(Blev långt även denna gång, hoppas ni står ut.
Blev även väldigt personligt, men känner så här i efterhand att jag måste gå in på mina problem för att denna tråden ska bli genomförbar.
Har väl även en förhoppning att någon kanske känner igen sig och kan uppleva någon sorts mänsklig gemenskap genom att hon/han inte är ensam)
Passet började med att hon frågade mig hur min vecka varit.
Berättade om hur jag känt som ni kunde läsa i mitt förra inlägg om processen inom mig efter första samtalet.
Kom in på en annan sak där jag nämde en benägenhet hos mig (som säkert är vanlig hos många) att fokusera på det som är negativt istället för positivt.
Berättade om att jag börjat skriva en del här på forumet om saker jag brinner för att förändra i samhället, och att jag fått en rätt bra respons med många positiva kommentarer.
Men det har även så klart ramlat in ett och annat svar som inte ställt sig fullt lika positiv till mina tankar.
Och väl i sängen på kvällen så är det självklart den negativa responsen som ältas i mitt huvud istället för att fokusera på de positiva kommentarerna som även varit fler.
Med det i åtanke frågade hon om jag ville göra en övning som knyter an till detta fenomen.
Jag fick i uppgift att tänka på en gul Jeep som kör omkring i stan.
Detta skulle jag göra under någon halvminut med stängda ögon.
Sen var istället uppgiften att jag inte alls fick tänka på just samma Jeep under kommande halvminut.
Vi pratade sedan om detta och jag sa att i början när jag inte fick tänka på bilen i fråga så blir ju just grejen att man fokuserar på att inte tänka på bilen vilket medför att man just tänker på bilen

Sa att jag under halvminutens gång började tänka på andra saker som jag gjort under veckan för att komma bort från att tänka på Jeepen, men att den fanns hela tiden där i bakgrunden just för att tänka att man inte får tänka på någonting medför att man tänker på det.
Meningen med övningen var att man ska inse att man inte kan styra sina tankar utan de kommer alltid finnas där och ploppa upp varken man vill det eller inte.
Så istället måste man lära sig att förhålla sig till de på ett sätt så man kan hantera dem.
Vet inte riktigt om jag får med hela konceptet med det är så jag kommer ihåg det.
Vi kom därefter in på det jag berättat tidigare om att jag kände mig lite stressad att få ur mig min historia under första passet.
Hon bemötte detta precis som jag hade trott; detta var inte alls hennes intension, utan vi satte självklart av all tid jag kände mig nödgad.
Blev därför naturligt att jag började berätta om mina tankar om varför jag kraschat in i depressioner genom livet.
Jag berättade om första gången jag flyttade hemifrån och började plugga på annan ort kände en enorm osäkerhet inför hela konceptet att bli vuxen och kände mig inte alls känslomässigt mogen för detta i realiteten.
I och med min osäkerhet inför sociala situationer så blev det väldigt överväldigande att börja umgås med alla nya i klassen utan att känna någon sen tidigare.
Genom detta kom jag in på att berätta om att det var då jag började få riktig ångest för första gången i livet.
Hur jag hanterade detta var genom att söka närhet och bekräftelse (genom att det kändes mindre känslomässigt påfrestande) i form av sexuella kontakter med tjejer via nätet.
Det var trots allt någon sorts mänsklig kontakt, som jag kände att jag klarade av (mänsklig närhet var ju det jag längtade mest efter, men inte hade förmåga att klara av, i livet), genom att man hade en skärm framför sig och inte själva individen i fråga.
Berättade även om
(och här börjar det bli lite väl personligt för mig; inte helt bekväm att prata om detta pga av stigman som finns kring företeendet i samhällsdebatten, men någon måste ju börja våga prata för att det ska bli en dialog)
att jag kände mig så pass känslomässigt omogen att jag sökte kontakt med tjejer som var yngre än mig, runt 15-16 (jag var själv 21) för att jag inte vågade närma mig tjejer i min egen ålder.
Här kändes det enligt mig som att hon fokuserade väldigt fel.
Hon frågade mycket kring detta och även om jag fortfarande kontaktade tjejer i den åldern vilket gjorde att jag kände att hon antog en lite fördömande inställning istället för att visa sig förstående inför mitt "problem".
Men det kan säkert vara internaliserat inom mig och inte vad hon avsog med frågorna.
Blir att ta upp det nästa gång.
Detta var allt vi hann med, och hon föreslog att vi skulle fortsätta med min nästa krasch nästa samtal.
Kändes väl överlag rätt bra, blev ett väldigt intensivt samtal där vi hann prata om rätt mycket.
Var säkert därför vi inte heller denna veckan hann med någon läxa, men det kommer nog så småningom när vi skapat oss en fullständig bild av vad jag ser som problematiskt i mitt liv.