Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-17, 08:53
  #229
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexaty
JL och Karsudden.

JL tillhör Karsudden fortfarande.

Det senaste om JL och Karsudden är att chefsöverläkaren på K anmälde om fortsatt öppenvård i slutet av oktober i år.

Han överfördes från sluten rättspsykiatrisk vård till öppenvård i slutet av april/i början av maj 2016.

Senaste permissionsbeslutet är från i mars i år.
Tack! Jag antar att det är en del i utslussningsproceduren, men vad innebär det rent konkret?
Att han inte längre bor på Karsudden och kan komma och gå som han vill men måste inställa sig enligt nåt schema?
Jag vet ingenting om sådana saker som synes.
Citera
2016-12-17, 10:04
  #230
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2016-12-17, 14:43
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack! Jag antar att det är en del i utslussningsproceduren, men vad innebär det rent konkret?
Att han inte längre bor på Karsudden och kan komma och gå som han vill men måste inställa sig enligt nåt schema?
Jag vet ingenting om sådana saker som synes.
Vad JL:s pågående öppenvård innebär konkret, i förhållande till att han fortfarande tillhör (formellt är relaterad till) Karsudden, känner jag inte till. Jag har inte läst beslutet som rör hans öppenvård, det senaste "anmälan om fortsatt öppen vård enligt lagen (1991:1129) om rättspsykiatrisk vård" (inkommet 21 okt).
Citera
2016-12-24, 02:27
  #232
Medlem
JL vårdas sedan maj 2016 på HVB-hemmet Yxe Herrgård i Lindesberg.

Den öppna rättspsykiatriska vården av JL beslutades fortsätta via beslut i början av november.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack! Jag antar att det är en del i utslussningsproceduren, men vad innebär det rent konkret?
Att han inte längre bor på Karsudden och kan komma och gå som han vill men måste inställa sig enligt nåt schema?
Jag vet ingenting om sådana saker som synes.
Tillbaka till ditt inlägg, dina frågor. Har nu lite svar.

JL:s öppenvård i Lindesberg har dessa särskilda villkor. Han ska:
bo på anvisat boende
ta emot föreskriven medicinering
vara drogfri samt
följa boendets regler.
Citat:
JL medicinerar med antipsykotiska läkemedel och måendet har varit stabilt över lång tid. Han har begränsad sjukdomsinsikt. Vid en strukturerad tillvaro med regelbundna drogkontroller för säkerhetsställande av drogfrihet och medicinering ses återfallsrisken i brottslighet som låg. Vården bör fortsätta över en längre tid för att säkerställa fortsatt stabilt mående och drogfrihet.

JL medger att den öppna rättspsykiatriska vården fortsätter och anför bl.a. följande. Han har sjukdomsinsikt och vet att han är i behov av medicin. Han trivs bra på boendet.

Åklagaren har beretts tillfälle att yttra sig, men har inte avhörts.
Citera
2016-12-24, 05:12
  #233
Medlem
emileflournoys avatar
Kan det vara den här snubben?

https://www.facebook.com/johan.lin*berg.568

Man ser att han sitter på kåken på en av bilderna, och på den andra har han skrivit "Fri"!
I hans vänlista finns folk från Katrineholm(Karsudden) och Ingarö!
Så om han kommenterat "Fri" på en av bilderna borde det ju innebära att han har någon typ av frigång?!
Citera
2016-12-24, 15:02
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Kan det vara den här snubben?

https://www.facebook.com/johan.lin*berg.568

Man ser att han sitter på kåken på en av bilderna, och på den andra har han skrivit "Fri"!
I hans vänlista finns folk från Katrineholm(Karsudden) och Ingarö!
Så om han kommenterat "Fri" på en av bilderna borde det ju innebära att han har någon typ av frigång?!
Ja.

I hans vänlista finns minst 6 patienter från Karsudden från år 2016.

Sedan finns åtminstone en som nu är inom rättspsyk i Sundsvall (beslut om fortsätt sluten rättspsyk med SUP + permission för ett par veckor sen) och en annan som nu är inom rättspsyk i Växjö (senast i ärende 20 dec i år), tidigare patient under många år på Karsudden.

Edit
Skrev först minst 5 patienter från Karsudden året 2016.
Är nog minst 6, hittade en till jag först missade. H*n är lite lurig. Har bytt efternamn (vilket inte framgår på Facebook) och ska nu befinna sig inom öppenvård från Karsudden.
__________________
Senast redigerad av nexaty 2016-12-24 kl. 15:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback