Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-05, 13:03
  #1
Avstängd
dragan28s avatar
Fick nyligen reda på att dem mest drivande och pålitligaste personerna som jag anser vi har på jobbet gärna tar sig några bloss på helgerna!

efter att ha jobbat tillsammans nästan dagligen med dessa i snart fem år så kom vi in på det gröna guldet i fikarummet, och efter att ha checkat av lite hur dem ställde sig så gav jag en flink åt att jag var ganska så neutral i frågan.
båda är civilingenjörer och jag skulle aldrig i mitt liv tro att dessa två skulle göra nåt sånthär.
jag har alltid haft uppfattningen att cannabis ligger hos socialfallen och lite i arbetarklassen.


själv så har jag gymnasie med några distans och vidareutbildningar i bagaget, ligger på en lön över medel i arbetarklassen.

vad har ni rökare för utbildningar och vad jobbar ni med?
Citera
2009-09-05, 13:09
  #2
Avstängd
Wake-N-Bakes avatar
Husbyggnad
Citera
2009-09-05, 13:13
  #3
Medlem
Ducken11s avatar
IT-konsult.
Citera
2009-09-05, 13:14
  #4
Medlem
slumbers avatar
Byggbranschen.
Citera
2009-09-05, 13:14
  #5
Medlem
frukosteras avatar
fan du, nu fick jag en tankeställare. Jag är ta mig fan både pank och arbetslös
Citera
2009-09-05, 13:19
  #6
Medlem
babar_s avatar
Pluggar på universitet för närvarande. Har haft diverse administratörsjobb innan.
Citera
2009-09-05, 13:20
  #7
Medlem
Systemutvecklare.
Citera
2009-09-05, 13:25
  #8
Medlem
Uncle Dukes avatar
Lärare.
Citera
2009-09-05, 13:25
  #9
Medlem
Aggrovators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostera
Fick tag i det av en ren slump en gång, jävligt potent skit!!



OnT: Är utbildad både inom IT och Industribranschen men jobbar inte sedan ett tag tillbaka då jag uppenbarligen hellre tycker det är skönare att dagdriva och ställa till med sattyg.
Citera
2009-09-05, 13:28
  #10
Medlem
marcusbs avatar
Går i skolan..så tja, inte så mycket att hurra för.
Citera
2009-09-05, 13:28
  #11
Medlem
caran672s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
Fick nyligen reda på att dem mest drivande och pålitligaste personerna som jag anser vi har på jobbet gärna tar sig några bloss på helgerna!

efter att ha jobbat tillsammans nästan dagligen med dessa i snart fem år så kom vi in på det gröna guldet i fikarummet, och efter att ha checkat av lite hur dem ställde sig så gav jag en flink åt att jag var ganska så neutral i frågan.
båda är civilingenjörer och jag skulle aldrig i mitt liv tro att dessa två skulle göra nåt sånthär.
jag har alltid haft uppfattningen att cannabis ligger hos socialfallen och lite i arbetarklassen.


själv så har jag gymnasie med några distans och vidareutbildningar i bagaget, ligger på en lön över medel i arbetarklassen.

vad har ni rökare för utbildningar och vad jobbar ni med?

Vanligast bland de lägre samhällsklasserna skulle jag tro men det finns många som fångar upp ett intresse för cannabis under studenttider på högskolor och universitet. Dessa personer med högre utbildning hamnar oftare på välbetalda jobb och i medelklassen.

Många tvingas där göra val mellan att röka och ta hand om karriär. Att ertappas som knarkare på jobbet blir en dödsstöt. Eftersom jobbet och utbildningen är livnäringen så kan man inte riskera den.

Som följd av detta syns och märks cannabisbruket mer bland de som socialt har det sämre. De har mindre att förlora på att ertappas och stämplas som missbrukare. Kombinationen med andra sociala problem gör nog att cannabisanvändare som är lägre socialt stående uppfattas som missbrukare eller får missbruksproblematik.
Citera
2009-09-05, 13:31
  #12
Medlem
Claire.Fishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Lärare.

Fyfan vad jag önskar att jag hade en sådan lärare! (Fast det kanske jag har haft/har nu)

Själv?

Studerar juridik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback