Ja, denna tråd minns jag att jag skapade.
Vad det finns för nya stjärnor vet jag inte. Dom flesta från det "gamla" gardet har lagt ner vad jag vet. Eller sysslar med småbrott här och där. Piteå har aldrig haft några gäng i den bemärkelsen, förutom grabbar med Support 81-tröjor.
Jag har inte varit i Piteå på år och dagar men jag skulle aldrig vara rädd att gå igenom stan. Visst kan det finnas en hel del snorungar som vill visa sig tuffa men när det kommer till dom som skötte ruljansen tidigare med hasch, amfetamin, benzo etc. så åkte många dit. Idag, ifall de bor kvar i Piteå, så lever dom nog mer lugna liv. Många har säkerligen flyttat.
Runt 2008-2012 var det mycket droger, skulder som skulle dras in osv. Men i en stad som Piteå där alla känner alla så funkar det inte. Polisen visste, i alla fall på den tiden, i princip allt vad alla höll på med. *Host* Martin *Host*

.. På den tiden många av oss var aktiva så tiodubblades kvoten med t.ex ringa narkotikabrott, något som verkar ha avtagit med tiden då det mer började likna trakasserier.
Av respekt till dessa kommer jag inte outa någon. Hur det ser ut med asylboenden/flyktingar som begår brott har jag heller ingen större koll på men tror inte det rör sig om vidare brottslingar.
Har en hel del historier om Piteå och dess kriminella, eller f.d. Om det skulle vara intressant så skriv ett PM. Kommer dock inte lägga några "nya" brott utan saker som är allmänt känt för bägge poliser och invånare.