Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-06, 21:00
  #1
Medlem
Har fått väldiga problem i underarmarna numera, svårt att greppa och kan inte ens lyfta ett mjölkpaker när det blir en viss vinkel.
Vilat nu i över en vecka med känner av det fortfarande, är lite skraj att det är något allvarligt.
Kikade runt nu och hittade krokar som man kan spänna fast i händerna.
Funderar då om jag kan använda de så jag kan åtminstone köra vissa övningar.
Så till mina frågor.

Någon som testat de och vad tycker ni ?

Samt vilken modell och vart köper man de som är bra ?

Har rätt små händer och smala handleder för övrigt.

Mvh
Citera
2009-09-06, 21:32
  #2
Medlem
HaveFuns avatar
har du skadat dig? fattar inte vad du menar.
Citera
2009-09-06, 21:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
har du skadat dig? fattar inte vad du menar.

Ja är förmodligen överträning.
Då menar jag inte min gym träning, utan det är monotoma rörelser i jobbet som skapat det tror jag.
Och ja, de är åtgärdade.
Citera
2009-09-06, 21:41
  #4
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkaron
Ja är förmodligen överträning.
Då menar jag inte min gym träning, utan det är monotoma rörelser i jobbet som skapat det tror jag.
Och ja, de är åtgärdade.

Ok, iaf till topic så finns det "dragremmar". Men jag vet inte om det är en bra idé att köra med remmar, du kanske sliter upp skadan igen.
Har du någon länk till kroken du snackade om?
Citera
2009-09-06, 21:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ok, iaf till topic så finns det "dragremmar". Men jag vet inte om det är en bra idé att köra med remmar, du kanske sliter upp skadan igen.
Har du någon länk till kroken du snackade om?

Jo dragremmar har jag redan. Men de räcker inte, får den där förbannade värken ändå. Känns bittert.

Här finns tre sorter jag hittat, inte så lätt att se hur de sitter så jag tänkte fråga här.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...gym-hook-black

http://www.sportgymbutiken.se/
Citera
2009-09-07, 04:31
  #6
Medlem
vart får du värk? låter lite som stela pronatorer...
Citera
2009-09-07, 06:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Clown-
vart får du värk? låter lite som stela pronatorer...

Har letat mig fördärvat på internet efter något latinskt namn att briljera med till ingen nytta .
Får skriva en lätt förvirrad förklaring istället.

Om jag står med hängande armar så är det en liten muskel som löper från armbågen och snett fram över överarmen en liten bit.
Det smärtar vid grepp och vissa enkla lyft som ex mjölkpaketen som jag inte kan lyfta med höger arm längre. Smärtar ordentligt i vissa vinklar.

Pronatorer verkar det inte vara, utan mer som muskel nr 2.

http://www.exrx.net/Graphics/WristExtensorsSup.gif


Mvh
Citera
2009-09-07, 11:16
  #8
Medlem
apintofstellas avatar
Tycker att du ska fortsatta med vilan tills det ar over. Fick sjalv forbannat ont i armbagen nar jag korde armbrytning for typ 6 manader sedan. Fick sen en liknande kansla som du beskriver. Jag vilade 3 veckor innan det gick over och jag kunde borja trana ordentligt igen.

Som sagt, tycker inte att du ska trana alls tills det har forsvunnit. Nar du ar tillbaka i gymmet sa se till att trana dina underarmar precis som du tranar alla andra muskelgrupper. Skulle inte tipsa om att anvanda varken krok eller nagot slags stod for handleden. Trana upp musklerna sa de orkar med momenten istallet.
Citera
2009-09-16, 07:56
  #9
Medlem
Jag vilade i 2 veckor men hade kvar en del värk fast det blivit mycket bättre.
Köpte gymgrossistens krokar och måste säga att jag är glatt överasskad, de fungerar över förväntan. Sitter jättebra på mina smala handleder och avlastar i stort sett hela greppet.
Ska använda de nu tills jag är helt återställd.
Mycket nöjd.

Kan rekomendera de för de med liknande problem som jag, värk i grepp muskler och en för stor träningslust
Citera
2010-01-09, 17:22
  #10
Medlem
Har ännu problem med armen, kan dock numera träna men värken är där.
Citera
2010-01-10, 02:06
  #11
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkaron
Har ännu problem med armen, kan dock numera träna men värken är där.

Har du sökt vård?
Citera
2010-01-10, 09:53
  #12
Medlem
nicke.orebros avatar
Verkar området stämma med denna bilden ungefär?

http://forumbilder.se/images/d14200944729P5a53.jpg



/Nicklas
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback