2013-01-07, 00:34
Medlem
christerys avatar
Bullens värms med allt av spadet och lite vatten så det täcker. Koka inte för då spricker dom.

Koka en pulvermos vid sidan, går på notime. Vill du lyxa så konserverade gurkor eller bara http://www.felix.se/bostongurka%C2%A...ix-original-2/

Kan ta i lite av spadet - men inte för mycket i moset. Blir för salt annars. Been there, done that.

Ska man slappa och inte laga mat så är den nog originalen. Bullens alltså.
Citera
2013-01-07, 16:41
Medlem
Gift44s avatar
Tja, ibland gör jag som de flesta i denna tråd och värmer den i burken på en platta men för det mesta äter jag den rumstempererad doppad i Västerviks-senap. Man slipper ju tillagningen då...
Citera
2013-01-27, 14:06
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Bullens levde man på när man arbetade på ICA-lagret. Sista svängen ute på lagret före lunch grabbade man tag i en burk, öppnade snabbt, fiskade upp 2-3 korvar och slukade.

Då hade man också tid att göra nåt på lunchen, typ sladda in på stan och spana på damer, gå på kafé, eller spela bort pengar hos närmaste tipsombud. Billigt var det också, en så kallad fringis.
Citera
2013-01-27, 16:06
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Tja, ibland gör jag som de flesta i denna tråd och värmer den i burken på en platta men för det mesta äter jag den rumstempererad doppad i Västerviks-senap. Man slipper ju tillagningen då...

Vad är speciellt med västerviks senap? Har en fallenhet att gilla åbo/turun sinappi. Den eldiga varianten.

Men bullens är nog den enda varmkorv jag skulle käka kall. Den är nog lika bra kall som varm.
Citera
2013-01-28, 02:45
Medlem
Göstas TamPungs avatar
1.Ha en pilsner redo.
2.Öppna korvburken.
3.Öppna pilsnerburken.
4.Ät korven.
5.Drick pilsner.
Citera
2013-01-28, 18:19
Medlem
Bullens är så sjukt goda. Kokta eller grillade över öppen eld .

P.s kolla kötthalten :-)
Citera
2013-11-04, 17:31
Medlem
Ratis avatar
Är det någon annan än jag som har upptäckt en bristande kvalitet på Bullens korvar? Flertalet korvar i burken är spruckna redan när man öppnar burken. Korvar som ser konstiga ut och har stora vita klumpar innanför skinnet. Har sett detta flertalet gånger senaste tiden.
Går det möjligen dåligt för försäljningen och dom har fått dra ner på kostnaderna och tillika kvaliteten?
Citera
2013-11-05, 10:27
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det någon annan än jag som har upptäckt en bristande kvalitet på Bullens korvar? Flertalet korvar i burken är spruckna redan när man öppnar burken. Korvar som ser konstiga ut och har stora vita klumpar innanför skinnet. Har sett detta flertalet gånger senaste tiden.
Går det möjligen dåligt för försäljningen och dom har fått dra ner på kostnaderna och tillika kvaliteten?

Nej det har man inte varit med om, köpte en burk så senast som förra veckan och allt var som det skulle. Antar du hade lite otur.
Citera
2013-11-05, 10:49
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Kvaliteten?

Nja, kostnaden för att tillverka Bullens pilsnerkorv går hand i hand med dess kvalitet dvs väldigt låg.
Citera
2014-06-30, 10:41
Medlem
Ratis avatar
Pilsnerkorvens dag idag tydligen. Kanske man skulle köpa en burk då.
Citera
2014-06-30, 10:54
Medlem
christerys avatar
Citat:
Pilsnerkorvens dag idag tydligen. Kanske man skulle köpa en burk då.
Låter som en bra idé
Citera
2014-06-30, 18:18
Medlem
När jag stack till England och jobbade en sommar så fick jag en hink med svenska prylar, bl a bullens.
Eftersom man bodde på hotell fick vattenkokaren på rummet stå till tjänst. Medans korven värmdes på beställdes iskalla via room service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in