Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-27, 19:33
  #6781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Då borde det väl inte spela någon roll om han förlorar titel matcher? Om han inte tänker på bältet så mycket.

tror väl mer att det är möjligheten att en dag höra sitt namn ropas ut och höja bältet i luften och höra publikens vrål som är drivet för många efter att ha kommit in i top 5, att få ett erkännande av alla år av hårt slit, att man är en av dom bästa.

för min del och antagligen många andras , har man ju en dröm att en dag kunna få stå på någon av arenorna här i svergie och ge sitt stöd och sin respekt till en svensk fighter som lyfter ett bälte, för sportens skull och för dennas skull lämna ett avtryck
Citera
2015-06-27, 20:39
  #6782
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har tidningen Svenska Fighter där man intervjuade Alexander 2007. Hans plan då var att endast fightas i UFC för att klättra och kunna möta de allra bästa. Kort därefter kom han in och levererade. Någon plan att ta bältet fanns inte då, utan att fightas i toppen. Så har också hänt. Alltså är hans dröm redan uppfylld.

Redan då hade han kännedom av sig själv att han aldrig skulle kunna bemästra bältet. Aldrig hört någon annan säga så förut, Mauler är den första jag hör säga så. Men visst, hans åsikt är hans och rätt orginellt för han och den får vara ämnad för bara han.

Bältet är ju bara en bonus. Låt vara jävligt eftersträvansvärd. Men det är mycket få titelhållare som ser sitt bälte som självklar att behålla så länge man håller på, typ George St Pierre eller Anderson Silva. Tycker Alexander mer påminner om Forrest Griffin. Top 5, chans att ta titel men knappast att behålla bältet.

Människan har alltid kämpat om NO1 inget annat. Bältet är bonus, visst utan den är man inte ihågkommen för ett skit. Men hans mål är uppfylld han kan kasta in handuken och hoppa över matchen som är planerad till hösten. Jag tror han kommer göra det också. Vågade inte ens gå upp för någon vecka sen och började snacka om skador hit och dit.

Hans senaste match skrämde han. Mauler kommer vara precis som Crocop var på sina sista matcher, bar försöka motta bort motståndaren och försöka hålla ut till sista ronden och hoppas på inte bli knockad.

tack för den tiden Mauler the Fauler.
Citera
2015-06-27, 22:02
  #6783
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Människan har alltid kämpat om NO1 inget annat. Bältet är bonus, visst utan den är man inte ihågkommen för ett skit. Men hans mål är uppfylld han kan kasta in handuken och hoppa över matchen som är planerad till hösten. Jag tror han kommer göra det också. Vågade inte ens gå upp för någon vecka sen och började snacka om skador hit och dit.

Hans senaste match skrämde han. Mauler kommer vara precis som Crocop var på sina sista matcher, bar försöka motta bort motståndaren och försöka hålla ut till sista ronden och hoppas på inte bli knockad.

tack för den tiden Mauler the Fauler.

Fel! För Alexander handlar det inte om att bli ihågkommen, utan om att fightas i rätt "läger" med de bästa. Det var klargjort redan från början. Målet för det är uppfyllt. Vad är nästa steg: är det att tillfredsställa nya mål eller fansens förväntningar. Talet om att lägga av handlar om det senare vilket är varje sportsmans idiotiska mål.

Alexander har visat att han kan vinna mot den bästa , men även förlora mot sämre. Det är hans dilemma något som Cormier och Jones inte har. Jones och Cormier vinner alla dagar mot Phlil Davis. Det gör inte Gustafsson. Jag har min teori om detta och såg det i hans senaste video inför matchen mot Johnson. Och bristen handlar för mycket om Rinkebylogik. Johnson har akademiska studier och han framställer sig inte som Harlem, utan som en medveten fighter boendes rika miljöer och att ahn därigenom går från klarhet till klarhet. Cormier likaså. Alex försöker via sin mor få in Slottsmiljö, men är i själ mer av Biskopsgården. Det skapar begränsningar i tänk. Då Gustafsson måste ha tänk i sin fight är detta inte bra. Vilket vi såg senast med onödiga chansningar.

Fighten mot Matt Hamil var däremot i Professorsnivå. Noga övervägt i varje rörelse för att sätta press i rätt läge. Överge broschan-tänket och koncentrera sig på hard core taktik och Gustafsson vinner.
__________________
Senast redigerad av TheLucky 2015-06-27 kl. 22:05.
Citera
2015-06-28, 00:57
  #6784
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Med alla funderingar det har varit om att lägga handskarna på hyllan efter AJ-fighten, och nu detta, så ifrågasätter jag om han verkligen är motiverad nog att hämta ett bälte från DC.
Vad tror ni?

Är säker på att han har alla verktyg, fysiskt och psykiskt för att ta bältet. Men han verkar vara en person som gör det han tycker är roligt tills han tappar intresset. Tycker han inte det är roligt att slå folk på käften då kvittar det hur bra han är/kan bli.
Citera
2015-06-28, 01:16
  #6785
Medlem
Mx_1337s avatar
Klart han vill åt bältet, allt annat är hel ologiskt.
Eftersom han dessutom vid ett flertal tillfällen sagt att han verkligen hatar att förlora så är det klart att han inte gör något halvhjärtat.

Snacket om att "målet" alltid varit att bara vara med i toppen känns också om någon tankekonstruktion. Inför matchen mot Hamill (2011) svarade han, på frågan om vart han såg sig själv om fem år, med att han skulle ha bältet vid det laget.
Citera
2015-06-28, 01:32
  #6786
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fel! För Alexander handlar det inte om att bli ihågkommen, utan om att fightas i rätt "läger" med de bästa. Det var klargjort redan från början. Målet för det är uppfyllt. Vad är nästa steg: är det att tillfredsställa nya mål eller fansens förväntningar. Talet om att lägga av handlar om det senare vilket är varje sportsmans idiotiska mål.

Alexander har visat att han kan vinna mot den bästa , men även förlora mot sämre. Det är hans dilemma något som Cormier och Jones inte har. Jones och Cormier vinner alla dagar mot Phlil Davis. Det gör inte Gustafsson. Jag har min teori om detta och såg det i hans senaste video inför matchen mot Johnson. Och bristen handlar för mycket om Rinkebylogik. Johnson har akademiska studier och han framställer sig inte som Harlem, utan som en medveten fighter boendes rika miljöer och att ahn därigenom går från klarhet till klarhet. Cormier likaså. Alex försöker via sin mor få in Slottsmiljö, men är i själ mer av Biskopsgården. Det skapar begränsningar i tänk. Då Gustafsson måste ha tänk i sin fight är detta inte bra. Vilket vi såg senast med onödiga chansningar.

Fighten mot Matt Hamil var däremot i Professorsnivå. Noga övervägt i varje rörelse för att sätta press i rätt läge. Överge broschan-tänket och koncentrera sig på hard core taktik och Gustafsson vinner.


Alexander är en udda människa med konstiga mål. Att bli ihågkommer är nog inte så viktigt men att träna något och tävla i det men inte ha önskan eller målet att ta bältet är jävligt konstigt tycker jag. Vet Alex om att han finns? Att han existerar? Jag själv tränar, har tränar 8 år, jag är bra på min nivå, aldrig haft tanken att tävla, skulle inte orka med pressen för att komma dit, men hade jag bestämt mig för att tävla nångång i UFC hade inte min tanke varit att komma dit utan ta bältet. Den inställningen hade säkert hjälpt mig vinna dom svåraste också, skulle jag ha Alex inställning att bara slåss mot bästa skulle inget ta mig till UFC. Jag får säga att Alex är en konstig människa igen. Ungefär som att säga, jag vill spela för barca men vinna CL är inget viktigt för mig, bara jag får dribbla av Ronaldo då och då. Hör du inte själv hur idiotiskt det låter eller ger du medhåll till Alex?


Alex har inte övertygat mig att han kan vinna över dom bästam han är långt ifrån det. Jag skrev för några dagar sen om hans dåliga sida, har du lsut får du gärna titta på det inlägget. Alex saknar en hel det, hans längd eller fjuttiga slag som inte har kraft kommer inte ta han någånstans.

Tittade du på matchen, "århundradets match" mellan Pacio och Mayweather? Alla snackade om att Paco skulle skicka Mayweatcher till månen men det hände fan inte ett skit. Istället började den vita etablessemanget börjar rikta sitt hat mot Mayweather för att han inte gjorde något? Pacio attackerade och attackerade hela tiden, slag efter slag och backade, för han hade inte styrkan att slå igenom garden. Mayweather skadade huvudet åt han, typ fan har du inte kraft eller?

Alex är bra, i den nivå att han kan slåss mot såna som han, lite typ på klubbnivå eller göra bättre i Cagewarrior ligan.

Vill ge lite exempel,

Vad alla höjde Niklas Bäckström till skyarna när an vann en eller två matcher, 3e blev han knockad, vakna han till eller fick dom bära ut han på bår?

Såg du hans senaste matchen mot superdvärgen? Behöver jag säga något mer om den matchen?

Slutsats,

Alex är bra, Niclas är bra, dom spöar oss i ringen lätt säkert, Niklas vet jag inte om han kan spöa mig, jag väger nästan 25 kilo mer än han men det är inte tillräckligt för att kunna vinna över dom bästa av dom bästa.
Citera
2015-06-28, 01:35
  #6787
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Klart han vill åt bältet, allt annat är hel ologiskt.
Eftersom han dessutom vid ett flertal tillfällen sagt att han verkligen hatar att förlora så är det klart att han inte gör något halvhjärtat.

Snacket om att "målet" alltid varit att bara vara med i toppen känns också om någon tankekonstruktion. Inför matchen mot Hamill (2011) svarade han, på frågan om vart han såg sig själv om fem år, med att han skulle ha bältet vid det laget.


Jag förstår inte heller den logiken, vadå vill inte ha bältet? Det är TheLucky som har svårt att förstå verkligheten. Han lever i samma drömvärld som Alex.

Varför lägger inte Alex ner då, han har ju kört mot världens bästa? Alltså vill han mer än så men kom och förklara det för TheLucky.
Citera
2015-06-28, 01:48
  #6788
Medlem
Det man får ha i åtanke är att Alexander tävlar i en viktklass där ett slag räcker för att fälla den andra, detta är med andra ord en viktklass från tungvikt, vi hade aldrig fått se en svensk ha gått titelmatch om han var en lättviktare.
Citera
2015-06-28, 01:50
  #6789
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det man får ha i åtanke är att Alexander tävlar i en viktklass där ett slag räcker för att fälla den andra, detta är med andra ord en viktklass från tungvikt, vi hade aldrig fått se en svensk ha gått titelmatch om han var en lättviktare.


Ett slag räcker oavsett i vilken viktklass du är

Varför skulle vi inte fått göra det för? Är det ett förbud mot svenskar tävla i lättvikt?
Citera
2015-07-03, 16:23
  #6790
Medlem
slasktomtes avatar
Aftonbladet rapporterar idag att Daniel Cormier är skadad och matchen är uppskjuten.

Men jag tror att dom inte har full koll, något datum var inte satt och det är redan känt att DC har problem med sitt knä. Känns som dom rapporterar info som redan är känd sedan tidigare.

Förra veckan så kom denna artikeln:
http://sports.yahoo.com/news/daniel-...1497--mma.html
Citera
2015-07-03, 17:21
  #6791
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
Aftonbladet rapporterar idag att Daniel Cormier är skadad och matchen är uppskjuten.

Men jag tror att dom inte har full koll, något datum var inte satt och det är redan känt att DC har problem med sitt knä. Känns som dom rapporterar info som redan är känd sedan tidigare.

Förra veckan så kom denna artikeln:
http://sports.yahoo.com/news/daniel-...1497--mma.html

Den artikeln är till för att skapa läsare på gamla nyheter precis som du säger, någon som är lite insatt vet redan om omständigheterna.

Edit: ABs artikel that is.
Citera
2015-07-03, 19:18
  #6792
Medlem
Mx_1337s avatar
Mycket kan ske hit och dit men det verkar ändå oavsett alltid leda till att Gustafsson inte kan/får fightas. Ska Cormier hålla sig vid sidlinjen länge, exempelvis hela året, är det bara att hitta andra möjligheter att tjäna pengarna. Kommer Jones tillbaka sen går han ju före i kön i vilket fall.
Vill UFC se Alex vs DC/annan eventuell champ så lär de väl ändå inte matcha honom mot top 5 om han skulle be om något emellan.
Tror inte den ständiga inaktiviteten leder någonstans annat än åt de negativa hållet. Fram med annat motstånd för helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback