Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-17, 16:19
  #7597
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag var ironisk

Nej det var möjligtvis ett försök, men det var bara ett hån...
Citera
2016-07-17, 21:37
  #7598
Medlem
rymdsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Tycker personligen att det domslutet kunde gått åt vilket håll som helst men stor respekt för att du ändrar åsikt. Det ser man inte ofta i det här forumet.

Det kunde det antagligen också med tanke på hur olika alla ställer sig till matchen.

Det är bra för hälsa, att ändra åsikt alltså 😉
Citera
2016-07-18, 03:38
  #7599
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Varför har ni ägnat de senaste 3 sidorna till att diskutera gamla matcher istället för att tala om framtiden?

Jones är borta för 2 år kanske för all framtid! Pga av detta kanske DC lägger av. Detta ger Alex en fantastisk öppning. Varför då? Jo för att jag tror att han kan slå alla utom just de här två. Han fegspelade i båda matcherna genom att inte vara den som drev på så att han inte var värd att vinna nån av matcherna trodde jag var en självklarhet-vilken värld lever Ni i? Om man översätter Alex 2 matcher till en fotbollsmatch så blir det som Italien gjort ibland att bara köra försvarsspel och vänta på läge att stick upp. Fegspel kallas det och då är man inte förtjänt av att vinna
Don't hate the player, hate the game. Din kritik hamnar på sporten och inte Alex imo.

Sen är ganska komiskt att du säger detta om en FOTY (potentiell fight of the decade?) och en FOTN. Alex har visat att han har skillsettet att slå både Cormier och Jones. Men plockar inte hem 2 ronder och gör det extremt jämt i minst ytterligare en rond om man inte har det. Sen håller jag inte alls med om att Alex spelade fegspel.

Det är som att ett fotbollslag skulle förlora med 2-3 efter förlängning i en extremt jämn match, och du kommer och påstår att man är chanslös i returen för att man spelade "fegspel".
Citera
2016-07-18, 23:23
  #7600
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Självklart var både Jones och DC slut efter 5e. Varför skulle man spara energin?

Det Alex gör i slutminuterna är i princip att hålla sig vid liv. Hans game dör när fotarbetet försvinner. Vågar lova att en 6:e eller 7:e rond inte skulle vara till Alex favör. Snudd på att jag själv skulle kunna ta mig an han i det skicket.
Du pratade om slutet på 4e ronden. Där var bägge lika trötta. Jones hade en nedtagning i sista ronden men kunde inte hålla ner Alex, som släpade sig upp med Jones över sig.
Jag vet inte hur den här skulle spöa någon i 7e ronden https://www.youtube.com/watch?v=khLhZa4B_DI
Citera
2016-07-20, 09:47
  #7601
Medlem
Syljens avatar
Köpte Alex bok som jag läste bara när jag sket,Så den får samma betyg men stör mig som fan att han skyllde alla sina domar att det inte var hans fel,Han gillar peka finger hoppas boken var en saga
Citera
2016-07-20, 17:59
  #7602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Köpte Alex bok som jag läste bara när jag sket,Så den får samma betyg men stör mig som fan att han skyllde alla sina domar att det inte var hans fel,Han gillar peka finger hoppas boken var en saga
Han har väl lärt sig av Reza.
Citera
2016-07-21, 21:01
  #7603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Du pratade om slutet på 4e ronden. Där var bägge lika trötta. Jones hade en nedtagning i sista ronden men kunde inte hålla ner Alex, som släpade sig upp med Jones över sig.
Jag vet inte hur den här skulle spöa någon i 7e ronden https://www.youtube.com/watch?v=khLhZa4B_DI

Nej jag pratade om slutet av 5:e ronden.

Men det är stor skillnad på smärta och utmattning. Jones varken haltade eller slutade sparka för en bruten (?) tå. Går man däremot in i väggen fysiskt så är det svårt att repa sig.

Jag håller Gustafssons prestation väldigt högt men han såg helt nedbruten ut redan innan gonggongen gick.
Citera
2016-07-21, 22:15
  #7604
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Nej jag pratade om slutet av 5:e ronden.

Men det är stor skillnad på smärta och utmattning. Jones varken haltade eller slutade sparka för en bruten (?) tå. Går man däremot in i väggen fysiskt så är det svårt att repa sig.

Jag håller Gustafssons prestation väldigt högt men han såg helt nedbruten ut redan innan gonggongen gick.
Jones såg precis lika skadad ut. Vilken match såg du egentligen?

Det är dessutom rätt talande vad som hände efter matchen, jones checkade in på sjukhus och fick dropp medans alex sade att han kunde köra presskonferens direkt.
__________________
Senast redigerad av Memnok 2016-07-21 kl. 22:18.
Citera
2016-07-21, 22:58
  #7605
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jones såg precis lika skadad ut. Vilken match såg du egentligen?

Det är dessutom rätt talande vad som hände efter matchen, jones checkade in på sjukhus och fick dropp medans alex sade att han kunde köra presskonferens direkt.
Alex morsa sa iofs att när hon såg sin son ligga och skaka på sjukhuset så var hennes första känsla att hon ville ge sig på den som gjort det mot hennes son.

Det var en sjuhelvetes holmgång!
Citera
2016-07-22, 12:37
  #7606
Medlem
Observerads avatar
Jag tror att Jones var lite mer skadad än vad Al.. Vem fan bryr sig? Det var en bra fight, han snubblade på mållinjen, men det var nästan 3 år sedan nu. Att folk diskuterar detta idag säger rätt mycket. Problemet ligger i att Alex inte verkar hungrig längre. Han vill nog hellre leva lugnt i ett hus ute på landet med sin flickvän och hund, och jag klandrar inte honom för det. Däremot är det föstås tråkigt och jag hoppas att jag har fel.
Citera
2016-07-22, 14:05
  #7607
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Jag tror att Jones var lite mer skadad än vad Al.. Vem fan bryr sig? Det var en bra fight, han snubblade på mållinjen, men det var nästan 3 år sedan nu. Att folk diskuterar detta idag säger rätt mycket. Problemet ligger i att Alex inte verkar hungrig längre. Han vill nog hellre leva lugnt i ett hus ute på landet med sin flickvän och hund, och jag klandrar inte honom för det. Däremot är det föstås tråkigt och jag hoppas att jag har fel.
Så är det. Jag hoppas att han får en nytändning. Annars ser det mörkt ut för hans karriär.

Jag undrar om det finns en motsvarande talang, som självmant dragit sig undan från sporten i så tidig ålder. I andra sporter finns det många exempel. Men i MMA kan jag inte minnas någon.
Citera
2016-07-22, 16:48
  #7608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jones såg precis lika skadad ut. Vilken match såg du egentligen?

Det är dessutom rätt talande vad som hände efter matchen, jones checkade in på sjukhus och fick dropp medans alex sade att han kunde köra presskonferens direkt.

Men snälla söta läs vad jag skriver.

Jag håller med om att Jones såg trasig ut EFTER matchen. Han hade troligen mer smärtor än Alex. MEN Alex var fysiskt helt utslagen. Han orkar ju inte ens hålla upp sina egna nävar när gonggongen gick.

Tycker du att Alex såg piggare ut i slutet av 5e så får du göra det men det är svårt att se hur du gör den tolkningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback