Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
"Men två säger sig ha sett henne i Järna."
"Fyra vittnen styrker teorin om promenaden:
* Omkring kl. 02.15 ser ett vittne en studentska på Järngatan vid Philipsons Bil AB.
* Omkring kl. 02.30 ser ytterligare ett vittne en flicka vid rondellen i korsningen Järnagatan-Ågärdesgatan.
* Omkring 02.45 ser en polisman en studentska i Saltskogsbacken. Hon går i riktning Tvetabergsvägen.
* Omkring kl. 08.00 ser motorcyklisten en flicka gå på Tvetabergsvägen mot Järna.
* Alla vittnen lämnar samma beskrivning på flickan. Och den stämmer in på den saknade Jeanette Johansson!"
Hopp i artikeln.
"Två personer säger sig ju ha sett Jeanette i Järna vid 4.30-tiden. Men inget av vittnena är säker på sina iaktagelser.
Det är därför polisen sedan tidigt i morse satt in det stora spaningsuppbådet längs Tvetabergsvägen. Man hoppas nu äntligen finna något som leder till en lösning av gåtan."
Tack för mycket intressant läsning, uppskattar dina trådar mycket! Läser mycket men skriver inte så många kommentarer men nu känner jag att jag måste, vet inte om någon tagit upp det här innan men är det något jag funderar på: Ca kl 02.15 ses hon på Järngatan för att sen ses kl 08.00 på Tvetabergvägen, det har gått ungefär 6 timmar, tycker det är väldigt lång tid för att ta sig 1,5 mil, inte ens jag med dålig kondis skulle ta så lång tid på mig. Eller tänker jag helt knasigt?