Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-06, 22:15
  #1
Medlem
Ri-Fas avatar
blir allvarligt trött på PS3 nu. För TREDJE gången har det gått sönder. Det som sker är:
Jag sitter och spelar, det hänger sig, jag får starta om genom att trycka på I/O knappen på baksidan och när det startar upp går det inte att läsa skivan, dvs den hittar den inte hur mycket jag än trycker ut/in skivan. Vad i helvete kan vara fel? Nu har garantin gått ut med...
Citera
2009-09-06, 22:21
  #2
Medlem
Ufojesuss avatar
Vad var det för fel de andra gångerna? Läsaren är död.
Citera
2009-09-06, 22:25
  #3
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Vad var det för fel de andra gångerna? Läsaren är död.

Jag fick aldrig reda på felet riktigt, gick till Elgiganten med konsolen i och med att jag köpte den där och de skickade in och jag fick tillbaka och jag tänkte inte mer på saken. När skivan stoppas i så hörs de hur den försöker läsa av skivan men inget händer så läsaren borde inte vara död? kan ur funktion men inte död? Vad kostar det att lämna in den och få detta reparerat, om du vet?
Mvh Ri-Fa
Citera
2009-09-06, 22:27
  #4
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Var det mindre än tre år sedan du köpte konsollen? Isf har du rätt till att reklamera kostnadsfritt oavsett ifall din garanti har gått ut. Så gjorde jag.
Citera
2009-09-06, 22:29
  #5
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Var det mindre än tre år sedan du köpte konsollen? Isf har du rätt till att reklamera kostnadsfritt oavsett ifall din garanti har gått ut. Så gjorde jag.

Fick precis höra samma sak av en kompis på msn. Hur gäller detta om man inte är 100% på att man kan fixa fram kvitto?
Citera
2009-09-06, 22:36
  #6
Medlem
DenGodeDoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
Fick precis höra samma sak av en kompis på msn. Hur gäller detta om man inte är 100% på att man kan fixa fram kvitto?
Jag tror inte att det ska behövas, det borde räcka med att du visar leg. Vad du borde göra är att e-maila Elgigantens kundtjänst och berätta att du inte längre har kvar kvittot samt fråga ifall det går bra för dem att skriva ut ett nytt till dig. De kommer att svara "ja" på detta (vet jag eftersom jag har ställt samma fråga vid ett liknande problem) vilket ger dig rätt till att kräva kvitto i butik - ett skriftligt bekräftande av kundtjänst är bara för att ha någonting i ryggen ifall det skulle stå en idiot i supportkassan.

Även ifall du inte behöver ett kvitto för att reklamera varan så kräv ändå en kopia av ditt gamla kvitto. Lär dig sedan din läxa och släng aldrig kvitton. De är värdehandlingar.
Citera
2009-09-06, 22:44
  #7
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
Jag tror inte att det ska behövas, det borde räcka med att du visar leg. Vad du borde göra är att e-maila Elgigantens kundtjänst och berätta att du inte längre har kvar kvittot samt fråga ifall det går bra för dem att skriva ut ett nytt till dig. De kommer att svara "ja" på detta (vet jag eftersom jag har ställt samma fråga vid ett liknande problem) vilket ger dig rätt till att kräva kvitto i butik - ett skriftligt bekräftande av kundtjänst är bara för att ha någonting i ryggen ifall det skulle stå en idiot i supportkassan.

Även ifall du inte behöver ett kvitto för att reklamera varan så kräv ändå en kopia av ditt gamla kvitto. Lär dig sedan din läxa och släng aldrig kvitton. De är värdehandlingar.


tackar har inte kastat kvittot, men har tappat bort det... Om du hade sett min lägenhet hade du förstått mig Tack för hjälpen ännu en gång!
Citera
2009-09-07, 16:01
  #8
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
blir allvarligt trött på PS3 nu. För TREDJE gången har det gått sönder. Det som sker är:
Jag sitter och spelar, det hänger sig, jag får starta om genom att trycka på I/O knappen på baksidan och när det startar upp går det inte att läsa skivan, dvs den hittar den inte hur mycket jag än trycker ut/in skivan. Vad i helvete kan vara fel? Nu har garantin gått ut med...

Stäng aldrig av maskinen med knappen på baksidan då den har hängt sig! Håll in knappen på framsidan tills den har stängt ner sig till standby-läget. Det kan ta ett tag och den kommer förmodligen pipa ett par gånger, starta därefter upp den som vanligt.

Det är ett välkänt problem att lasern pajar om den stängs av den hårda vägen vid en hängning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback