• 1
  • 2
2009-09-06, 22:48
Medlem
eilahtans avatar
Har precis flyttat till Piteå från en annan norrländsk stad, och undrar om det finns några pitebor, eller andra, som har insikt om staden och dess kriminalitet.

Personer, historier och annat som kan vara intressant att veta. Har hört att det är mycket droger, och bråk angående det.

Är själv inte kriminell, men intresserad av vad det bor för folk här
Citera
2009-09-06, 22:56
Medlem
Arch_Angels avatar
småkriminella finns väl i alla städer men inget som sticker ut i Piteå, Då är det värre i Luleå
Citera
2009-09-08, 16:36
Medlem
Alimamas avatar
Nästan alla inlägg i den här tråden har raderats som OT. Skriv något vettigt eller låt bli att skriva alls. /mod
Citera
2010-02-26, 06:07
Medlem
Säljer Tony med korvvagnen på Storgatan fortfarande hasch?
Hur många illegala spritfabriker finns det inte i skogarna? Är den på Munksundsvägen i full produktion ännu?
Vad gör Raggar-Tommy nu för tiden? Var det inte hans som gjort ett gäng perfekta inbrottskupper på 90-talet. Försvann en jävla massa cigg då.
Rånar-Ken då? Sist hörde jag att han dragit till Götet och försörjde sig inom arkitektbranschen?
Lundkvist-klanen smugglar väl diesel som vanligt va?
Kron-Stieg har väl ett finger med i allt. Hade han på 90-talet iaf.
"Matte med hagelbrakaren" är väl ingen man bråkar med heller. Har han kvar sin rostiga Scorpio?! Haha
Citera
2010-11-17, 18:08
Medlem
kaffis avatar
Vet att det är ungefär 1 år sedan den här tråden startade men det finns definitivt kriminella i Piteå.
Ungefär samtidigt som den här tråden startades så påbörjade en kille från Piteå ett långt straff för narkotikabrott.
Har även träffat på en annan kille från Piteå som nog kan anses som kriminell. Tänker av respekt inte lägga ut deras namn (så klart).
Men de finns även i Pite.
Citera
2016-03-17, 11:10
Medlem
Great Gargamels avatar
År och dagar sedan den här tråden var i rullians, så de måste ju hänt en del sen dess. Vet någon vad de är för nya stjärnor där ute?
Citera
2016-03-18, 02:47
Medlem
eilahtans avatar
Ja, denna tråd minns jag att jag skapade.

Vad det finns för nya stjärnor vet jag inte. Dom flesta från det "gamla" gardet har lagt ner vad jag vet. Eller sysslar med småbrott här och där. Piteå har aldrig haft några gäng i den bemärkelsen, förutom grabbar med Support 81-tröjor.

Jag har inte varit i Piteå på år och dagar men jag skulle aldrig vara rädd att gå igenom stan. Visst kan det finnas en hel del snorungar som vill visa sig tuffa men när det kommer till dom som skötte ruljansen tidigare med hasch, amfetamin, benzo etc. så åkte många dit. Idag, ifall de bor kvar i Piteå, så lever dom nog mer lugna liv. Många har säkerligen flyttat.

Runt 2008-2012 var det mycket droger, skulder som skulle dras in osv. Men i en stad som Piteå där alla känner alla så funkar det inte. Polisen visste, i alla fall på den tiden, i princip allt vad alla höll på med. *Host* Martin *Host* .. På den tiden många av oss var aktiva så tiodubblades kvoten med t.ex ringa narkotikabrott, något som verkar ha avtagit med tiden då det mer började likna trakasserier.

Av respekt till dessa kommer jag inte outa någon. Hur det ser ut med asylboenden/flyktingar som begår brott har jag heller ingen större koll på men tror inte det rör sig om vidare brottslingar.

Har en hel del historier om Piteå och dess kriminella, eller f.d. Om det skulle vara intressant så skriv ett PM. Kommer dock inte lägga några "nya" brott utan saker som är allmänt känt för bägge poliser och invånare.
Senast redigerad av eilahtan 2016-03-18 kl. 02:52.
Citera
2016-03-18, 13:33
Medlem
Great Gargamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Ja, denna tråd minns jag att jag skapade.

Vad det finns för nya stjärnor vet jag inte. Dom flesta från det "gamla" gardet har lagt ner vad jag vet. Eller sysslar med småbrott här och där. Piteå har aldrig haft några gäng i den bemärkelsen, förutom grabbar med Support 81-tröjor.

Jag har inte varit i Piteå på år och dagar men jag skulle aldrig vara rädd att gå igenom stan. Visst kan det finnas en hel del snorungar som vill visa sig tuffa men när det kommer till dom som skötte ruljansen tidigare med hasch, amfetamin, benzo etc. så åkte många dit. Idag, ifall de bor kvar i Piteå, så lever dom nog mer lugna liv. Många har säkerligen flyttat.

Runt 2008-2012 var det mycket droger, skulder som skulle dras in osv. Men i en stad som Piteå där alla känner alla så funkar det inte. Polisen visste, i alla fall på den tiden, i princip allt vad alla höll på med. *Host* Martin *Host* .. På den tiden många av oss var aktiva så tiodubblades kvoten med t.ex ringa narkotikabrott, något som verkar ha avtagit med tiden då det mer började likna trakasserier.

Av respekt till dessa kommer jag inte outa någon. Hur det ser ut med asylboenden/flyktingar som begår brott har jag heller ingen större koll på men tror inte det rör sig om vidare brottslingar.

Har en hel del historier om Piteå och dess kriminella, eller f.d. Om det skulle vara intressant så skriv ett PM. Kommer dock inte lägga några "nya" brott utan saker som är allmänt känt för bägge poliser och invånare.

Du har pm
Citera
2016-03-21, 06:28
Medlem
Vad gör en som bullen idag? Eller dom gamla support 81 grabbarna?
Citera
2016-03-22, 17:10
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbrott
Vad gör en som bullen idag? Eller dom gamla support 81 grabbarna?

Vilka tänker du på specifikt? P.L, Smid, DG?
Citera
2016-03-23, 06:29
Medlem
Vad gör dom killarna idag? Fortfarande kriminella?
Citera
2016-03-23, 23:09
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbrott
Vad gör dom killarna idag? Fortfarande kriminella?

Många har barn idag, familjer. Andra gör väl sina grejer vid sidan om. Kriminaliteten, om man lämnar den, skapar ett stort tomrum. Hittar man saker att göra istället, vettiga saker så kommer det med tiden.

Är man från en byhåla där man knarkat, sålt droger och rånat i decennium så kommer man oavsett vad man gör att ha den stämpeln. Dom flesta av dessa personer du säkert menar är sådana som kommer från Piteå och har bott där stor del av livet. Här är dom stora, i större städer hade dom varit en piss i nilen. Vet att en utav piteborna blev R&W ett tag, men sparkades/lämnade efter ett tag. Kanske inte värt att ha 90% av poliskåren på sig och stämplade som gäng medan de får göra skitgörat.

Många av dom de du syftar på har varit, i alla fall mot mig, väldigt trevliga tills att benzo dyker upp. Som sagt bor jag inte i Piteå längre men när jag växte upp var det inga killar man bråkade med. (Läs: (FB) Polispådrag i Piteå)

Vill inte måla upp Piteå som någon kriminell stad, men det har funnits en hel del gestalter genom tiderna. Men dessa har man kunnat räkna på fingrarna i princip. Alltså de som varit våldsbenägna. Polisen vet exakt allting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in