• 1
  • 2
2009-09-06, 22:41
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Intressant, BoISaren, men jag vill inte spekulera när uppgifterna är så knapphändiga. Ska bli spännande att följa detta. "Lindriga skärskador" verkar statistiskt vara betydligt vanligare vid överfall i Umeå än i övriga riket.

VK har gått ut med ett signalement:

Man i 30 års-åldern.
Mörk huvtröja, mörka byxor.
Kort mörkt hår.
Pratade med dialekt söderifrån. Mannen hade en djup basröst.
Han kan eventuellt ha skärsår i hand eller handske.
Skulle tro den där dialekten pratas 4-500 mil söder om Umeå..
Citera
2009-09-08, 18:54
Medlem
Lawlines avatar
I många falska anmälningar så har kvinnan varit helt införstådd med att ha sexuellt umgänge men när dagen efter kommer så ångrar dom sig av någon anledning. Det kan bero på att dom druckit mycket alkohol EFTER att dom har haft sex och har bara vaga minnes bilder av gårdagen sammanhang. Dom pratar med någon annan tjejpolare "som inte var på festen" och blir övertalad att göra en polisanmälan. Eller så kan det vara en hämnd mot någon som dom tycker illa om.
Oavsett vilket så tycker jag att alla falskanmälningar ska straffas lika hårt som en våldtäkt. Tänk på den som blir utsatt för det oavsett kön.
Att nu kvinnan som anmälde våldtäkt på Gammlia kommer att slippa både straff och vård är för jag en gåta. Om man ringer in ett falskt brandlarm så blir man garanterat släpad inför Tinget så varför inte för detta också?
Hennes falska anmälning gynnar inte dom som verkligen blir utsatt för våldtäkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in