(tyvärr). Den var närmre från början och ångrar att jag ej fotade asap...
Den var längre på höjden än på bredden så om det skulle ha varit en ballong(vilket känns konstigt iom dess skarpa kanter och metalliska utséende) så hade den behövt en vikt inuti ballongen längst ner för att hålla balansen(var alltså ingen vikt utanpå eftersom jag såg objektet tydligt). Detta eftersom det var en "uppåtpekande triangel" on-top en lika stor nedåtpekande triangel. Nedriktningen på triangeln var i fas med uppriktningen i förhållande till gravitationen.


Det sjuka är att jag trots bildens kvalitet och prickens storlek vill säga att det faktiskt liknar det jag såg, hade också svårigheter med att få med det på kamera. Men av det man kan bedöma är fan ta mig siluetten den samma.

Vad kan detta vara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback