• 1
  • 2
2009-09-04, 10:28
Medlem
SYSTERANNAs avatar
Från en artikel angående våldtäkten i Umeå som aldrig hände (http://www.vk.se/Article.jsp?article=299637):
Citat:
Ändå finns några sena fall i Umeå, bland annat det påstådda överfallet i ett solarium i centrala Umeå, kvinnan på Brinkvägen som under rastning av hunden överfölls av en okänd gärningsman samt ett våldtäktsförsök på Umedalen bara någon veckan innan händelsen på Gammlia.

Vad har hänt med dessa utredningar?
- Jag kan inte svara på om någon av dessa ärenden fortfarande ligger öppna.

Någon som har mer info kring Gammliafallet? Vad hände egentligen?
Det antyds i artikeln att våldtäktsförsöket på Umedalen var påhitt, info?
Info kring de andra fallen?
Citera
2009-09-04, 10:36
Medlem
Kenty-59s avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=949660
Citera
2009-09-04, 11:37
Medlem
SYSTERANNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
https://www.flashback.org/showthread.php?t=949660

Ja, jag har sett den tråden. Men jag vill även beröra de övriga påstådda brotten.
Citera
2009-09-04, 12:25
Medlem
Arch_Angels avatar
din länk funkar inte

http://norran.se/nyheter/norrochvast...icle328843.ece

Efter en omfattande undersökning har utredarna kommit fram till slutsatsen att brottet aldrig ägt rum.

det verkar som en förvirrad kvinna
Citera
2009-09-05, 00:27
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
din länk funkar inte

http://norran.se/nyheter/norrochvast...icle328843.ece

Efter en omfattande undersökning har utredarna kommit fram till slutsatsen att brottet aldrig ägt rum.

det verkar som en förvirrad kvinna
I början påstods det att hon arbetade på psykiatrin i Umeå och att det kanske var en patient som överföll henne, nån som vet nåt mer om det är sant att hon jobbar där och om hon är tillbaka på jobbet igen?
Citera
2009-09-05, 01:07
Medlem
Flus avatar
Ett fall det har spekulerats i om det är påhitt är "solarieöverfallet". En 17-årig flicka anmälda att hon blivit överfallen och knivskuren i ansiktet av en okänd man mitt på blanka förmiddagen inne på ett solarium.

VK: Flicka knivskuren av okänd man
VK: Slutspanat om solarieöverfall

Läser man mellan raderna ser det ut som om polisen inte riktigt tror på flickans historia. Från VK:

-Vi har inte lyckats utröna vad som har hänt. Målsägaren vidhåller i de nya förhör som hållits med henne att hon blivit överfallen av en för henne okänd gärningsman, säger Olle Karlsson, som lett förundersökningen.
Citera
2009-09-05, 01:13
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
I början påstods det att hon arbetade på psykiatrin i Umeå och att det kanske var en patient som överföll henne, nån som vet nåt mer om det är sant att hon jobbar där och om hon är tillbaka på jobbet igen?
Jag är ganska säker på att det bara har stått att hon arbetar på NUS (Norrlands universitetssjukhus).
Fan vilken ångest att komma tillbaka till jobbet efter den här rövarhistorien. Vad säger man i fikarummet? He he bara skoja lite?
Citera
2009-09-05, 06:01
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jag är ganska säker på att det bara har stått att hon arbetar på NUS (Norrlands universitetssjukhus).
Fan vilken ångest att komma tillbaka till jobbet efter den här rövarhistorien. Vad säger man i fikarummet? He he bara skoja lite?

Hmm, en attentionwhore jobbar mestadels med attentionwhores, stämmer uppgiften att hon jobbar på psyk så kanske hon passar för uppgiften á takes one, to know one?
Är det någon annan avdelning eller vad det nu kallas - så hade iaf inte jag velat ha henne i tjänst, varken som chef, kollega eller patient?

Chefen borde ha ett juridiskt ansvar att inte ha potentiella haywires som anställda, medans kollegorna inte ska behöva känna sig "tvungna" att ha koll på respektive - kan själv skriva under på det senare.
Det är psykiskt påfrestande att alltid behöva "kika in" på en kollega och se till att h*n inte gör något jävligt dumt?
Patientdelen kan nog alla känna sig delaktiga i min ståndpunkt?
Vem vill bli vårdad av ett psykfall??

Ska korta ner mitt opiodinducerade dösnack - och gå till min poäng! Yay!

Hon borde få vård, och senare ev. bli utslussad till att maximalt få ansvara för fruktinköpet på Willys under en längre prövotid...
Vad hon därimot kommer få? hade varit intressant att få veta.
Ska rota lite mer och höra hur djungeltrumman låter - har en polare där uppe som jobbar som uska på NUS.
Inte just psykavdelningen tror jag, men då hela vårdyrkeskåren bara skriker gossiping internet fag-syndromet under fikarasterna, så borde ju något intressant höras

Återkom ni också ifall ni vet något!

edit: alldeles för många smileys
Citera
2009-09-06, 01:35
Medlem
BoISarens avatar
Nu är man, tyvärr, så härdad att man misstror de flesta...

Vad tror ni om det här då? Skärsår igen...
Citat:
En 22 årig kvinna uppger att hon utsatts för ett våldtäktsförsök i parken vid Scharinska Villan i Umeå på lördagskvällen. Kvinna har förts chockad till sjukhus med några skärsår.
http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=51367
Citera
2009-09-06, 09:28
Medlem
Flus avatar
Intressant, BoISaren, men jag vill inte spekulera när uppgifterna är så knapphändiga. Ska bli spännande att följa detta. "Lindriga skärskador" verkar statistiskt vara betydligt vanligare vid överfall i Umeå än i övriga riket.

VK har gått ut med ett signalement:

Man i 30 års-åldern.
Mörk huvtröja, mörka byxor.
Kort mörkt hår.
Pratade med dialekt söderifrån. Mannen hade en djup basröst.
Han kan eventuellt ha skärsår i hand eller handske.
Citera
2009-09-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Intressant, BoISaren, men jag vill inte spekulera när uppgifterna är så knapphändiga. Ska bli spännande att följa detta. "Lindriga skärskador" verkar statistiskt vara betydligt vanligare vid överfall i Umeå än i övriga riket.

VK har gått ut med ett signalement:

Man i 30 års-åldern.
Mörk huvtröja, mörka byxor.
Kort mörkt hår.
Pratade med dialekt söderifrån. Mannen hade en djup basröst.
Han kan eventuellt ha skärsår i hand eller handske.

Detta år (eller i anslutning till 2009) har vi i Umeå åtminstone haft:

* En kvinna som uppgav sig ha blivit överfallen och knivskuren vid ett solarium av mörk man - visade sig vara hittepå (nedlagt iaf)

* Man som uppgavs bli överfallen och knivskuren i ansiktet, i källaren i huset där han bodde - visade sig vara hittepå.

* Kvinnan på Gammlia som uppgav sig ha blivit överfallen och knivskuren -hittepå

* Kvinnan som överfölls på Umedalen och knivskars (?) också troligtvis hittepå om man tolkar polisen rätt.

* Nu denna kvinna som blev överfallen och knivskuren i Döbelns park. Det kan ju fan inte vara hittepå nu igen eller?????
Citera
2009-09-06, 22:23
Medlem
Flus avatar
Ingenting är omöjligt, Wildis.
Enligt VK:s artikel Polisen kan vara gärningsmannen på spåren har polisen hittat något, oklart vad. Blodspår från gärningsmannen kanske?
Signalementet är lite skumt. Dialekt söderifrån, vad menas? (Borde kanske byta min Mjällby-avatar )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in