Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 18:22
  #925
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jobbar med att sälja försäkringar Vilken idiot som helst klarar av mitt jobb Besökt Nederländerna ett antal gånger. Det var en lärare i gymnasiet som var fast vid att röka leder till direkt död som gjorde mig nyfiken på cannabis. Nu har jag rökt till och från i ett årtionden varken känt ett sug efter heroin eller dött Jag tjänar rätt bra på mitt alldaglig jobb då jag kan läsa av människor, prata med alla typer, tar uppgifterna på allvar. Röka har gjort mig mer utåtriktad än introvert som jag tidigare var.
__________________
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-28 kl. 18:29.
Citera
2018-04-07, 16:14
  #926
Medlem
Röker dagligen å jobbar som grundman till en arborist å det funkar helt utmärkt (dock inte innan jobbet )
Citera
2018-04-07, 17:08
  #927
Medlem
Jobbar på en kyrkogård, händer att man tar en gås då och då på jobbet, finns inget större misstag jag kan göra på jobbet bäng så funkar!
Citera
2018-04-08, 17:16
  #928
Medlem
Grafikutvecklare på stora aaa spel-projekt. Var väl ~20 år sedan man rökte första. Är rökt ett par gånger i månaden på jobbet. Samt ofta på helgen. Funkar fint. Jag kan utföra "komplicerade" uppgifter rökt
Citera
2018-04-12, 07:15
  #929
Medlem
Trafiksäkerhet. Ironiskt nog.
Men nuförtiden röker jag inte innan eller på jobbet. Tillverkar även produkter till våra vägar
och tågbanor, såsom trafik skyltar tex.
Citera
2018-04-12, 08:15
  #930
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Jobbar på en kyrkogård, händer att man tar en gås då och då på jobbet, finns inget större misstag jag kan göra på jobbet bäng så funkar!

Låter jävligt soft Jag jobbade på en kyrkogård förr. Då rökte jag dock inte
Är arbetslös idag
Citera
2018-04-18, 00:48
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
Fick nyligen reda på att dem mest drivande och pålitligaste personerna som jag anser vi har på jobbet gärna tar sig några bloss på helgerna!

efter att ha jobbat tillsammans nästan dagligen med dessa i snart fem år så kom vi in på det gröna guldet i fikarummet, och efter att ha checkat av lite hur dem ställde sig så gav jag en flink åt att jag var ganska så neutral i frågan.
båda är civilingenjörer och jag skulle aldrig i mitt liv tro att dessa två skulle göra nåt sånthär.
jag har alltid haft uppfattningen att cannabis ligger hos socialfallen och lite i arbetarklassen.


själv så har jag gymnasie med några distans och vidareutbildningar i bagaget, ligger på en lön över medel i arbetarklassen.

vad har ni rökare för utbildningar och vad jobbar ni med?

Gymnasie sedan vidareutbildningar, IT tekniker
Citera
2018-04-25, 20:01
  #932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Grafikutvecklare på stora aaa spel-projekt. Var väl ~20 år sedan man rökte första. Är rökt ett par gånger i månaden på jobbet. Samt ofta på helgen. Funkar fint. Jag kan utföra "komplicerade" uppgifter rökt

Hur funkar det? Jag tänker att det borde lukta om dig?
Citera
2018-04-25, 20:06
  #933
Medlem
Antivalents avatar
Lärare i yrkessvenska. Insyltad i massa integrationsprojekt på deltid.
Citera
2018-04-27, 11:46
  #934
Medlem
IT branschen. Röker endast helger för det mesta. Vardagskvällar vid speciella tillfällen.

Finns ett gäng inom bolaget som röker. Vi har vår lilla ritual där vi smiter iväg på företagsfesterna och delar på en hövding och snackar skit.
Citera
2018-04-27, 15:18
  #935
Avstängd
Plaguetongues avatar
varför kopplar folk cannabis till lågavlönade. det är minst lika vanligt bland "eliten"

däremot är det vanligare bland den yngre generationen
Citera
2018-05-14, 23:27
  #936
Medlem
IT-ingengör
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback