Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-13, 18:32
  #6589
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Alexander är överskattad, han måste vinna mot topp 10 först innan han ska gå vidare. Pinsamt bara förlora mot A.J som blev submittad av jävla josh koscheck!
Rumbles match mot Koscheck var över 5 år innan matchen mot Gustafsson, i en viktklass där han inte hörde hemma och där han kom in i matchen helt dränerad. Koscheck var för övrigt en av de absolut bästa i viktklassen vid tillfället.

Så nej, den matchen är sjukt irrelevant i sammanhanget.
__________________
Senast redigerad av Grodaifickan 2015-05-13 kl. 18:34.
Citera
2015-05-13, 22:06
  #6590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Rumbles match mot Koscheck var över 5 år innan matchen mot Gustafsson, i en viktklass där han inte hörde hemma och där han kom in i matchen helt dränerad. Koscheck var för övrigt en av de absolut bästa i viktklassen vid tillfället.

Så nej, den matchen är sjukt irrelevant i sammanhanget.

Hela tråden börjar bli irrelevant när tangentexperterna börjar kasta siffror överallt.
Vem som har vunnit vad, när och hur spelar mindre roll när det är fight och motståndaren inte är lik den förra.
Låt oss se vem han matchas mot först innan vi börjar kasta skit eller slänga rosor.
Citera
2015-05-13, 22:13
  #6591
Medlem
Hoppas inte han börjar förlora nu, Han hade mycket chanser att vinna mot AJ men blev helt enkelt dödad. Kan säkert vinna över Glover och hålla sig topp 5 (Hoppas att han kommer tillbaka kanske får retur mot AJ och vinner. Mot Cormier vet jag ej hur det kommer gå mycket större men lär bli "out wrestled" Om han inte knockar honom.. Men det är väl hans enda chans. Hade nästan större chans mot Jones
Citera
2015-05-14, 00:15
  #6592
Medlem
Traveller2007s avatar
Ska han hålla sig relevant måste han verkligen försöka att hålla sig skadefri och gå match mer frekvent. En match om året år 2013, 2014 och nu kanske 2015 håller fan inte. 11 matcher på 5 och 1/2 år i UFC är inte så mycket. Kanske inte hans fel men det är tråkigt.
Citera
2015-05-14, 11:13
  #6593
Medlem
frågan är om AJ vinner titeln och JJ inte kommer tillbaka inom 1 år, vem blir ny titelutmanare?

Rankingen idag:
1. Anthony Johnson
2. Alexander gustafsson
3. Daniel Cormier (förlorar förmodligen mot AJ i titelchansen)
4. Rashad Evans (skadad, vart borta i 2 år nu)
5. Ryan Bader (förtjänar enligt mig inte en titelchans)
6. Glover Texeira

Så antingen får de väl göra så att AJ håller bältet tills en ny utmanare koras (t.ex. Gustafsson vs Bader/texeira) eller så får Gustafsson en ny titelmatch och en ny returmatch mot AJ helt enkelt? Kom just på hur sjukt mer intressant den här divisionen blev
__________________
Senast redigerad av almightyjew 2015-05-14 kl. 11:22.
Citera
2015-05-14, 11:51
  #6594
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
frågan är om AJ vinner titeln och JJ inte kommer tillbaka inom 1 år, vem blir ny titelutmanare?

Rankingen idag:
1. Anthony Johnson
2. Alexander gustafsson
3. Daniel Cormier (förlorar förmodligen mot AJ i titelchansen)
4. Rashad Evans (skadad, vart borta i 2 år nu)
5. Ryan Bader (förtjänar enligt mig inte en titelchans)
6. Glover Texeira

Så antingen får de väl göra så att AJ håller bältet tills en ny utmanare koras (t.ex. Gustafsson vs Bader/texeira) eller så får Gustafsson en ny titelmatch och en ny returmatch mot AJ helt enkelt? Kom just på hur sjukt mer intressant den här divisionen blev

Jag, liksom Dana, förstår inte hur Cormier inte kan vara 2a i ranking.
Citera
2015-05-14, 13:42
  #6595
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
frågan är om AJ vinner titeln och JJ inte kommer tillbaka inom 1 år, vem blir ny titelutmanare?

Rankingen idag:
1. Anthony Johnson
2. Alexander gustafsson
3. Daniel Cormier (förlorar förmodligen mot AJ i titelchansen)
4. Rashad Evans (skadad, vart borta i 2 år nu)
5. Ryan Bader (förtjänar enligt mig inte en titelchans)
6. Glover Texeira

Så antingen får de väl göra så att AJ håller bältet tills en ny utmanare koras (t.ex. Gustafsson vs Bader/texeira) eller så får Gustafsson en ny titelmatch och en ny returmatch mot AJ helt enkelt? Kom just på hur sjukt mer intressant den här divisionen blev
Divisionen är riktigt öppen. Däremot bör du absolut inte räkna ut Cormier, han är faktiskt favorit mot Rumble enligt bookiesarna och jag är faktiskt benägen att hålla med.

Om Alex bara slutar bli skadad har han nog en titleshot strax, jag anser att Rumble, Gustafsson och Cormier är en klass bättre än Bader och Glover. Evans är väl lite svår att bedöma i dagsläget, men han kan nog slå både Bader och Glover iaf.
Citera
2015-05-14, 13:43
  #6596
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Jag, liksom Dana, förstår inte hur Cormier inte kan vara 2a i ranking.
Är det vinsten mot en TRT-lös 43-årig hendo som torskat 5/6 senaste, vinsten mot servitrisen(som hade en vecka på sig att förbereda sig, inkl media), eller den ensidiga förlusten mot Jones som gör att du ger honom andraplatsen?
Citera
2015-05-14, 13:56
  #6597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Är det vinsten mot en TRT-lös 43-årig hendo som torskat 5/6 senaste, vinsten mot servitrisen(som hade en vecka på sig att förbereda sig, inkl media), eller den ensidiga förlusten mot Jones som gör att du ger honom andraplatsen?
Det beror på att han var obesegrad fram till Jones och kört över allt motstånd i HW i UFC och Strikeforce, undantag Josh Barnett (2012). Men jag är villig att hålla med om att han tagit upp sig på rankingen utan att ha blivit matchad mot tillräckligt bra motstånd, absolut. Om man inför mötet med Jon Jones också betraktade Jones som obesegrad så är det en väsentlig skillnad i deras motstånd, det går ingen inflation så att säga i Jon Jones professionella "Mixed martial arts record". Det enda som definitivt kan vara värt att diskutera i efterhand beträffande Jon Jones professionella "Mixed martial arts record", och som också har gjorts i oändlighet, är domslutet i UFC 165 mot Alexander Gustafsson (och diskvalificeringen i mötet mot Matt Hamill).
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2015-05-14 kl. 14:46.
Citera
2015-05-14, 15:46
  #6598
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
frågan är om AJ vinner titeln och JJ inte kommer tillbaka inom 1 år, vem blir ny titelutmanare?

Rankingen idag:
1. Anthony Johnson
2. Alexander gustafsson
3. Daniel Cormier (förlorar förmodligen mot AJ i titelchansen)
4. Rashad Evans (skadad, vart borta i 2 år nu)
5. Ryan Bader (förtjänar enligt mig inte en titelchans)
6. Glover Texeira

Så antingen får de väl göra så att AJ håller bältet tills en ny utmanare koras (t.ex. Gustafsson vs Bader/texeira) eller så får Gustafsson en ny titelmatch och en ny returmatch mot AJ helt enkelt? Kom just på hur sjukt mer intressant den här divisionen blev
Tycker inte du ska förutsätta att Johnson vinner mot Cormier, det känns är en väldigt öppen historia, AJ är den spelbara eftersom oddsmakarna satt DC som favorit, och på pappret håller jag faktiskt med om den uppskattningen.

Gustafsson blir ju tyvärr ganska irrelevant nu när han skadat sig, vinnaren av matchen mellan honom och Teixeira hade annars placerat sig bra för nästa titelchans som läget ser ut idag. Ponera att man matchar Teixeira mot Bader istället, så har du också en tänkbar title eliminator som läget ser ut just nu.
Citera
2015-05-14, 15:52
  #6599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Tycker inte du ska förutsätta att Johnson vinner mot Cormier, det känns är en väldigt öppen historia, AJ är den spelbara eftersom oddsmakarna satt DC som favorit, och på pappret håller jag faktiskt med om den uppskattningen.

Gustafsson blir ju tyvärr ganska irrelevant nu när han skadat sig, vinnaren av matchen mellan honom och Teixeira hade annars placerat sig bra för nästa titelchans som läget ser ut idag. Ponera att man matchar Teixeira mot Bader istället, så har du också en tänkbar title eliminator som läget ser ut just nu.
Eller så kanske bara skjuter upp "Gustafsson vs Teixeira" till UFC 191 (Sep 5, 2015) eller kanske till och med UFC 190.
Rehab skulle ju bara ta ca 4 veckor för Gus?
Citera
2015-05-14, 16:55
  #6600
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Eller så kanske bara skjuter upp "Gustafsson vs Teixeira" till UFC 191 (Sep 5, 2015) eller kanske till och med UFC 190.
Rehab skulle ju bara ta ca 4 veckor för Gus?
Jo det är ju rimligt.. Hoppas på det. Inte att han kommer tillbaka för fort men inte heller att han behöver gå och vänta i vanlig ordning igen heller.

OT: Finns ju andra rematches för Bader.. OSP eller kanske t.o.m. Rampage, fan vet. Det är tunt där uppe nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback