Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-11, 13:18
  #8161
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Sprang Jon Jones iväg på samma sätt?
Det handlar ju inte om att bara hålla sig undan utan att han springer iväg.
Nej Jones tryckte upp Teixeira mot buren med hjälp av klinch och fingrarna i ögonen....

Det kan se lite löjligt ut ibland, men samtidigt är buren för liten för andra åtgärder om man verkligen vill undvika att bli träffad. Särskilt när man är i AG's storlek. Jag tror helt enkelt att man anser att han tog för mycket onödiga smällar tidigare. AG har alltid haft "take one to give one"-stilen, det håller inte i längden. Den mer defensiva stilen är bättre.
Citera
2017-10-12, 16:58
  #8162
Medlem
Men hur blir det med titelmatchen? Cormier har fortfarande titeln nu såg jag.

Och Alex är först utmanare:
http://www.ufc.com/fighter/alexander-Gustafsson

Jon Jones är borta för gott?

Kan Alex ta Cormier?

Riktigt synd om vi aldrig får se Jon Jones vs Alex igen. Kanske går att fixa utanför UFC?
__________________
Senast redigerad av nyigbg 2017-10-12 kl. 17:01.
Citera
2017-10-12, 17:09
  #8163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Men hur blir det med titelmatchen? Cormier har fortfarande titeln nu såg jag.

Och Alex är först utmanare:
http://www.ufc.com/fighter/alexander-Gustafsson

Jon Jones är borta för gott?

Kan Alex ta Cormier?

Riktigt synd om vi aldrig får se Jon Jones vs Alex igen. Kanske går att fixa utanför UFC?

Cormier vill inte slåss mot alex då det inte är en Money fight. Jag hittar inte klippet nu, men finns en klipp på tuben där cormier blir intervjuad och han vill då inte möta alex för att alex inte drar nån publik. Lite pengar då. Kan ju vara en billig ursäkt för att slippa slåss mot han.
Citera
2017-10-12, 17:39
  #8164
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Men hur blir det med titelmatchen? Cormier har fortfarande titeln nu såg jag.

Och Alex är först utmanare:
http://www.ufc.com/fighter/alexander-Gustafsson

Jon Jones är borta för gott?

Kan Alex ta Cormier?

Riktigt synd om vi aldrig får se Jon Jones vs Alex igen. Kanske går att fixa utanför UFC?
Cormier har verbalt gått med på att möta 'No Time' härnäst, men det är UFC som har sista ordet så vi får se. Cormier är nog inte så sugen på att möta Alex just nu heller. Alex var hans tuffaste fight i karriären näst efter matcherna mot Jones, det har Cormier själv sagt.

Både Jon och Alex är under kontrakt med UFC, men de kanske skulle kunna mötas utanför UFC under boxningsregler? The Muhammad Ali Act står över UFC:s kontrakt, men matchen skulle nog behöva äga rum utomlands pga Jones avstängning.
Citera
2017-10-12, 17:44
  #8165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Cormier vill inte slåss mot alex då det inte är en Money fight. Jag hittar inte klippet nu, men finns en klipp på tuben där cormier blir intervjuad och han vill då inte möta alex för att alex inte drar nån publik. Lite pengar då. Kan ju vara en billig ursäkt för att slippa slåss mot han.

Varför gör han inte det?

Just Jones vs Alex 2 är väl en money fight?

Eller är det bara vi svenskar som bryr oss om Alex?

Visst man förstår ju dem om de bara slåss 1 gång om året.

Men hur funkar det, kan han vägra och ändå behålla bältet? Om Cormier slutar, han är ju ändå 38, vad händer då? Titelfight mellan utmanare 1 och 2?

Lite tråkigt om de bästa slutar och Alex aldrig slår dem (A Johnson, Cormier samt Jon Jones om han nu försvinner för gott).
Citera
2017-10-12, 19:07
  #8166
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Varför gör han inte det?

Just Jones vs Alex 2 är väl en money fight?

Eller är det bara vi svenskar som bryr oss om Alex?

Visst man förstår ju dem om de bara slåss 1 gång om året.
Gustafsson är ganska poppis även i USA och världen över, trots allt. Och det är inte jämfört med McGregor, utan på mer "normal" nivå.
Han har inte sålt superhöga PPV-siffror. Dock har han bara varit main event på PPV 2 gånger. Första gången, mot Jones, var han relativt okänd, eftersom genomslaget kom efter just den matchen. Andra var mot Cormier, som själv inte säljer några stora siffror, annat än mot Jones senast.

Tror dock Cormier's aktier har ökat efter senaste matchen mot Jones. Lägg där till att jag tror Gustafsson säljer mer än Oezdemir.
Citera
2017-10-12, 20:06
  #8167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Varför gör han inte det?

Just Jones vs Alex 2 är väl en money fight?

Eller är det bara vi svenskar som bryr oss om Alex?

Visst man förstår ju dem om de bara slåss 1 gång om året.

Men hur funkar det, kan han vägra och ändå behålla bältet? Om Cormier slutar, han är ju ändå 38, vad händer då? Titelfight mellan utmanare 1 och 2?

Lite tråkigt om de bästa slutar och Alex aldrig slår dem (A Johnson, Cormier samt Jon Jones om han nu försvinner för gott).

Mx 1337 Förklarar det bra.

Men jag tror också att alex anses ( gissar ) vara ganska så tråkig. Personligen tycker jag han är allt för svensk och tyst. Det verkar som att desto mer du skriker, desto mer säljer du, vare sig du kan slåss eller inte. Finns ju ett praktexemplar. Och han är ju numera miljardär om jag inte har fel.
Citera
2017-10-12, 21:43
  #8168
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Alex är nog inte så överdrivet stor bland casuals i USA, däremot så har man ju hört flera kända amerikanska profiler i MMA-världen benämna Jones vs. Gustafsson som GOAT LHW fight och i vissa fall även GOAT fight.
Citera
2017-10-14, 10:05
  #8169
Medlem
krakans avatar
Jag förstår inte varför han tyst låter Cormier vs Volkan ske. Han borde jobba för en match mot volkan för att få honom ur bilden så att han sedan kan plocka bältet av cormier när denne är redo.

Denna passiva väntan gynnar väl inte någon. Inte plånboken, inte matchformen och inte oss fans.
Citera
2017-10-14, 13:05
  #8170
Medlem
Ttoclaws avatar
Varför är det alltid så sjukt tyst runt Alex? Hur kan man vara nöjd med att gå endast en match per år?
Citera
2017-10-14, 16:59
  #8171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Varför är det alltid så sjukt tyst runt Alex? Hur kan man vara nöjd med att gå endast en match per år?

Han är för svennig för UFC helt enkelt. En tråkig sosse. Svensk, tyst, oego. Tvivlar på att man kommer nån vart i USA om är svensk av sig på det viset. Och som du säger bara en match per år. Han verkar inte det minsta hungrig.
Citera
2017-10-15, 21:50
  #8172
Medlem
derautos avatar
Alex vill ha en titel match
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback