Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 22:30
  #8017
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankme
Ingen annan fighter vad jag kan minnas har ens varit i närheten av att tjuta så där extremt mycket.
Anderson Silva.
Citera
2017-02-27, 22:51
  #8018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
äh det där tycker jag bara är trams. Att känslor skulle vara nån form av svaghet. Har inget med professionalism att göra.

haha sportens anseende? jösses.

Manlighet när den är som sämst.
Givetvis har känslokontroll med professionalism att göra. Alex har dock visat även vid andra tillfällen att den mentala styrkan inte är hans starka sida(tex sista ronden mot Cormier) så det är antagligen ett klent karaktärsdrag hos honom.

Barn lipar okontrollerat vid fighting-förluster, inte vuxna män.
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Anderson Silva.
Tillfälle? Vinster och Corey-Hill-benbrytningar exkluderade.
Citera
2017-02-27, 23:42
  #8019
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankme
Givetvis har känslokontroll med professionalism att göra. Alex har dock visat även vid andra tillfällen att den mentala styrkan inte är hans starka sida(tex sista ronden mot Cormier) så det är antagligen ett klent karaktärsdrag hos honom.

Barn lipar okontrollerat vid fighting-förluster, inte vuxna män.


Jag har mycket mer respekt för folk som kan visa känslor än för folk som ska hålla dom inne för att "vara män". Det om något är ju en svaghet.
Citera
2017-02-28, 15:53
  #8020
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Bra analys men om Gustafsson bara inte varit så jävla ringrostig så hade det inte varit 50/50. Precis denna match var den jag ville ha då jag visste att såna som Cormier och Rumble är för svåra motståndare. Hoppas på Bader eller OSP sen oavsett hur det går
Bader verkar ju vara klar för Bellator. AG vs OSP skulle jag gärna se, men vid vinst här blir det nog inte så. OSP har två raka förluster.

Citat:
Ursprungligen postat av tankme
Tillfälle? Vinster och Corey-Hill-benbrytningar exkluderade.
Efter Nick Diaz, är nog vad som syftas på. Och de var väl innan domslutet kommit, så efter vinst var det väl inte riktigt heller.
Citera
2017-02-28, 15:59
  #8021
Medlem
Alltså finns det flera bälten i MMA med? Är UFC bäst?
Citera
2017-02-28, 18:20
  #8022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Bader verkar ju vara klar för Bellator. AG vs OSP skulle jag gärna se, men vid vinst här blir det nog inte så. .
OSP är ungefär på samma nivå som Alex som jag ser det men det får vi veta när han mött Texeira. Men du menar alltså att om Alex vinner så får han möta Cormier eller Rumble?
Citera
2017-02-28, 18:47
  #8023
Medlem
karlsoons avatar
Nu ska han tydligen skämma ut sig för hemmapubliken igen.

Alla minns förra gången hur förbannade folk blev när det bara tog nån minut innan han kastade in handduken. Inte konstigt att folk blev sura när man har stått i kö,betalat entré, och efter allt jävla snack i media var det No-Show när det väl var dags.

"Nu är det bekräftat att Alexander "The Mauler" Gustafsson får en ny chans i Globen.
Motståndare blir brasilianske Glover Teixeira."
Citera
2017-02-28, 18:48
  #8024
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
OSP är ungefär på samma nivå som Alex som jag ser det men det får vi veta när han mött Texeira. Men du menar alltså att om Alex vinner så får han möta Cormier eller Rumble?
Jag syftar på hur jag tror det kommer bli. Jag ser gärna att han möter OSP oavsett vinst/förlust här. Förlust så är det troligt. Vid vinst tror jag dock att de kommer skicka in honom i titeldiskussionen igen. Det är tunt om folk där uppe. Samma gäller Teixeira om han vinner denna.

Cormier vs Johnson II är i april. Nästa titelmatch lär vara vinnaren där vs Jones mot slutet av sommaren kanske. Sen är det vidöppet.
Hade gärna sett att Gustafsson får gå ett flertal matcher innan nästa titelchans, även om han vinner alla, så han kan bli så redo som möjligt. Men det är mer troligt att de kommer vilja ta honom dit så fort chans finns.
Citera
2017-02-28, 19:35
  #8025
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nu ska han tydligen skämma ut sig för hemmapubliken igen.

Alla minns förra gången hur förbannade folk blev när det bara tog nån minut innan han kastade in handduken. Inte konstigt att folk blev sura när man har stått i kö,betalat entré, och efter allt jävla snack i media var det No-Show när det väl var dags.

"Nu är det bekräftat att Alexander "The Mauler" Gustafsson får en ny chans i Globen.
Motståndare blir brasilianske Glover Teixeira."
Är det inte tråkigt att gå igenom hela livet och vara så jävla neggig?

Jag tycker personligen att det är skitkul att ha en MMA-fighter i absoluta världstoppen från Sverige och extra kul att vi får se en gala i Sverige till, det hade aldrig hänt om det inte varit för Alex framgångar.
Citera
2017-03-05, 19:32
  #8026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nu ska han tydligen skämma ut sig för hemmapubliken igen.

Alla minns förra gången hur förbannade folk blev när det bara tog nån minut innan han kastade in handduken. Inte konstigt att folk blev sura när man har stått i kö,betalat entré, och efter allt jävla snack i media var det No-Show när det väl var dags.
Vad tycker du han ska göra då?

Att ta bästa det bästa tillgängliga motståndet och slåss inför hemmapublik, det är väl exakt vad man önskar sig som fan!

Sen får man ju vara beredd på att matchen kan gå som den går, och när man möter Rumble, en av de som slår absolut hårdast i hela UFC då kan man inte göra mycket om man blir träffad hårt.
Citera
2017-03-05, 23:00
  #8027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Sen får man ju vara beredd på att matchen kan gå som den går, och när man möter Rumble, en av de som slår absolut hårdast i hela UFC då kan man inte göra mycket om man blir träffad hårt.
Ja det kan gå lite hur som helst eftersom dom är jämna men den här gången kommer Alex inte underskatta motståndaren som han gjorde mot Rumble det är säkert
Citera
2017-03-06, 19:05
  #8028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja det kan gå lite hur som helst eftersom dom är jämna men den här gången kommer Alex inte underskatta motståndaren som han gjorde mot Rumble det är säkert
Varför tror du han underskattade Rumble?
Han åkte ju dit på ett idiotmisstag, att coachen skrek "frontkick", Rumble hörde det och hade tid att fånga sparken och kontrade perfekt. I det läget spelade det ingen roll hur han såg på Rumble, han gjorde största missen i sin karriär och blev sänkt.

Rumble påstår själv att han såg på Alex blick att han va nervös.
Det låter alltså som rena rama motsatsen till underskattning
https://www.youtube.com/watch?v=oCLqANxL184
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback