2003-12-22, 01:18
Medlem
ABZeta99s avatar
Hej!

Tja, jag vet inte vad som hänt, men kul är det inte.

Jag uppdaterade min Sony DVD RW DRU-510A's firmware och sedan dess får jag följande meddelande när jag kollar enhetshanteraren: Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

På samma sätt blir det om jag tittar på min Plextor CD-R Premium: Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

Även för min virtuella enheter, AXW CD/DVD-ROM CDRom Device och VOBID InstantDrive CD CD-ROM device erhåller jag samma felkod.

Det blir ju lite knepigt eftersom drivrutiner och annan mjukvara till brännarna ligger på CD-skivor.

Någon som har en susning om hur jag löser detta och vill berätta för mig?

ABZeta99
Citera
2003-12-22, 03:43
Medlem
Liftarens avatar
Har du provat att ta bort enheten/erna i enhetshanteraren, gärna då med datorn startad i felsäkert läge. När du sedan startar om datorn så bör dom återinstalleras automatiskt med åtminstonde grundläggande läsarfuntioner. Detta har många gånger hjälpt mig i liknande situationer.

/L
Citera
2003-12-22, 06:21
Medlem
ABZeta99s avatar
Hej!

Det är löst nu och det känns närmast genant.

Jag skyller på att jag, förvisso oförtjänt men dock, tidigare varit förskonad från fel av denna fatala art samt att jag varit igång med datorer sedan den tid då man fick editera autoexec.bat och config.sys om det trasslade.

Med andra ord så har mjukvaruutvecklingen sedan länge passerat den gräns bortom vilken min föreställning om det möjliga finns.

Jag har naturligtvis hört talas om funktionen Systemåterställning.

Jag sa ju att jag känner mig generad!

Nu pratar vi inte mer om det här va?

ABZeta99
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in